امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280807
۷۲۵
۱
۰
نسخه چاپی

10 عادت برتر افراد مثبت اندیش

10 عادت برتر افراد مثبت اندیش

افراد مثبت اندیش منتظر چرخش زندگی نیستند؛ اقدام می کنند و آن را به دور خود می چرخانند.

آنها با رویکردی خوش بینانه به زندگی نگاه می کنند و می فهمند که گاهی اوقات زندگی توپ های منحنی پرتاب می کند. آنها به جای اینکه روی چیزهای منفی تمرکز کنند، شرایط فعلی خود را می پذیرند و به حرکت رو به جلو ادامه می دهند.

اکثر مشکلات ما ریشه در ترس دارد. اما افراد مثبت نگر اجازه می‌دهند ترس‌هایشان به بهترین شکل ممکن از بین برود. آنها فرصت ها را به عنوان فرصتی برای یادگیری و رشد می پذیرند.

هیچ کس نمی خواهد در کنار کسی باشد که همیشه منفی است. قدرت مثبت اندیشی قوی است. این می تواند مسری باشد و به اطرافیان شما نفوذ کند و شما را تبدیل به فردی کند که دیگران واقعاً دوست دارند در اطراف شما باشند.

جان گوردون توضیح می‌دهد، افراد مثبت‌نگر تمایل دارند طولانی‌تر زندگی کنند، در محیط‌های کاری منفی بهتر عمل کنند، تحت فشار تصمیم‌های بهتری بگیرند، در مواجهه با چالش‌ها انعطاف‌پذیرتر هستند و دوستان بیشتری دارند.

بنابراین، چه چیزی بهتر از توسعه قدرت درونی، برقراری روابط و الهام بخشیدن به دیگران است؟ هر شک و تردیدی را که ممکن است داشته باشید پاک کنید، وقت آن است که زندگی خود را تغییر دهید و به یک فرد مثبت تبدیل شوید.

1. اجازه نمی دهند چیزهای بد آنها را پایین بیاورد

همه مبارزات را تجربه می کنند، اما افراد مثبت نگر اجازه نمی دهند که مبارزات آنها را پایین بیاورد. افراد مثبت و منفی به طور متفاوتی پاسخ می دهند، افراد منفی گرایش به تمرکز بر روی بد دارند. چیزی که آنها متوجه نمی شوند این است که با تمرکز بر بدی ها، خود را برای خوبی ها محدود می کنند. افراد مثبت اندیش تجربیات بد را می گیرند و تمام تلاش خود را می کنند تا خوبی ها را در آنها بیابند.

2. روابط سمی را رها می کنند

افراد مثبت اندیش می دانند که روابط سمی فقط از رشد شخصی جلوگیری می کند. آنها ارزش خود را می دانند و می دانند که روابط سمی فقط آنها را پایین می آورد. آنها خود را با افراد مثبت دیگری احاطه می کنند و می دانند که چه زمانی باید روابط بد را از بین ببرند و فضا را برای افراد سالم ایجاد کنند.

3. آنها در لحظه زندگی می کنند

افراد واقعاً مثبت می دانند که یکی از کلیدهای خوشبختی، زندگی در لحظه است. بله، از نظر فیزیکی در لحظه زندگی می کنید، اما از نظر ذهنی ممکن است روی گذشته یا آینده تمرکز کنید. زندگی در لحظه به شما این امکان را می دهد که در همین لحظه از زندگی خود سپاسگزار باشید. افراد مثبت اندیش به خود اجازه می دهند که شاد باشند و در برابر اصرار نگاه کردن به گذشته و فکر کردن به آینده مقاومت می کنند.

4. هرگز نقش قربانی را بازی نمی کنند

آیا همیشه برای همه چیز بهانه ای دارید؟ شاید شما تمایل دارید که دیگران را برای اتفاقاتی که در زندگی شما می افتد سرزنش کنید. اگر چنین است، شما نقش قربانی را بازی می کنید. افراد مثبت اندیش زندگی خود را در دستان خود می گیرند. آن‌ها می‌دانند که اگر ناراضی هستند، این به آنها بستگی دارد که دست به کار شده و تغییراتی ایجاد کنند. آنها برای تحقق خوشبختی خود به افراد دیگر متکی نیستند.

5. آنها سپاسگزارند

افراد مثبت اندیش برای هر چیزی که سر راهشان قرار می گیرد سپاسگزار هستند. به عنوان مثال، پس از جدایی، به جای اینکه به خود اجازه دهند افسرده شوند، متوجه می شوند که برای لحظات خوب سپاسگزار هستند و رابطه بد درس خوبی بود. یا به جای اینکه برای حجم کاری خود استرس داشته باشند، در وهله اول از داشتن شغل سپاسگزار هستند. افراد مثبت اندیش همچنین از چیزهایی که بیشتر مردم بدیهی می دانند قدردانی می کنند و زندگی را همان طور که هست دوست دارند.

6. بخشش را تمرین می کنند

افراد مثبت اندیش اهمیت بخشش را درک می کنند. هر چقدر هم که سخت باشد، بدون توجه به شرایط، خود و دیگران را می بخشند. افراد مثبت اندیش می دانند که نگه داشتن احساسات منفی باری برای حمل است و به نوبه خود باعث ترویج احساسات منفی می شود. بخشش به شما اجازه می‌دهد تا بار را پایین بیاورید و به سادگی از آن دور شوید.

7- مدیتیشن می کنند

افراد مثبت اندیش مدیتیشن را به عنوان یک عمل شفابخش و تجدید قوا می شناسند. این به تسکین هرگونه افکار منفی که ممکن است شما را سنگین کند کمک می کند. محققان نشان داده اند که حدود 95٪ از افکار ما تکراری و 80٪ منفی هستند. مدیتیشن تمرینی است که به از بین بردن آن افکار منفی کمک می کند. همچنین باعث افزایش اعتماد به نفس، کاهش اضطراب، بهبود تمرکز و کاهش استرس می شود.

8. با ترس های خود روبرو می شوند

افراد مثبت نگر اجازه نمی‌دهند ترس‌هایشان بهترین را از آن‌ها بگیرد. آنها ترس های خود را همان گونه که هستند می پذیرند و به جای اینکه روی آنها تمرکز کنند، به خود اعتراف می کنند که ترس بخشی از آنهاست. افراد مثبت اندیش فرصت ها را در آغوش می گیرند حتی اگر در درون آنها ترس ایجاد کنند. آنها فرصت های ترسناک را فرصتی برای یادگیری و رشد می دانند.

9. مهربانی را منتشر می کنند

مهربانی مسری است و افراد مثبت آن را برای کمک به دیگران منتشر می کنند بدون اینکه انتظار داشته باشند در ازای آن چیزی دریافت کنند. افراد مثبت خواه در را برای دیگران باز نگه داشته یا کارهای داوطلبانه انجام می دهند. افراد مثبت از خوشحال کردن دیگران لذت می برند و این به نوبه خود آنها را خوشحال می کند.

10. شادی خود را خلق می کنند

آنها بر موفقیت، رویدادهای شاد و چیزهایی که آنها را شاد می کند تمرکز می کنند. افراد مثبت نگر اجازه نمی دهند چیزی آنها را پایین بیاورد. آنها به دنبال نتایج مثبت هستند و تا زمانی که به آنها نرسند متوقف نمی شوند. افراد مثبت اندیش می دانند که برای ایجاد شادی خود باید ارزش زندگی خود را بهبود بخشند و این منجر به شادی و رضایت بیشتر می شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید