امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276809
۵۷۷
۱
۰
نسخه چاپی

مجازات تبانی در معاملات دولتی چیست؟

مجازات تبانی در معاملات دولتی چیست؟

مجازات تبانی در معاملات دولتی

به موجب ماده واحده قانون مجازات تبانی در معاملات دولتی، مجازات اشخاصی‌ که در معاملات یا مناقصه‌ها و مزایده‌های دولتی با یکدیگر تبانی کنند حبس از یک تا سه سال و جزای نقدی می باشد.

- مطابق این ماده واحده اشخاصی‌که در معاملات یا مناقصه‌ها و مزایده‌های دولتی یا شرکتها و مؤسسات وابسته بدولت یا مأمور بخدمات عمومی و یا‌ شهرداریها با یکدیگر تبانی کنند و در نتیجه ضرری متوجه دولت و یا شرکتها و مؤسسات مذکور بشود بحبس تأدیبی از یک تا سه سال و جزای نقدی ‌بمیزان آنچه من غیر حق تحصیل کرده‌اند محکوم میشوند.

مجازات تبانی مستخدمین دولتی در معاملات دولتی

همچنین بر اساس قانون مجازات تبانی در معاملات دولتی، مجازات مستخدمین دولتی که در انجام معامله یا مناقصه یا مزایده دخالت داشته باشند و از تبانی آگاهی داشته یا در تبانی معاونت کنند شدید خواهد بود و به حداکثر مجازات حبس و انفصال ابد از خدمات دولتی محکوم می شوند.

- بر اساس قانون مجازات تبانی در معاملات دولتی هر گاه مستخدمین دولت یا شرکتها و یا مؤسسات مزبور یا شهرداریها و همچنین کسانیکه بنحوی از انحاء از طرف دولت یا شرکتها و یا مؤسسات‌ فوق در انجام معامله یا مناقصه یا مزایده دخالت داشته باشند و با علم یا اطلاع از تبانی معامله را انجام دهند یا بنحوی در تبانی شرکت یا معاونت‌ کنند بحداکثر مجازات حبس و انفصال ابد از خدمات دولتی و شرکتها و مؤسسات وابسته بدولت و شهرداریها محکوم خواهند شد. در کلیه موارد ‌مذکور در صورتیکه عمل مطابق قانون مستوجب کیفر شدیدتر باشد مرتکب بمجازات اشد محکوم خواهد شد.

در تمامی موارد فوق مجازات ها چنانچه عمل انجام شده مستوجب کیفر شدیدتری باشد، اشد مجازات اعمال خواهد شد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید