امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 275499
۴۱۳
۱
۰
نسخه چاپی

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت اجرای سریع‌تر طرح کاداستر در استان های شمالی تاکید کرد

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت اجرای سریع‌تر طرح کاداستر در استان های شمالی بویژه گیلان تاکید کرد و گفت: این طرح به دلیل اهمیت آن در حفظ اراضی و منابع این مناطق حتی یک روز هم نباید معطل شود

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت اجرای سریع‌تر طرح کاداستر در استان های شمالی تاکید کرد

رئیس قوه قضاییه بر ضرورت اجرای سریع‌تر طرح کاداستر در استان های شمالی بویژه گیلان تاکید کرد و گفت: این طرح به دلیل اهمیت آن در حفظ اراضی و منابع این مناطق حتی یک روز هم نباید معطل شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی روز پنجشنبه در جلسه احیاء حقوق عامه در حوزه انفال، منابع‌ طبیعی و محیط زیست شامل جنگل و دریا که در دادگستری گیلان برگزار شد، افزود : هرگونه تعرض به حریم و بستر رودخانه‌های گیلان غیرقانونی است و باید با آن در سریع ترین زمان ممکن برخورد شود.

وی بر حفظ ذخایر و گنجینه‌های آب، خاک، جنگل و دریا در گیلان تاکید و تصریح کرد: هرگونه تجاوز به حریم جنگل و از بین بردن آن، تصرفات غیرقانونی، اختصاصی کردن جنگل و دریا و محروم کردن مردم از مواهب آن باید از طریق مسئولان دستگاه‌های مربوطه در استان گیلان مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بر جلوگیری از نابودی جنگل و دریا با استفاده از نیروهای کارآمد در دستگاه‌های متولی تاکید و تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی و اداری حتی اگر منابع اعتباری و انسانی لازم در این زمینه ندارند نباید کار را متوقف کنند بلکه باید از ظرفیت بسیج، مردم و گروه‌های مردم نهاد استفاده نمایند.

وی تالاب انزلی را سرمایه‌ای ملی خواند و گفت: کوتاهی در مدیریت‌ و مسئولیت‌  از ما پذیرفتنی نیست و همکاران مان و واحدهای قضایی باید در کنار دولت اجازه تعدی  در حوزه انفال را ندهند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه ما در برابر شهدا و خانواده‌های شهدا مسئول هستیم افزود: دادگستری، دادستان‌ها و بخش‌های نظارتی گیلان باید در میدان باشند و با در نظر گرفتن  اجازه سو استفاده را ندهند و اکه  برخی فرصت‌طلبان از همین امر سوء استفاده کرده و برای تصرف اراضی سندسازی می‌کنند.

وی  با تاکید بر اینکه پس از گذشت ۴۱ سال از انقلاب اسلامی به هیچ عنوان حق آزمون و خطا نداریم حل قضیه پسماند گیلان را ضروری خواند و گفت: زباله و پسماند محیط زیست و سلامت مردم را به خطر می‌اندازند بنابراین مسئولان گیلان باید راهکار بدهند تا این معضل استان حل شود.
رئیس قوه قضائیه اطهار کرد: پرداخت هزینه دادرسی ضرورت دارد اما پرداخت آن نبای مانع رسیدگی عادلانه به پرونده‌ها شود چراکه  قانون چنین اجازه‌ای به ما نداده از طرفی راه‌های معافیت از پرداخت هزینه‌های دادرسی هم در قانون تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی  با تأکید بر ضرورت تشکیل زیر کمیته‌های مربوط به رسیدگی به مشکلات تالاب انزلی  تصریح کرد: اسناد غیرقانونی خرید اراضی که با زد و بند در گیلان گرفته شده باید حتما ابطال شود و مدیران و مسئولان مربوطه در استان باید با شجاعت در برابر آن بیاستند.

وی با بیان اینکه کار ویژه نگاه ویژه می‌طلبد، خاطرنشان کرد:  دنبال کردن موضوع کارخانه ابریشم در اسرع وقت باید حل شود و فساد باید ریشه‌کن شده و در هر جایی که باشد باید دنبال و مورد پیگیری قرار گیرد.

وی موضوع فسادستیزی را از اولویت‌های دستگاه قضایی  عنوان کرد  و افزود: ما فساد را در هیچ کجا تحمل نمی‌کنیم و برای پیگیری مباحث و مصادیق آن هم با کسی تعارف نکرده و خسته و دچار حواشی نمی‌شویم.

رئیس قوه قضائیه هشت هزار شهید استان گیلان و اینکه مسئولیت خطیری بر دوش مدیران و مسئولان است گفت: شهدا در روز قیامت از ما مطالبه می‌کنند بنابراین ما هم باید برای دفاع از حق مردم و اجرای عدالت جدی و پیگیر باشیم.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید