امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278532
۷۰۴
۱
۰
نسخه چاپی

10 ویژگی کارآفرینان موفق که باید بدانید

کارآفرینان بزرگ از همه اقشار جامعه آمده اند. در مبانی کارآفرینی ذکر شده است: هیچ مشخصات فردی وجود ندارد و توجه به تیم کارآفرین به جای تمرکز بر فرد مهم است

10 ویژگی کارآفرینان موفق که باید بدانید

عوامل متعددی شامل یک مفهوم قوی و مقداری سرمایه اولیه در راه اندازی یک کسب و کار موفق نقش دارند اما شاید مهمترین عنصر کارآفرین باشد که باید مسئولیت تبدیل ایده خود را به یک کسب و کار کاملاً عملیاتی بر عهده گیرد.

اگر به راه اندازی کسب و کار شخصی خود فکر می کنید، ممکن است این سوال برای شما پیش آید که آیا برای کارآفرین شدن آنچه لازم است را دارید یا خیر؟

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی معمولاً به عنوان فرآیند راه اندازی یک کسب و کار در نظر گرفته می شود.

در تعریفی دیگر کارآفرینی به عنوان جستجوی فرصت فراتر از منابع کنونی تحت کنترل تعریف شده است.

با این تعریف، کارآفرینان - چه به صورت فردی و چه به صورت تیمی - فرصت هایی را در طول زندگی شخصی و حرفه ای خود کشف می کنند.

آنها فرضیه هایی در مورد راه هایی که می توانند ارزش را به مشتریان ارائه دهند و آزمایش های ساختار یافته ای را برای تأیید ایده های آنها انجام دهند ارائه می دهند. این اغلب شامل جذب هم تیمی و سرمایه گذاری برای تعیین نحوه ارائه محصول یا خدمات با هزینه قابل قبول است.

کارآفرینان بزرگ از همه اقشار جامعه آمده اند. در مبانی کارآفرینی ذکر شده است: "هیچ مشخصات فردی وجود ندارد و توجه به تیم کارآفرین به جای تمرکز بر فرد مهم است".

هیچ شخصیت فردی وجود ندارد که یک کارآفرین موفق را توصیف کند. با این حال  هنگام شروع و رهبری یک سرمایه گذاری  ویژگی های خاصی اهمیت ویژه ای دارند.

در اینجا 10 ویژگی مشترک کارآفرینان موفق آورده شده است.

10 ویژگی کارآفرینان موفق که باید بدانید

10 ویژگی کارآفرینان موفق

1. کنجکاوی

کارآفرینان موفق دارای حس کنجکاوی هستند که به آنها اجازه می دهد به طور مداوم به دنبال فرصت های جدید باشند. کارآفرینان کنجکاو به جای این که به آنچه فکر می کنند می دانند بسنده کنند، سوالات چالش برانگیزی می پرسند و راه های مختلفی را بررسی می کنند.

در مبانی کارآفرینی، کارآفرینی به عنوان "فرایند کشف" توصیف شده است.

بدون میل به پرسیدن مداوم سوالات و به چالش کشیدن وضعیت موجود، کشفیات ارزشمند به راحتی نادیده گرفته می شوند.

2. آزمایش ساختاری

همراه با کنجکاوی، نیاز به آزمایش های ساختار یافته نیز وجود دارد. با هر فرصت جدیدی که پیش می آید، یک کارآفرین باید آزمایش هایی را انجام دهد تا مشخص شود آیا ارزش ادامه را دارد یا خیر.

به عنوان مثال، اگر ایده ای برای محصول یا خدمات جدیدی دارید که تقاضای کمتری را برآورده می کند، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان مایل به پرداخت برای آن هستند. برای انجام این کار، باید تحقیقات بازار کامل را انجام داده و آزمایشات معنی داری را انجام دهید تا ایده خود را تأیید کرده و پتانسیل آن را تعیین کنید.

3. سازگاری

ماهیت تجارت همیشه در حال تغییر است. کارآفرینی یک فرایند تکراری است و چالش ها و فرصت های جدید در هر مرحله خود را نشان می دهد. تقریباً غیرممکن است که برای هر سناریویی آماده باشیم. کارآفرینان باید شرایط را ارزیابی کرده و خود را وفق دهند تا در صورت بروز تغییرات غیرمنتظره، تجارت آنها بتواند به جلو حرکت کند.

4. قاطعیت

برای موفقیت، یک کارآفرین باید تصمیمات سختی بگیرد و در کنار آنها بایستد. به عنوان یک رهبر، شما مسئول هدایت مسیر کسب و کار خود هستند از جمله هر جنبه ای از بودجه و استراتژی تا تخصیص منابع.

قاطع بودن همیشه به این معنی نیست که همه پاسخ ها را داشته باشید. اگر می خواهید کارآفرین باشید، این بدان معناست که اعتماد به نفس لازم را برای تصمیم گیری های چالش برانگیز داشته باشید و آنها را عملی کنید. اگر نتیجه کمتر از مطلوب به نظر برسد، تصمیم برای انجام اقدامات اصلاحی نیز به همان اندازه مهم است.

5. تیم سازی

یک کارآفرین بزرگ از نقاط قوت و ضعف آگاه است. آنها به جای این که اجازه دهند نقص ها مانع از عملکردشان شود، تیم های کاملاً خوبی ایجاد می کنند که توانایی های آنها را تکمیل می کنند.

در بسیاری از موارد این تیم کارآفرین است و نه یک فرد که سرمایه گذاری را به سمت موفقیت سوق می دهد. هنگام راه اندازی کسب و کار شخصی خود احتیاج به هم تیمی هایی دارید که استعدادهای مکمل دارند و به یک هدف مشترک کمک می کنند.

10 ویژگی کارآفرینان موفق که باید بدانید

6. تحمل ریسک

کارآفرینی اغلب با ریسک همراه است. در حالی که درست است که راه اندازی یک سرمایه گذاری مستلزم ریسک پذیری یک کارآفرین است، آنها همچنین باید اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن آن انجام دهند.

در حالی که بسیاری از موارد هنگام راه اندازی یک سرمایه گذاری جدید ممکن است دچار اشتباه شوند، در بسیاری از موارد نیز می توانند درست پیش بروند. نکته کلیدی طبق مفاهیم کارآفرینی این است که کارآفرینان به طور فعال رابطه بین ریسک و پاداش را مدیریت کنند و شرکت های خود را در موقعیت "سود مثبت" قرار می دهند.

کارآفرینان موفق در مواجهه با سطحی از خطر برای به دست آوردن پاداش تلاش های خود راحت هستند. با این حال، تحمل ریسک آنها ارتباط تنگاتنگی با تلاشهای آنها برای کاهش آن دارد.

7. راحتی با شکست

کارآفرینی علاوه بر مدیریت ریسک و اتخاذ تصمیمات حساب شده به سطح خاصی از راحتی با شکست نیاز دارد.

تخمین زده می شود که نزدیک به 75 درصد از استارتاپ های جدید شکست می خورند. دلایل شکست گسترده هستند و همه چیز را شامل می شوند، از یک مدل تجاری معیوب گرفته تا عدم تمرکز یا انگیزه. در حالی که می توان از بسیاری از این خطرات جلوگیری کرد، برخی از آنها اجتناب ناپذیر هستند.

کارآفرینان موفق خود را برای شکست آماده می کنند و با آن راحت هستند. به جای این که اجازه دهند ترس آنها را عقب نگه دارد، احتمال موفقیت، آنها را به جلو سوق می دهد.

8. پشتکار

در حالی که بسیاری از کارآفرینان موفق با احتمال شکست راحت هستند، این بدان معنا نیست که آنها به راحتی تسلیم می شوند. بلکه آنها شکست ها را فرصتی برای یادگیری و رشد می دانند.

در طول فرایند کارآفرینی، بسیاری از فرضیه ها نادرست به نظر می رسند و برخی از مشاغل به طور کلی شکست می خورند. بخشی از آنچه کارآفرینان را موفق می کند تمایل آنها به درس گرفتن از اشتباهات، ادامه پرسیدن سوالات و ادامه راه تا رسیدن به هدف است.

9. نوآوری

بسیاری معتقدند که نوآوری با کارآفرینی همراه است. این اغلب صادق است - برخی از موفق ترین استارتاپ ها محصولات یا خدمات موجود را گرفته و آنها را به طور چشمگیری بهبود بخشیده اند تا نیازهای متغیر بازار را برآورده کنند.

نوآوری یکی از ویژگیهای برخی از کارآفرینان است، اما نه همه آنها. خوشبختانه این یک نوع ذهنیت استراتژیک است که می توان آن را پرورش داد. با توسعه مهارت های تفکر استراتژیک خود می توانید به خوبی مجهز باشید تا فرصت های نوآورانه را شناسایی کرده و سرمایه گذاری خود را برای موفقیت تعیین کنید.

10. تمرکز بلند مدت

در نهایت اکثر مردم کارآفرینی را فرآیند راه اندازی یک کسب و کار می دانند. در حالی که مراحل اولیه راه اندازی یک سرمایه گذاری برای موفقیت آن بسیار مهم است اما با راه اندازی کسب و کار این روند به پایان نمی رسد.

در مبانی کارآفرینی آمده است: "شروع یک تجارت آسان است، اما توسعه یک تجارت پایدار و قابل توجه دشوار است. برخی از بزرگترین فرصت های تاریخ پس از راه اندازی یک سرمایه گذاری کشف شد.

کارآفرینی یک تلاش بلند مدت است و کارآفرینان باید از ابتدا تا انتها روی این روند تمرکز کنند تا در درازمدت موفق شوند.

تبدیل شدن به یک کارآفرین

کارآفرینی هم یک چالش و هم یک فرصت بزرگ است و برای موفقیت به ویژگی های خاصی نیاز است. هیچ راه درست یا غلطی برای کارآفرین بودن وجود ندارد. ویژگیها و رفتارهای کلیدی مانند آزمایش ، پشتکار و نوآوری را می توان با گذشت زمان ، تجربه و آموزش ایجاد کرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید