امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280171
۴۷۸
۱
۰
نسخه چاپی

10 راه مفید برای ماندگاری بیشتر باتری گوشی

عمر باتری

یک تلفن همراه تقریباً به اندازه عمر باتری آن مفید است، اما در حالی که بسیاری از ما از گوشی‌های خود با قاب‌های محکم محافظت می‌کنیم، به نظر نمی‌رسد که تلاش زیادی برای محافظت از عمر باتری گوشی خود انجام دهیم.

امروزه اکثریت قریب به اتفاق تلفن های همراه (و تبلت ها و لپ تاپ ها) از باتری های لیتیوم یونی استفاده می کنند. لیتیوم یون مزایای زیادی دارد (چگالی انرژی بالاتر آن به معنای باتری‌های کوچک‌تر است که به نوبه خود به معنای گوشی‌های سبک‌تر و شیک‌تر است) اما این باتری‌ها همچنان با استفاده نادرست از بین می‌روند.

هرکسی که سال‌ ها از تلفن همراه استفاده کرده باشد احتمالاً متوجه خواهد شد که عمر باتری آن با گذشت زمان کوتاه‌تر می‌شود و شاید فقط نیم روز حتی پس از شارژ کامل دوام بیاورد. این به این دلیل است که هر بار باتری لیتیوم یونی گوشی شما شارژ و تخلیه انرژی می کند، میزان شارژی که می تواند نگه دارد از دست می دهد.

چگونه می توانیم باتری گوشی خود را تا زمانی که ممکن است در بهترین حالت کار کنیم؟

در اینجا 10 کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید:

1. باتری خود را از 0% یا 100% نگه دارید

شاید برخی از شما فکر کنید که بهترین راه برای سالم نگه داشتن باتری این است که آن را شارژ کنید و آن را به طور کامل تخلیه کنید، یعنی سعی کنید آن را تا 100٪ شارژ کنید و آن را به طور کامل تخلیه کنید. شاید شنیده باشید که کالیبره کردن باتری باعث عملکرد بهتر آن می شود.

این یک چیز باقی مانده از انواع باتری های قدیمی است: باتری های لیتیوم یونی به این شکل کار نمی کنند. هیچ حافظه باتری برای کالیبره کردن وجود ندارد. برعکس، شما بیشتر به باتری لیتیوم یونی خود فشار می آورید و با این کار طول عمر آن را کاهش می دهید: تخلیه کامل باتری در 100٪ در مقایسه با 60٪ می تواند طول عمر باتری شما را به نصف کاهش دهد.

از آنجایی که باتری‌های لیتیوم یونی در هنگام شارژ کامل یا خالی شدن کامل، بیشترین فشار را متحمل می‌شوند، بهترین روش، شارژ جزئی است. در حالت ایده آل باید باتری خود را تا حدود 80 درصد شارژ کنید و از افت آن کمتر از 30 درصد جلوگیری کنید. اگر این عملی نیست، سعی کنید حداکثر 90٪ را هدف قرار دهید و قبل از رسیدن به 20٪، شروع به شارژ کردن گوشی خود کنید.

2. از شارژ باتری بیش از 100% خودداری کنید

در حالی که گذاشتن گوشی برای شارژ شدن در طول شب یک عادت رایج است، اما در واقع می تواند طول عمر باتری آن را کاهش دهد. هنگامی که باتری شما در 100 درصد شارژ نگه داشته می شود، نه تنها فشار بیشتری از ولتاژ بالاتر را تجربه می کند، بلکه گرما نیز به مرور زمان افزایش می یابد.

در حالی که باتری های تلفن همراه آنقدر داغ نمی شوند که برای کاربر خطرناک باشد، قرار دادن باتری در معرض حرارت بالا یکی از سریع ترین راه ها برای کاهش طول عمر آن است.

اگر نمی‌توانید از رها کردن گوشی خود برای شارژ در طول شب اجتناب کنید، مطمئن شوید که در مکان خنک یا دارای تهویه مناسب است تا گرما راحت‌تر از بین برود. به عنوان مثال، زیر بالش شما نیست.

3. اگر می توانید به آرامی شارژ کنید

هیچ کس استدلال نمی کند که فناوری های شارژ سریع یک صرفه جویی عالی در زمان هستند. اگر قصد دارید عمر باتری خود را به حداکثر برسانید، احتمالاً باید آنها را برای مواقع اضطراری ذخیره کنید زیرا ممکن است باعث فشار و آسیب به باتری شما شوند، به خصوص اگر تلفن قدیمی دارید.

از طرف دیگر، شارژ کردن باتری با سرعت کمتر برای آن مفید است. به این ترتیب، شارژ کردن تلفن از طریق رایانه یا لپ تاپ در واقع می تواند چیز خوبی باشد.

4. اگر از وای فای و بلوتوث استفاده نمی کنید آن ها را خاموش کنید

همچنین مهم است مواردی را در نظر داشته باشید که به باتری شما کمک می کند با یک بار شارژ بیشتر دوام بیاورد. بعد از اینکه باتری گوشی شما چرخه های شارژ کمتری را پشت سر می گذارد، دیرتر تحلیل می رود و طول عمر آن بیشتر می شود.

یکی از متداول‌ترین کاهش عمر باتری این است که وای‌فای یا بلوتوث تلفنتان را در حالی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید روشن بگذارید، زیرا اسکن، باتری شما را برای شبکه‌ها یا دستگاه‌هایی که می‌توان به آن متصل کرد، تخلیه می‌کند.

از نظر واقع بینانه، اگر فقط از یک مکان با وای فای به مکان دیگر حرکت می کنید، مانند رفتن از خانه به محل کار، اگر وای فای تلفن خود را غیرفعال نکنید، مشکل بزرگی نیست. اما اگر یک روز کامل را بیرون می گذرانید و اصلاً برنامه ای برای استفاده از وای فای خود ندارید، باید برای صرفه جویی در عمر باتری آن را خاموش کنید.

5. خدمات موقعیت مکانی خود را مدیریت کنید

بسیاری از برنامه‌ها این روزها موقعیت تلفن شما را برای پشتیبانی از خدمات خود ردیابی می‌کنند و دائماً با ترکیبی از GPS، WiFi، بلوتوث و .. برای حداکثر دقت، اسکن می‌کنند. برای اطمینان از اینکه عمر باتری را هدر نمی دهید، بهتر است فقط زمانی که از برنامه استفاده می کنید به این برنامه ها اجازه دسترسی به خدمات مکان شما را بدهید.

اگر آیفون دارید، می‌توانید به Settings > Privacy > Location Services بروید و تنظیمات برگزیده خود را در آنجا تنظیم کنید. در گوشی‌های اندرویدی، می‌توانید به Settings > Security & Location > Location > Advanced بروید تا اسکن WiFi و اسکن بلوتوث را به طور کامل غیرفعال کنید یا Settings > Apps & Notifications > Advanced > App Permissions برای مسدود کردن برنامه‌ها از استفاده از سرویس‌های مکان در پس‌زمینه.

عمر باتری

6. دستیارتان را رها کنید

در حالی که داشتن ویژگی‌هایی مانند Google Assistant و Siri می‌تواند واقعا مفید باشد، آنها به تخلیه باتری گوشی شما می‌افزایند، به خصوص اگر دائماً به دستورات صوتی شما گوش دهند.

اگر به این ویژگی‌ها نیاز ندارید یا به سختی استفاده می‌کنید، بهتر است آن‌ها را غیرفعال کنید یا حداقل عملکرد فرمان صوتی «Hey Siri» یا «OK Google» آن‌ها را غیرفعال کنید.

7. برنامه های خود را نبندید، در عوض آنها را مدیریت کنید

در حال حاضر ممکن است به این فکر کرده باشید که باید شروع به بستن هر چیزی که روی تلفن شما در حال اجرا است تا حد امکان صرفه جویی در مصرف باتری کنید. صبر کنید نه، نه به این سرعت!

بستن برنامه‌ها، یعنی برنامه‌های ترک اجباری که در پس‌زمینه گوشی شما اجرا می‌شوند، در واقع عمر باتری شما را بهبود نمی‌بخشد. در واقع، می تواند شرایط را بدتر کند.

هر دو سیستم iOS و Android دارای الگوریتم هایی هستند که به طور خودکار میزان مصرف انرژی یا حافظه برنامه های پس زمینه را مدیریت می کنند. با بستن اجباری برنامه‌ها، خطر خراب کردن این سیستم هوشمند را دارید. علاوه بر این، باز کردن برنامه‌ای که بسته است، انرژی بیشتری نسبت به بازگشت به برنامه‌ای که قبلاً در پس‌زمینه اجرا می‌شود، مصرف می‌کند.

در عوض باید به این فکر کنید که اپلیکیشن‌های شما در پس‌زمینه چقدر تازه‌سازی می‌کنند. آیا به فیس‌بوک یا اینستاگرام نیاز دارید تا حتی زمانی که به آن نگاه نمی‌کنید، خود را به روز کند؟ در iOS، به Settings > General > Background App Refresh بروید تا بررسی کنید که واقعاً به چه برنامه‌هایی نیاز دارید دائماً به‌روزرسانی شوند.

در اندروید، در واقع می‌توانید میزان مصرف باتری هر برنامه را در هنگام اجرا در پس‌زمینه محدود کنید. جایگزین بهتری برای خاموش کردن آن‌ها، می‌توانید این کار را با رفتن به تنظیمات > برنامه‌ها و اعلان‌ها و در زیر آن صفحه برنامه‌ها، به Advanced > Battery > Background محدودیت بروید.

8. روشنایی را پایین نگه دارید

روشنایی صفحه نمایش باعث هدر رفتن عمر باتری گوشی شما می شود. اگر نیاز به صرفه جویی در مصرف باتری دارید، بهتر است آن را به پایین ترین حالت اما خوانا تنظیم کنید.

9. از حالت های باتری هوشمند استفاده کنید

دستگاه‌های اندروید و iOS امروزی با صرفه‌جویی در باتری هوشمند یا حالت کم مصرف عرضه می‌شوند. اینها به ویژه مفید هستند زیرا به طور خودکار عملکردهایی را کاهش می دهند که باعث کاهش عمر باتری می شوند، مانند استفاده از CPU، اعلان ها، واکشی نامه و روشنایی صفحه نمایش.

در حالی که این حالت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی زمانی که باتری گوشی شما کم است به‌طور خودکار شروع به کار می‌کنند، می‌توانید به راحتی هر زمان که بخواهید آنها را به صورت دستی فعال کنید. تلفن شما همچنان به کار خود ادامه می دهد اما در سطح پایین تری از عملکرد باتری.

عمر باتری

10. از حالت تاریک استفاده کنید (اگر صفحه نمایش OLED دارید)

اگر گوشی جدیدتری مانند Samsung Galaxy S9 یا iPhone XS دارید، می‌توانید با تغییر حالت تاریک، شارژ باتری خود را کاهش دهید.

عمر باتری آیفون شما با فعال بودن این گزینه تا 30 درصد افزایش می یابد. گوگل مطالعه خود را انجام داد و نشان داد که چگونه گوگل پیکسل 63 درصد انرژی کمتری در حالت شب مصرف می کند.

توجه داشته باشید که این فقط برای گوشی های جدیدتر با صفحه نمایش OLED اعمال می شود. این به این دلیل است که برخلاف نمایشگرهای LCD و LED، هر پیکسل در صفحه نمایش OLED به صورت جداگانه روشن می شود. پیکسل‌های سیاه روی صفحه‌نمایش OLED اصلاً انرژی مصرف نمی‌کنند و برای رنگ‌های تیره‌تر انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در مقابل، صفحه نمایش های LED و LCD چه یک تصویر کامل سیاه و چه سفید را نشان دهند، از همان مقدار انرژی استفاده می کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید