امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276231
۲۰۱۲
۱
۰
نسخه چاپی

طلاق: طلاق و زگیل تناسلی

طلاق: طلاق و زگیل تناسلی

طلاق به دلیل زگیل تناسلی

امروزه دلایل بسیاری برای طلاق گرفتن وجود دارد. باید گفت که یکی از این دلایل، مسائل پزشکی و بیماری‌های مقاربتی خطرناک است که باعث می‌شود زوجین تصمیم به طلاق و جدایی بگیرند. شایع‌ترین این مسائل که باعث می‌شود، ازدواج زوجین به طلاق منجر شود، ابتلا به زگیل تناسلی است.

زگیل تناسلی

این بیماری مقاربتی یکی از شایع‌ترین عفونت‌های مقاربتی است که هم در مردان و هم در زنان ایجاد می‌شود و به راحتی انتقال پیدا می‌کند. علائم این بیماری به این گونه است که زگیل‌هایی شبیه به گل کلم و به رنگ گوشت در ناحیه تناسلی ایجاد می‌شود. در زنان در قسمت فرج، دیواره‌های واژن، گردنه رحم و مقعد به وجود می‌آیند. در مردان نیز در اطراف و نوک آلت، بیضه‌ها و مقعد ایجاد می‌شوند.

طلاق و زگیل تناسلی

در موارد متعددی یکی از زوجین به دلیل ابتلای همسر به زگیل تناسلی به دادگاه مراجعه و خواهان طلاق است زیرا این بیماری بسیاری واگیردار بوده و مداوای آن نیز مشکل می باشد.

البته یکی دیگر از دلایل زوجین برای درخواست طلاق، ابتلای همسر به زگیل تناسلی به خاطر داشتن رابطه نامشروع می باشد. در مواردی یکی از زوجین به دلیل رابطه جنسی خارج از ازدواج به زگیل تناسلی مبتلا می شود و سپس این بیماری را به همسر خود منتقل می کند.

باید بدانید که در دادگاه مشخص می‌شود که چه کسی عامل انتقال و مقصر اصلی این بیماری است و شخص مربوطه مسئولیت مدنی انتقال این بیماری را بر عهده دارد.

البته به راحتی نمی‌توان تشخیص داد که کدامیک از طرفین عامل اولیه انتقال زگیل تناسلی هستند و در کلینیک‌های پزشکی نیز نمی‌توان جواب دقیقی بدست آورد و این مراکز برای تشخیص این بیماری قابل اعتماد نیستند. بنابراین می‌توان گفت، زمانی که زوجین به این بیماری دچار شدند و تصمیم به جدایی گرفتند، نمی‌توانند به سادگی روند تشخیص مقصر و عامل انتقال این بیماری را طی کنند. معمولا این بیماری در مردان شایع‌تر است و زنان می‌توانند به دلیل بیماری همسر و اثبات اینکه خود راجع به آن آگاهی کافی نداشته به دادگاه مراجعه کرده و خواهان حق و حقوق خود شوند. البته فراموش نشود که این روند به راحتی انجام نمی‌شود و اثبات آن بسیار مشکل و پیچیده است.

اگر زوج یا زوجه بی‌گناه است و همسر او به واسطه رابطه نامشروع با شخص دیگری، دچار بیماری مقاربتی شده باشد و چه بسا این بیماری را به شخص انتقال داده باشد، شخص مربوطه می‌تواند با استفاده از این مساله طلاق بگیرد. ولی اگر هر دو طرف روابط جنسی نامشروع داشته باشند، هر دو طرف می‌توانند درخواست طلاق دهند.

  • منبع
  • سزاآنلاین
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید