امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 266572
۲۲۰۹۰
۲۳
۰
نسخه چاپی

10 برترین وکلای زن که در نبردهای حقوقی جهانی پیشتاز هستند

10 برترین وکلای زن که در نبردهای حقوقی جهانی پیشتاز هستند

برترین وکلای زن جهان به عنوان نمادهای قدرت، تأثیر و تلاش در حمایت از حقوق زنان و مبارزه با تبعیض جنسیتی هستند. در زیر، چند نمونه از این وکلای برجسته زنان جهان را معرفی می‌ نماییم.

1- خانم جاستین تورنتون JUSTIN THORNTON

خانم جاستین تورنتون بانوی وکیل اهل کشور انگلیس ساکن لندن است که رتبه دهم را در میان ده بانوی وکیل معروف جهان به خود اختصاص داده است. او تحصیلات در رشته حقوق را در سال 1992 در دانشکده ی حقوق رابینسون ROBINSON دانشگاه کمبریج لندن به اتمام رساند و بعد از اتمام تحصیلات و طی دوره کارآموزی پا به حرفه وکالت گذاشت. او در عین حال یکی از رهبران برجسته ی حزب کارگر نیز هست.

خانم جاستین تورنتون در سال 2000 به سمت مشاور دولت کارگری انگلیس در حوزه بیوتکنولوژی و محیط زیست منصوب شد. او تا سال 2005 این سمت را در اختیار داشت و پس از آن به عضویت پانل دادستانی کل کشور درامد. او به عنوان یک بانوی وکیل برجسته و بسیار خوش فکر در جامعه حقوقدانان انگلیس شناخته شده است و با رفتار آرام، دقت نظر و اطلاعات جامعی که در حرفه وکالت دارد، اعتماد موکلین خود را نسبت به خود جلب می کند. توضیح آن که خانم جاستین تورنتون در سالهای کودکی و نوجوانی مدتی به حرفه هنرپیشگی اشتغال داشت.

2- خانم کاتیا ساراایوا CATIA SARIVA

این بانوی وکیل که در میان جامعه ی وکلای آمریکایی به ستاره درخشان شهرت پیدا کرده و یکی از سوپراستارهای حرفه وکالت در ایالت کالیفرنیای شمالی محسوب می شود. کاتیا ساراایوا در طول دوران اشتغال به حرفه وکالت، صدها پرونده ی حساس را بر عهده گرفته و در اکثر آنها پیروز و موفق از دادگاه بیرون آمده است.

این بانوی وکیل در سال 2010 نامزد احراز وکیل نمونه سال از سوی جامعه وکلای ایالت کالیفرنیا شد و در سال 2011 نیز با کسب موفقیت در پرونده پر سر و صدای موسوم به PARKEN عنوان وکیل مدافع برجسته سال را از آن خود کرد.

3- خانم راشل او. هاگان RACHAEL O. HAGAN

این بانوی وکیل سرشناس در دفاع از پرونده های مرتبط با ساخت و ساز، مهندسی تکنولوژی و دعواها و اختلافات تجاری از تخصص و مهارت بالایی برخوردار است.

خانم او هاگان به عنوان وکیل مدافعی که نسبت به به مشکلات موکلین خود بسیار حساسیت نشان می دهد و از استعداد زیادی در درک مسایل آنها دارد، در جامعه ی وکالت انگلیس شناخته شده است. او طی مدت اشتغال به حرفه وکالت به خاطر همین ویژگیهای شخصیتی موفقیت های زیادی خصوصاً در ارتباط با پرونده های مربوط به ساخت و ساز و دعاوی تجاری کسب کرده است.

4- خانم میکا مایر MIKA MAYER

خانم میکا مایر از وکلای عضو موسسه حقوقی ماریسون ، فاستر است که حوزه تخصصی آن امور مربوط به قانون حق ثبت اختراعات و علایم تجاری در حوزه وسایل و تجهیزات پزشکی و داروسازی است. او جوانترین زن وکیل در این موسسه بزرگ و معروف حقوقی است و یکی از وکلایی است که موکلین زیادی علاقه به سپردن مسئولیت دفاع از پرونده خود را به او دارند. به عبارت دیگر افراد زیادی همیشه پشت در دفتر وکالت او برای عقد قرارداد با این بانوی وکیل صف بسته اند.

خانم میکا مایر تحصیلات خود در رشته حقوق را دانشکده حقوق دانشگاه معروف بوستون به اتمام رسانده و از سوی وکلای برجسته این رسالت عنوان ستاره درخشان حرفه وکالت را به خود اختصاص داده است. در فاصله سالهای 2002 تا 2004 نیز خانم مایر عنوان یکی از 25 وکیل برجسته ایالت کالیفرنیا را از سوی نشریه DAIL JOURNAL احراز کرد.

5- خانم لورا بل LAURA BELL

خانم لورا بل بانوی وکیلی که همیشه با لبخند گشاده رویی با موکلین خود برخورد می کند. یکی از ده بانوی وکیل برجسته جهان محسوب می شود. او مدتی نیز به تدریس حقوق در دانشگاه اشتغال داشت است. نشریه معروف حقوقی موسوم به CHAMBERS UK BAR DIRECTORY مربوط به جامعه وکلای انگلیس در سال 2014 عنوان وکیل برجسته حوزه قوانین کار و اشتغال را به او اعطا کرده است. او به عنوان یک وکیل خوش برخورد و حساس نسبت به مسایل موکلین خود رتبه ششم را در میان ده وکیل زن برجسته جهان به خود اختصاص داده است.

6- خانم کاملیا جاکوبز CAMELLIA GACOBS

این خانم وکیل یکی از وکلای بسیار با استعداد است که با درجه بالای هوش و توانمندی ذهنی خود می تواند پیچیده ترین پرونده های مربوط به قوانین خانواده را در محاکم قضایی حل و فصل کند و به سرانجام برساند. در جامعه وکلای زن آمریکا از خانم کاملیا جاکوبز به عنوان یک وکیل برجسته که استعداد خاصی در برقراری ارتباط و میانجیگری دعاوی دارد برده می شود.

او بنیانگذار موسسه میانجیگری موسوم به JACOBS MEDIATION است و در امور مربوط به پرونده دعاوی خانوادگی در محاکم ایالت کلمبیا، مریلند و ویرجینیا شهرت زیادی کسب کرده است. خانم جاکوبز به موازات اشتغال به حرفه وکالت به عنوان استادیار در دانشکده حقوق دانشگاه واشنگتن نیز تدریس می کند.

7- خانم امل علم الدین AMAL ALAMUDDIN

خانم علم الدین وکیل انگلیسی لبنانی تبار، حقوقدان برجسته ای که با چهره ی جذاب و تاثیرگذار خود مسوولیت دفاع از پرونده موکلین جنجالی چون جولیان آسانژ JULIAN ASSANGEبنیانگذار سایت اشاگر ویکی لیکس را هم بر عهده داشته و توانسته با دفاعیات خود از استرداد جولیان آسانژ از سوی دولت انگلیس به آمریکا جلوگیری کند.

رتبه سوم را در میان ده وکیل زن برجسته جهان احراز کرده است. این وکیل انگلیسی لبنانی تبار در شهر لندن به حرفه وکالت اشتغال دارد و حوزه تخصصی وکالت او امور مربوط به حقوق بشر، حقوق بین الملل، قوانین مربوط به استرداد و قوانین جنایی است. این بانوی وکیل تاکنون به عنوان وکیل مدافع در بسیاری از محاکم جهانی از جمله دادگاه جنایی بین المللی، دادگاه حقوق بر اتحادیه اروپا و دادگاههای انگلیس و آمریکا حضور یافته و موفقیت های چشمگیری به دست آورده است.

8- خانم شهیده فاطیما SHAHEED FATIMA

خانم شهیده فاطیما بانوی وکیل و خوش چهره و همیشه خندان در میان ده وکیل پر جاذبه و معروف زن در جهان رتبه دوم را احراز کرده است. خانم شهیده فاطما عضو موسسه حقوقی لندن موسوم به BLACKSTON CHAMBERS است. او با رتبه بالا از دانشکده حقوق دانشگاه گلاسگو فازغ التحصیل شده و تحصیلات تکمیلی خود را در دانشگاه اکسفورد لندن و هاروارد آمریکا به پایان رسانده است.

خانم شهید فاطیما یک وکیل برجسته به تمام معنا در میان جامعه وکلا و حقوقدانان زن در جهان محسوب می شود. این بانوی وکیل با تاثیرگذاری مثال زدنی خود در دفاع از پرونده های پیچیده موکلینش را بر عهده می گیرد و بری آنها به دنبال راه حل می گردد. او در حقوق بین الملل نیز جزو نخبگان این حوزه محسوب می شود. خانم شهید فاطیما یک بار عنوان وکیل مدافع حقوق بشر سال را به خود اختصاص داد و با کسب موفقیت های بزرگ در دعاوی حقوق بشری در محاکم قضایی انگلیس و اتحادیه اروپا به کسب جوایز و عناوین افتخارآمیزی نایل آمده است.

9- خانم ناتالیا پولونسکایا NATALIA POTLONSKAYA

این خانم وکیل اهل شبه جزیره کریمه، شبه جزیره ای که سابقاً متعلق به کشور اوکراین بود و در منازعه با روسیه به خاک این کشور ضمیمه شد می باشد.

از نظر شهرت در راس فهرست ده نفر معروفترین و پرجاذبه ترین وکلای زن جهان قرار دارد. خانم ناتالیا پوتلوکایا متولد ماه مارس سال 1980 است. او بعد از اتمام دوره تحصیلات حقوق در سال 2002 در اداره دادستانی کل این شبه جزیره منصوب شد. او تا سال 2014 در پست های مختلف به ارایه خدمات حقوقی وکالت به جامعه خود اشتغال داشت. این خانم وکیل اوکراینی در ماه مارس 2014 با مصاحبه پر سرو صدایی که ویدیوی آن در یوتیوب به اشتراک گذاشته شد، توجه بسیاری از مردم جهان را نسبت به خود جلب کرد.

10- خانم جولی سلوم JULIE CELUME

خانم جولی سلوم وکیل آمریکایی که یک موسسه حقوقی به همین نام را در ایالت تگزاس آمریکا اداره می کند در زمره سوپراستارهای وکالت در جامعه وکلای زن جهان به حساب می آید. او تا پیش از شروع به تحصیل در رشته حقوق علاقه فوق العاده به تحصیل در رشته های علوم نشان می داد اما تحت تاثیر حرفه وکالت مادرش، سرانجام تصمیم به تحصیل در رشته حقوق و پیوستن به جرگه وکلا گرفت.

او شیفتگی خاصی نسبت به مادرش و حرفه وکالت او از خود نشان می داد و احترام خاصی هم برایش قایل بود. تصمیمی که خانم جولی سلوم برای تحصیل در رشته حقوق گرفت، ثمرات خود را به بار آورد و او اینک در شهر دالاس ایالت تگزاس یک موسسه حقوقی به نام خود را که مشتریان زیاد و سرشناسی هم دارد اداره می کند. اصلی ترین حوزه تخصصی او امور مربوط به قوانین ثبت اختراع و علایم تجاری و دعاوی بازرگانی است. انجمن حقوقدانان محاکمات ملی THE NATIONAL TRAIL LAWERS ASSOCIATION او را به عنوان برترین وکیل در گروه سنی کمتر از چهل سال برگزید.

  • منبع
  • صوراسرافیل

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید