امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280100
۴۱۳
۱
۰
نسخه چاپی

10 مخترع برتر تمام دوران

10 مخترع برتر تمام دوران

مخترعان بزرگ گذشته منبع دائمی الهام برای همه افراد پس از خود هستند، بنابراین ما لیستی را از 10 مخترع برتر تمام دوران جمع آوری کرده ایم.

1. تالس

ما را مغرض خطاب کنید، اما فکر می کنیم جایگاه برتر به تالس از میلتوس می رسد که در قرن ششم قبل از میلاد زندگی می کرد. او پدر فلسفه غرب و یکی از اولین افرادی بود که پدیده های طبیعی را بدون ارجاع به اساطیر توضیح داد و از نظر فنی نیز او را به اولین دانشمند جهان تبدیل کرد. او حتی ریاضیات را اختراع کرد. چقدر باحاله؟

2. لئوناردو داوینچی

لئوناردو یک نابغه همه جانبه بود. کافی نیست که او یک هنرمند رنسانس و یک دانشمند بدانیم، او همچنین به عنوان یکی از درخشان ترین مهندسان تاریخ برجسته است. مدتها قبل از اینکه آنها از نظر فنی امکان پذیر باشند، او هلیکوپتر و تانک جنگی را اختراع کرد. او طرح هایی برای ماشین های بافندگی مکانیکی و اره های هیدرولیک ارائه کرد. او نقشه هایی برای زیردریایی ها و روبات ها کشید. فهرست مشارکت های او در دنیای مهندسی تقریباً بی پایان است.

3. توماس ادیسون

ادیسون مخترع کهن الگویی بود و مظهر روحیه تحقیق و کارآفرینی آمریکایی است. یک تاجر زیرک با تخیل افسارگسیخته، هزاران اختراع از جمله گرامافون، لامپ برق، تلفن (اگرچه الکساندر گراهام بل برای اولین بار در آن موقعیت به اداره ثبت اختراع رفت)، دوربین فیلمبرداری، میکروفون و باتری های قلیایی.

4. ارشمیدس

ارشمیدس بدون شک یکی از نام‌های بزرگ مهندسی در قرن سوم قبل از میلاد بود. اگرچه جزئیات کمی از زندگی او شناخته شده است، او به عنوان یکی از دانشمندان برجسته دوران باستان شناخته می شود. ما این را مدیون ارشمیدس هستیم که قرقره، اهرم، منجنیق و چرخ دنده را اختراع کرده است.

5. بنجامین فرانکلین

بنجامین فرانکلین به عنوان یک پدر بنیانگذار یکی از افرادی بود که آمریکا را تاسیس کرد! اما مردی که اکنون به عنوان اولین دانشمند آمریکا مورد ستایش قرار می گیرد، یک چاپگر، یک فعال، یک دولتمرد و یک دیپلمات بود – و بالاتر از همه مخترع و مهندس محترم. میراث او شامل هادی صاعقه، لنزهای دو کانونی و به گفته برخی، اولین آزمایشات در علم نانو است.

6. لویی پاستور و الکساندر فلمینگ

این دو نفر در رتبه ششم لیست ما قرار دارند زیرا هر دو اکتشافاتی کردند که هنوز هم جان میلیون ها نفر را نجات می دهند. لویی پاستور فرانسوی اولین میکروبیولوژیست بود. او اصول واکسیناسیون و پاستوریزاسیون را ابداع کرد که معلوم شد برای سلامت انسان بسیار مهم است.  الکساندر فلمینگ چند دهه بعد پنی سیلین را کشف کرد، بنابراین او کسی بود که آنتی بیوتیک را ممکن کرد. آنها با هم می روند زیرا هر دو از پیشگامان پزشکی مدرن و اولین دانشمندانی بودند که جنگ همه جانبه را علیه ویروس ها و باکتری ها اعلام کردند!

7. برادران مونتگولفیر و کلمان آدر

همه ما در مورد پگاسوس و ایکاروس در یونان باستان می دانیم.

اما در دوران مدرن تاریخ پرواز توسط سه فرانسوی نوشته شده است - برادران مونتگولفیر با بالون هوای گرم خود و کلمان آدر که هواپیما را اختراع کرد. وسیله نقلیه آدر اولین هواپیمای خلبانی بود که زیر بخار خود بلند شد و یک پرش غیرقابل کنترل کوتاه در زمینی در نزدیکی پاریس انجام داد.

8. نیکولا تسلا

نه، او جالب ترین ماشین الکتریکی جهان را اختراع نکرد. اما نیکولا تسلا مسلماً بزرگترین کسی بود که تا به حال زندگی کرده است، همیشه چیزهایی را که خراب نمی‌شدند تعمیر می‌کرد و در این فرآیند اختراعات شگفت‌انگیزی داشت. ما باید از او برای جریان متناوب، موتور الکتریکی مدرن، قایق های کنترل از راه دور و فناوری رادار و ارتباطات بی سیم تشکر کنیم. او در طول زندگی خود اعتبار زیادی از آن ها را دریافت نکرد و به تنهایی در فقر مرد.

9. آگوست و لوئیس لومیر

برادران لومیر - یکی دیگر از فرانسوی‌های پیشگام - سینما را اختراع کردند. به طور جدی! آنها اختراع سینماتوگراف را به ثبت رساندند و اولین فیلمشان که در سال 1894 اکران شد، اولین فیلم واقعی در تاریخ محسوب می شود.

10. تیم برنرز لی

سر تیموتی برنرز لی به عنوان کسی که اینترنت را اختراع کرد، بزرگترین پیشرفت در اواخر قرن بیستم شناخته می شود. اما کمی پیچیده تر از این است. اینترنت زندگی خود را در پنتاگون به عنوان یک شبکه کامپیوتری توزیع شده برای مقاومت در برابر حمله هسته ای آغاز کرد. آن سیستم به نام ARPANET شناخته می‌شد و به سال 1969 بازمی‌گردد. لی تیم این ایده را در نظر گرفت و مفهوم فرامتن را به عنوان راهی برای محققان در CERN، جایی که او در آنجا کار می‌کرد، اضافه کرد تا منابع را به طور مؤثرتری به اشتراک بگذارند. او و تیمش به توسعه HTML، سرورهای وب و مرورگرها ادامه دادند و در سال 1989 وب جهانی را به واقعیت تبدیل کردند و در سال 1991 آن را به روی عموم باز کرد

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید