امروز: دوشنبه, ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ ذو القعدة ۱۴۴۴ قمری و ۲۹ مه ۲۰۲۳ میلادی
کد خبر: 282506
۴۱۲
۱
۰
نسخه چاپی

افزایش موارد نارسایی قلبی مرتبط با متامفتامین

افزایش موارد نارسایی قلبی مرتبط با متامفتامین در سراسر جهان

تحقیقات جدید نشان می دهد میزان نارسایی قلبی مرتبط با داروی غیرقانونی متامفتامین در سرتاسر جهان در حال افزایش است.

طبق گزارش محققان، شیوع فزاینده مصرف متامفتامین و نارسایی قلبی ناشی از آن، در سراسر جهان، نیاز به افزایش آگاهی و در دسترس بودن درمان برای اعتیاد به متامفتامین دارد.

برای این مطالعه، تیم تحقیق استفاده از متامفتامین و نارسایی قلبی را در ۲۱ مطالعه مشاهده‌ای که بین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۲۰ انجام شده بود، مرور کردند.

شرکت‌کنندگان از متامفتامین که گاهی به آن «کریستال» یا «آیس» گفته می‌شود از طریق استنشاق، تزریق، بلع، سیگار کشیدن و اسنورینگ، اغلب به طور روزانه تا یک هفته در میان، با مجموع دوزهای ماهانه از ۰.۳۵ تا ۲۴.۵ گرم استفاده کرده بودند.

به گفته محققان، علاوه بر نارسایی قلبی، استفاده از متامفتامین با فشار خون بالا، حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناگهانی مرتبط است.

مصرف کنندگان متامفتامین به طور متوسط ۵ سال قبل از تشخیص نارسایی قلبی از این دارو استفاده کرده بودند. برای ۱۸ درصد از مصرف کنندگانی که دچار نارسایی قلبی شدند، این اتفاق در عرض ۱۲ ماه رخ داد. گاهی اوقات، نارسایی قلبی پس از یک بار استفاده هم اتفاق می‌افتد.

محققان دریافتند، مصرف کنندگانی که دچار نارسایی قلبی شده‌اند، نسبت به افرادی که از متامفتامین استفاده نمی‌کنند، علاوه بر بستری طولانی‌تر و بستری شدن مجدد در بیمارستان، بیماری شدیدتری هم داشته‌اند.

نویسندگان این مطالعه اعلام کردند نارسایی قلبی ناشی از متامفتامین همچنین با احتمال بیشتر سوءمصرف مواد دیگر، اختلال استرس پس از سانحه، افسردگی و سایر بیماری‌های قلبی و کلیوی مرتبط است.

  • منبع
  • انتخاب

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید