امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278668
۱۲۰۱
۲
۰
نسخه چاپی

با 10 مورد از خطرناک ترین حیوانات جهان آشنا شوید!

در این مقاله ما ده مورد از خطرناک ترین حیوانات جهان را بررسی خواهیم کرد. از پشه بی ادعا گرفته تا اسب آبی عظیم، شگفت زده خواهید شد که کدام موجودات کشنده ترین قاتلان قلمرو حیوانات هستند.

خطرناک ترین حیوانات جهان

خطرناک ترین حیوانات جهان

1. پشه ها: 725،000 مرگ در سال

وقتی صحبت از کشتن انسان ها می شود ، هیچ حیوانی به اندازه یک پشه کوچک کشنده نیست. این حشره مزاحم مسئول تعداد زیادی مرگ و میر ، بیش از 725000 نفر در سال است. بیماری های ناشی از پشه مانند مالاریا ، تب دنگی ، تب زرد و انسفالیت در طول تاریخ ویرانی هایی را بر نسل بشر وارد کرده است. برای تخلیه تمام خون از بدن شما حدود 1.2 میلیون گزش طول می کشد.

خطرناک ترین حیوانات جهان

2. انسان ها: 475000 مرگ در سال

انسانها با بیش از 437000 قتل در سال در لیست خطرناک ترین حیوانات در رتبه 2 قرار دارند. اگرچه ممکن است ما بدترین دشمنان خود نباشیم، اما تقریباً به هم نزدیک می شویم. در طول یک عمر 75 ساله، یک نفر از هر 200 نفر احتمال قتل در آمریکا را دارد.

خطرناک ترین حیوانات جهان

3. مارها: 50،000 مرگ در سال

مارها سالانه تقریباً 50،000 نفر را می کشند، که آن ها به عنوان سومین حیوان خطرناک جهان معرفی شده اند. ممکن است تعداد مرگ و میرها حتی بیشتر باشد زیرا نیش مار در بسیاری از نقاط جهان ضعیف گزارش شده است. تنها در هند بیش از 46000 نفر در اثر گزش مار جان خود را از دست می دهند. ممکن است تعداد مرگ توسط مارها بیشتر هم باشد زیرا مناطق روستایی ممکن است مستندات کافی نداشته باشند.

خطرناک ترین حیوانات جهان

4. سگ: 25000 مرگ در سال

بهترین دوست انسان؟ شاید نه. سگها سالانه بیش از 25000 نفر را می کشند، که باعث می شود آنها در لیست خطرناک ترین حیوانات جهان در رتبه 4 قرار بگیرند. با این حال، بیشترین مرگ توسط سگ ها از حیوانات خانگی نیست، بلکه از سگ های وحشی و ولگرد آلوده به هاری است. هند تنها 30 میلیون سگ ولگرد دارد. سگهای هار عامل بسیاری از این مرگ ها هستند.

خطرناک ترین حیوانات جهان

5. مگس تسه‌ تسه، حشرات قاتل، حلزون های آب شیرین: هر کدام 10000 مرگ در سال

حیوانات بعدی در لیست ما بسیار کوچک اما بسیار خطرناک هستند. مگس تسه، حشرات قاتل و حلزون های آب شیرین هر کدام سالانه حداقل 10 هزار نفر را می کشند. این انگل های کوچک اما کشنده به دلیل تغییرات آب و هوایی و شرایط غیر بهداشتی زندگی به طور فزاینده ای در سراسر جهان در حال گسترش هستند. کلمه "tsetse" در تسوانا به معنی "پرواز" است.

خطرناک ترین حیوانات جهان

6. کرم های گرد: سالانه 2500 مورد مرگ

رتبه 6 در لیست ما کرم گرد است. با موجود وحشتناکی آشنا شوید که خانه اش را در روده های کوچک تقریبا 1.5 میلیارد نفر بنا می کند و 2500 نفر را در سراسر جهان می کشد. فقط توده ای از کرم های خاکی را تصور کنید که در شکم شما می خزد یا از ناحیه سینه شما خارج می شود که شبیه یک بسته نودل اسپاگتی است. کرم های گرد می توانند به 20 اینچ برسند.

خطرناک ترین حیوانات جهان

7. کرم نواری: 2000 مرگ در سال

با مرگ بیش از 2000 نفر در سال، کرم خزنده وحشتناک در لیست خطرناک ترین حیوانات جهان در رتبه 7 قرار دارد. این انگل های نفرت انگیز با توانایی رشد تا 30 فوت، در بدن انسان زندگی می کنند، رشد می کنند و تولید مثل می کنند و حتی می توانند به مغز شما سرایت کنند، این انگل ها می توانند بیماری هایی از جمله مننژیت، تشنج و زوال عقل را نیز ایجاد کنند. کرم نواری از طریق خوردن گوشت نپخته به وجود می آید.

خطرناک ترین حیوانات جهان

8. کروکودیل: 1000 مرگ در سال

کروکودیل ها صد برابر کشنده تر از کوسه ها هستند و در لیست خطرناک ترین حیوانات جهان در رتبه 8 قرار دارند. تمساح ها به شدت حمله می کنند و تقریباً هر چیزی را در داخل یا خارج از آب می خورند. تمساح ها بسیار قلمروطلب هستند و هر گونه مزاحم، از جمله انسان را خواهند کشت.

خطرناک ترین حیوانات جهان

9. اسب آبی: 800 مرگ در سال

نهمین حیوان خطرناک، اسب آبی بسیار تهاجمی و قلمروطلب است. اگرچه این حیوانات چاق در درجه اول گیاهخوار هستند، اما سالانه بیش از 800 نفر را می کشند. با داشتن دندان های تیز، وزن بدن بیش از 3000 پوند و چابکی در داخل و خارج از آب، اسب آبی ها در حقیقت جانوران وحشتناکی هستند. نام "اسب آبی" در زبان یونانی به معنی "اسب رودخانه" است.

خطرناک ترین حیوانات جهان

10. فیل ها: 100 مرگ در سال

فیل شماره 10 است که سالانه حدود 100 نفر را می کشد. در حالی که فیل ها معمولاً جذاب هستند، اگر در طبیعت تحریک شوند، می توانند به یکی از مرگبارترین حیوانات جهان تبدیل شوند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید