امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 274315
۲۸۷۶۵
۹۰
۲
نسخه چاپی
Elizabeth Bathory

الیزابیت باتوری ملکه ی خون | الیزابت باتوری و حمام در خون دختران جوان

الیزابت باتوری یکی از خونخوارترین زنان در تاریخ است که با رفتارهای عجیب و وحشیانه خود تعداد زیادی از افراد را به کام مرگ کشانده بود. اغلب قربانیان او را دختران جوان تشکیل می دادند. در فرهنگ عامه مجارستان از او به عنوان شاهزاده خونین یا شاهزاده خونخوار نیز یاد می شود

الیزابیت باتوری ملکه ی خون | الیزابت باتوری و حمام در خون دختران جوان

الیزابت باتوری اصیل ترین قاتل زنجیره ای مجارستان که از خودش با لقب کنتس خونین یاد می کرد. با مرگ  همسرش علاقمند به اسرار جادوگری شد. در میان شایعات راجع به او  مورد شرکت در مراسم هایی که در آن حیواناتی همچون اسب قربانی می شدند نیز به چشم می خورد.

الیزابت باتوری Elizabeth Bathory

کنتس الیزابت باتوری نام یکی از کنتس‌های سرشناس مجارستان است که در تاریخ به عنوان یک خون آشام شناخته شده است. زنی که عقایدی عجیب درباره جوان ماندن داشت.

او یکی از خونخوارترین زنان در تاریخ است که با رفتارهای عجیب و وحشیانه خود تعداد زیادی از افراد را به کام مرگ کشانده بود. اغلب قربانیان او را دختران جوان تشکیل می دادند. در فرهنگ عامه مجارستان از او به عنوان شاهزاده خونین یا شاهزاده خونخوار نیز یاد می شود.

در آستانه ی 40 سالگی زمانی که یکی از کنیزانش مشغول شانه کردن موهای شاهزاده با شانه ای سنگی بود، الیزابت در آینه متوجه یک چین در چهره اش شده در این هنگام خدمتکارش که مشغول شانه کردن موهایش بود موی او را سفت کشید. کنتس خشمگین مشتی به بینی خدمتکار زد و از آن خون جاری شد .

کنتس متوجه شد که خون دختر جوان بر دستانش پوستش را لطیف تر کرده و به این فکر افتاد که زیبایی و جوانی دختر حتما به خونش منتقل گشته  و  با  این  فکر  عجیب  به ملازمش دستور  داد  خون  دختر  جوان  را تا قطره  آخر در وان  حمام  بریزند تا  او بتواند در آن حمام کند!

برای تداوم این احساس الیزابت نیاز به نوشیدن و تن شویی در خون دوشیزگان داشت، برای همین در طی بیش از 10 سال 600 دوشیزه ی مجاری بر بالای یک وان مرمرین آویخته و دریده شدند تا الیزابت از آنان بنوشد و تن لطیفش را در خون گرمشان شستشو دهد.

در ده سال وحشت آور ، روستاييان قلعه باتوری با تاريك شدن هوا درها را قفل مي كردند و به صدای فريادها و ناله های دختران و زنان جوانی كه توسط درشكه وحشت آور از خيابان ها ربوده مي شدند گوش می دادند.

اين وضع ادامه داشت تا اينكه يك نفر به درخواست های كمك كشيش دهكده پاسخ داد.

در عيد سال 1610 ميلادی، گروه مهاجم به رهبری نخست وزير مجارستان به قلعه حمله كردند.

گرچه از قبل به جستجوگران آمادگی داده شده بود، با اين وجود هيچ يك از آنها پس از شكستن درهای قلعه نتوانستد صحنه های وحشتناك روبه روی خود را تحمل كنند. بدن های دختران جوانی كه تكه تكه شده بودند كف اتاق پراكنده بود .

تمامی افراد قلعه به مرگ محكوم شدند بجز اليزابت كه به دليل نفوذی كه داشت در کشتارگاهش زندانی شد.

سرانجام پس از 4 سال و در سال 1614 الیزابت در حبسگاه خود به مرگ طبیعی مرد.

كنتس الیزابت باتوری در زمان مرگ حدود 55 سال داشت ولی همچنان زيبا و جوان بود

 از او با القاب «کنتس خون» یا «ملکه خون» یاد می‌کنند.

  • منبع
  • عصر ایران
  • پارسینه
  • اقتصاد آنلاین

۲ دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید