امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276496
۱۶۱۴
۱
۰
نسخه چاپی

لوبریکانت | تاثیر ژل لوبریکانت بر واژن چیست؟

ژل لوبریکانت جهت مرطوب شدن واژن استفاده می‌گردد که به دردناک نشدن و افزایش لذت جنسی منجر می‌شود و دررابطه جنسی امری رایج است.

لوبریکانت

ژل لوبریکانت روان کننده واژن یکی از امکانات ساده جهت افزایش تحریک و لذت در روابط زناشویی است. همچنین با نرم تر کردن پوست، موجب کاهش اصطکاک در رابطه جنسی می شود که همین مورد در رسیدن به ارگاسم تاثیر دارد.

لوبریکانت

ژل لوبریکانت یک روان‌کننده و مرطوب کننده واژن در هنگام رابطه جنسی و برای رفع خشکی است. در واقع خانم‌هایی که خشکی واژن دارند برای کاهش درد ناشی از رابطه جنسی می‌توانند از این ژل استفاده کنند. همچنین لوبریکانت به واسطه خاصیت روان‌کنندگی که دارد منجر به نرم کردن بیشتر پوست و افزایش رطوبت واژن در رابطه جنسی می‌شود که می‌تواند نقش موثری در تحریک و لذت بیشتر و نهایتاً رسیدن به ارگاسم ایفا کند.

به طور کلی وقتی یک زن در روابط جنسی تحریک می‌شود، ترشحاتی در واژن صورت می‌گیرد که انجام رابطه جنسی را آسان می‌کند. اما اگر اختلالی در بدن وجود داشته باشد، ترشحات طبیعی واژن انجام نمی‌گیرند و در نتیجه رابطه جنسی بسیار دردناک و غیرقابل تحمل می‌شود. در این موارد است که ژل لوبریکانت مفید واقع شده و به حل این مشکل کمک می‌کند. تغییرات هورمونی، یائسگی، افزایش سن و استفاده از برخی داروها عواملی هستند که در ترشحات طبیعی واژن اختلال ایجاد می‌نمایند. استفاده از انواع ژل لوبریکانت سبب می‌شود تا همراه با برانگیختگی جنسی، لذت جنسی برای هر دو طرف رابطه افزایش پیدا کند.

در کل، چه ترشحات طبیعی واژن داشته باشید و چه نداشته باشید، می توانید از ژل روان کننده استفاده کنید. استفاده از ژل روان کننده می تواند از سوزش، نفخ، خارش و ناراحتی های دیگر در حین مقاربت جلوگیری کند.

ژل لوبریکانت برای چه کسانی مناسب است؟

صرف نظر از داشتن یا عدم ترشحات واژنی نرمال، همه افراد می توانند از ژل لوبریکانت استفاده کنند. علاوه براین افردی که دچار خشکی واژن هستند می توانند این ژل را مصرف کنند. ژل لوبریکانت می تواند از سوزش، نفخ، خارش و سایر ناراحتی های قبل از رابطه جلوگیری کند.

دلایل خشکی واژن

• عدم تحریک جنسی

یائسگی

• افراد سیگاری

• مادران شیرده

هیسترکتومی ناشی از کاهش استروژن

• استفاده از تامپون

شیمی درمانی

• استفاده از مواد شیمیایی مثل صابون، مواد شیمیایی موجود در استخر یا داروهایی مثل سرماخوردگی

• افرادی که به اندازه کافی آب نمی نوشند

• افرادی که از داروهای هورمونی برای پیشگیری از بارداری استفاده می کنند

انواع ژل لوبریکانت

ژل‌ها لوبریکانت موجود در بازار ایران انواع گوناگونی دارند، اما به سه دسته‌ی کلی با پایه‌ی آب، با پایه‌ی روغن و با پایه‌ی سیلیکون قابل‌تقسیم هستند:

 ژل لوبریکانت بر پایه‌ی آب

عمده‌ی ژل‌های لوبریکانت موجود در بازار بر پایه‌ی آب هستند. ژل لوبریکانت بر پایه‌ی آب بهترین نوع برای استفاده‌ی شخصی است. این ژل‌ها محلول در آب اند و به‌سادگی پاک می‌شوند و عمدتاً هم حساسیت ایجاد نمی‌کنند. دو نوع با و بدون گلیسیرین دارند. پیشنهاد می‌شود درصورتی‌که واژن خانم‌ها مقداری حساس است، از نوع بدون گلیسیرینِ آن‌ها استفاده شود.

در ضمن، ژل‌های لوبریکانتِ بر پایه‌ی آب برای برقراری رابطه‌ی جنسی با کاندوم مناسب هستند، چراکه موجب تأثیر منفی روی لاتکسِ کاندوم و در نتیجه پارگی کاندوم نمی‌شوند. همچنین از آن‌جا که قابل‌حل در آب هستند به‌راحتی با آب شسته می‌شوند.

ژل لوبریکانت بر پایه‌ی روغن

ژل‌های لوبریکانتِ بر پایه‌ی روغن قابل‌حل در آب نیستند و در آن‌ها عمدتاً از روغن‌های گیاهی از جمله روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن جوجوبا و موارد این قبیل استفاده می‌شود. البته انواع مصنوعی آن‌ها فاقد روغن‌های گیاهی هستند و از وازلین تهیه می‌شوند.

این ژل‌های روغنیِ مصنوعی را نباید برای رابطه‌ی جنسی استفاده کرد، چراکه مشکلات عفونی را ممکن است به همراه داشته باشند. همچنین درصورتی‌که از کاندوم استفاده شود، ژل‌های بر پایه‌ی روغن می‌توانند حتی موجب پارگی کاندوم شوند و بنابراین احتمال بارداری را افزایش دهند.

ژل لوبریکانت بر پایه‌ی سیلیکون

ژل‌های روان‌کننده‌ی بر پایه‌ی سیلیکون ماندگاری بیشتری نسبت به دو مدل قبلی دارند و بنابراین درصورتی‌که یک بار قبل از برقراری رابطه‌ی جنسی از آن‌ها استفاده شود، نیازی به استعمال مجدد آن‌ها در حین رابطه نیست. همچنین معمولاً بی‌بو و بی‌رنگ هستند و علاوه‌براین سبب بروز حساسیت نمی‌شوند؛ اما در بازار ایران بسیار کم از این نوع ژل وجود دارد و همچنین ممکن است با کاندوم‌های لاتکسی سازگاری نداشته باشند.

ژل های لوبریکانت ترکیبی

برخی از ژل های لوبریکانت علاوه بر خاصیت روان کنندگی، دارای ترکیبات مختلفی هستند که برای کاربردهای دیگری نیز مصرف می شوند. برخی از ژل های لوبریکانت ترکیبی عبارتند از:

ژل لوبریکانت حجم دهنده

این نوع روان کننده با موادی ترکیب شده اند که باعث افزایش گردش خون در بافت عضلانی آلت و افزایش حجم آن می شود.

ژل لوبریکانت گرم کننده

ژل های گرم کننده علاوه بر خاصیت روان کننده گی دارای مواد تحریک کننده و گرم کننده جنسی هستند. این نوع ژل ها بهتر است برپایه مواد طبیعی مانند نعنا باشد تا در نهایت ایجاد سوزش در پوست نکنند.

ژل لوبریکانت تاخیری

علاوه بر خاصیت روان کننده گی دارای ماده ی بنزوکائین هستند که موجب تاخیر در انزال و ارگاسم می شود.

لوبریکانت

روش استفاده از ژل لوبریکانت

برای استفاده از هر یک از انواع مختلف ژل‌های لوبریکانت محدودیت مصرفی وجود ندارد، توصیه می‌شود قبل از استفاده هر محصول، دستورالعمل راهنمای آن را مطالعه کنید. ژل‌های لوبریکانت در حالت عادی کمی خنک و سرد هستند برای این که سردی و خنکی آن را کاهش دهید می‌توانید مقداری از آن را بر روی کف دست خود بریزید و سپس آن را بر ناحیه مورد نظر مالش دهید. به یاد داشته باشید که اگر از این ژل برای رابطه جنسی استفاده می‌کنید حتما از لوبریکانت مبتنی بر آب بهره ببرید چرا که لوبریکانت مبتنی بر روغن برای برقراری رابطه جنسی مناسب نیست و لوبریکانت مبتنی بر سیلیکون خاصیت آنتی باکتریال ندارد.

مزایای استفاده از ژل لوبریکانت

قطعاً اصلی‌ترین فایده‌ی ژل لوبریکانت لغزنده‌کردن سطح و درون واژن برای تجربه‌ی یک رابطه‌ی جنسی بدون درد برای خانم‌ها است. همین یک مورد می‌تواند فواید جانبی دیگری به همراه داشته باشد. به‌عنوان مثال، رابطه‌ی جنسی بدون‌درد احتمالاً رابطه‌ی جنسی‌ای لذت‌بخش برای زن خواهد بود و همچنین همین رابطه‌ی جنسی بدون درد برای او می‌تواند رضایت او را به همراه داشته باشید و قطعاً رضایت زن می‌تواند همراه با رضایت مرد باشد.

فارغ از این موارد، برخی از انواع ژل لوبریکانت برای تأخیر در انزال نیز مفید هستند و بنابراین آقایانی که به زود انزالی دچار اند می‌توانند برای رهایی از زود انزالی روی این ژل‌ها حساب کنند.

در ضمن ژل لوبریکانت می‌تواند موجب افزایش تحمل زن در رابطه‌ی جنسی شود و این خبر خوبی برای خانم‌هایی است که معمولاً دیر به ارگاسم می‌رسند اما برای رسیدن به ارگاسم مجبور به تحمل درد در رابطه‌ی طولانی‌مدت هستند.

عوارض ژل لوبریکانت

اکثر ژل های روان کننده واژن عوارض جانبی  ندارند ولی باز ممکن است واکنش های حساسیت‌زایی مانند موارد زیر در افراد داشته باشد.

• تنگی نفس

• هرگونه تورم به ویژه در گلو، زبان و صورت

کهیر

• خارش

 اگر هر یک از علائم بالا را داشتید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.

نکات قابل توجه

ژل لوبریکانت با رایحه ها، خواص ها، سرد کننده یا گرم کننده‌ها و همچنین درانواع مختلف وجود دارند. چیزی که باید به آن توجه کنید پی هاش یا اسیدته بودن این محصول است. محیط سالم واژن در پی هاش 5/3 تا 5/4 است و ژل ها روان کننده نیز در همین محدوده اند.

در هنگام خرید توجه کنید تا اگر محصول مورد نظر شما شامل موارد زیر است، از خریدن آن خودداری کنید.

• گلیسیرین

• نانو اکسینال-9

• مواد نفتی

• پروپیلگلیکول

• گلوکونات کلرهگزیدین

  • منبع
  • هنر زندگی
  • نمناک
  • شادیما
  • مثبت سبز
  • ذهن نو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید