امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280191
۲۶۲
۱
۰
نسخه چاپی

10 روش برتر برای آموزش مغز برای حفظ تمرکز

10 روش برتر برای آموزش مغز برای حفظ تمرکز

توجه گرانبهاترین منبعی است که می توانیم برای انجام واقعی کارها از آن استفاده کنیم. توانایی تمرکز و برای مدت طولانی بر روی یک فعالیت، بدون شک برای هر فردی که مایل به جذب فراوانی و نتیجه است ضروری است.

مغز ما مکانیسم بسیار پیچیده ای است که اغلب بدون آگاهی ما کار می کند. ضمیر ناخودآگاه ما، مکانی عمیق که تمام خاطرات، احساسات و ارتباطات عصبی ما در آن ذخیره می شود، می تواند بهترین دوست یا بدترین دشمن ما باشد.

مهم نیست که در حال حاضر به دنبال چه اهداف، حرفه یا کاری هستید، ذهن منضبط برای موفقیت شما حیاتی است. به همین دلیل، در پست امروز، 10 روش موثر برای آموزش مغز شما برای متمرکز ماندن و بهره‌وری را به اشتراک می‌گذاریم. توجه کنید و اعمال کنید!

1. هر روز چند کار حیاتی را برنامه ریزی و تجسم کنید

افکار ما واقعیت ما را شکل می دهند. چرا؟ از آنجا که افکار ما احساسات را تولید می کنند، احساسات منجر به عمل می شود و عمل منجر به نتیجه می شود.

به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی خود، یک تا سه کار حیاتی را تعیین کنید که باید در طول روز انجام شوند. فقط به آنها سطحی فکر نکنید. آنها را تجسم کنید و احساساتی را که پس از اتمام هر کار به دست خواهید آورد، شبیه سازی کنید. اگر واقعاً به موفقیت روز خود فکر می کنید، ناخودآگاه شما هر کاری که می تواند انجام می دهد تا به شما کمک کند تا افکار را به واقعیت تبدیل کنید.

2. ساعات اوج خود را پیدا کنید

برخی از افراد در طول روز عملکرد بهتری دارند، در حالی که برخی دیگر در طول شب عملکرد خوبی دارند. برای یافتن پربازده ترین ساعات خود - "ساعات اوج مصرف" - باید به طور فعال بهره وری خود را در ساعات مختلف روز اندازه گیری کنید.

به انرژی، الگوهای فکری، حواس پرتی، انگیزه و حالات خود در حین آزمایش ساعات کاری مختلف توجه کنید. مطمئن شوید که حداقل یک هفته فرصت دارید تا این ساعات اوج مصرف را ایجاد کنید. بنابراین، اگر سعی می کنید مهم ترین وظایف خود را از ساعت 8 صبح تا 10 صبح انجام دهید، آن را به مدت یک هفته آزمایش کنید. هفته آینده، توجه خود را بر روی کارهای مهم متمرکز کنید که از ساعت 10 صبح شروع می شود و تا ساعت 12 بعد از ظهر به پایان می رسد.

3. از انجام چند کار خودداری کنید

ثابت شده است که انجام چندوظیفه ای توانایی های شناختی ما را کاهش می دهد، زیرا مغز می تواند در هر زمان فقط بر روی یک کار تمرکز کند. حتی اگر چندوظیفه ای می تواند در موقعیت های مختلف مفید باشد، باید تا آنجا که می توانید هر زمان که با کارهای مهم سر و کار دارید از آن اجتناب کنید. توجه کامل خود را به کار در دست معطوف کنید تا کیفیت و سرعت کار بهبود یابد!

4. با ذهن خود مانند یک عضله رفتار کنید

وقتی می خواهید ماهیچه بسازید چه کار می کنید؟ باید ورزش کنید نه فقط یک بار، بلکه به طور منظم. آموزش مغز برای متمرکز ماندن یک موضوع تمرینی است. هر بار که افکار منحرف کننده ای را تجربه می کنید، باید آنها را به عنوان قاتل زمان و توجه خود بپذیرید.

هر زمان که احساس کردید "باید کار را متوقف کنید"، باید آن را کمی جلوتر ببرید. اگر در حال حاضر مشکل بزرگی در تمرکز دارید، نباید سعی کنید 60 دقیقه مستقیم کار کنید. سطوح تمرکز خود را به تدریج ایجاد کنید. دو هفته اول، سعی کنید 20 دقیقه تمرکز کنید، 5 دقیقه استراحت کنید، سپس دوباره بروید. در عرض دو ماه، باید بتوانید 60 دقیقه متمرکز بمانید و کارهای زیادی را انجام دهید!

5. ایجاد اراده و انضباط

تعداد بسیار کمی از ما تصمیمات واقعی می گیریم. تصمیم یک معامله با ذهن شماست که مهم نیست چه اتفاقی می افتد، تصمیم شما پابرجاست. بنابراین، وقتی می گویید «باید ورزش کنم»، باید بلافاصله «باید» را جایگزین «باید» کنید. در غیر این صورت، مغز شما قصد شما را جدی نمی گیرد و به کمک آن اهمیتی نمی دهد.

اراده و انضباط شخصی دو صفت مرتبط هستند که باید همزمان پرورش یابند. اراده شما سوخت اعمال شماست. نظم و انضباط شما توانایی شما برای عبور از افکار مزاحم، منطقه راحتی و تنبلی است.

این چیزی است که افراد کمی به شما می گویند: این مهارت ها نیاز به تمرین مداوم دارند، ایجاد آنها آسان نیست و تسلیم شدن یک گزینه نیست.

6. نیاز خود را برای اجتناب از درد و کسب لذت بپذیرید

وقتی کاری را انجام می دهیم، آن را به این دلیل انجام می دهیم که به دنبال لذت هستیم یا به این دلیل که می خواهیم از درد دوری کنیم. در مورد آن فکر کنید - وقتی دانش آموزان باید تکالیف خود را انجام دهند، آنها را به تعویق می اندازند زیرا ضمیر ناخودآگاه آنها سیگنال دردهای دریافتی را نشان می دهد. وقتی ضرب الاجل به پایان می رسد، آنها برای جلوگیری از درد ناشی از دریافت نمره بد اقدام می کنند.

این مثال را در نظر بگیرید و آن را با زندگی خود هماهنگ کنید. هر بار که می خواهید روی یک کار تمرکز کنید، پاسخ فوری خود را تأیید کنید. آیا در تلاش برای جلوگیری از درد هستید؟ یا به دنبال لذت هستید؟ وقتی ناظر شوید، می‌توانید مسئول باشید.

7. از حواس پرتی خودداری کنید

شما نمی‌توانید مغزتان را طوری تمرین دهید که متمرکز بماند، مگر اینکه مطمئن شوید که محیط بیرونی شما نیز حواس‌پرتی ندارد. به عنوان مثال، تلفن شما هرگز نباید توجه شما را مختل کند. اعلان‌ها را خاموش کنید، هر زمان که کسی صحبت شما را قطع کرد، «نه» بگویید، و متعهد باشید که هر گونه حواس‌پرتی احتمالی را در اطراف خود قطع کنید.

8. از قدرت عادات استفاده کنید

اگر عادت‌ها را توانمندسازی کنید، دیگر مجبور نخواهید بود از انگیزه و اراده خود برای تمرکز استفاده کنید. ذهن شما الگو را تشخیص می دهد و کار شما را آسان تر می کند. به عنوان مثال - وقتی صبح ها دندان ها و صورت خود را می شویید، بدون استفاده از مقدار قابل توجهی تمرکز، انرژی و انگیزه این کار را به طور خودکار انجام می دهید. ایجاد عادات مولد مانند آموزش به مغزتان است که چگونه در زمان‌های مختلف و در عین حال خاص رفتار کند.

9. ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی به معنای خودآگاهی است. تمرین تمرکز حواس چیزی نیست جز تمرکز تمام توجه شما بر لحظه حال. افکار و احساسات کنونی شما، محیطی که شما را احاطه کرده است، نفس شما، ضربان قلب شما ... شما انتخاب می کنید. مهم نیست روی چه چیزی تمرکز می کنید - تا زمانی که "اینجا" و "اکنون" هستید، ذهن شما حاضر است.

شما می توانید ذهن آگاهی را در موقعیت های مختلف تمرین کنید: هنگام مطالعه، کار، مطالعه، شستن ظرف ها، قدم زدن در پارک و غیره. وقتی تمرکز شما بر روی آنچه اکنون اتفاق می افتد اولویت بندی شود، در اکثر موقعیت ها عملکرد بهتری خواهید داشت.

10. حاکم شوید

حاکمیت تمرینی برای همسو کردن افکار، احساسات و اعمال شماست. اکثر مردم فاقد حاکمیت هستند، به این معنی که احساساتشان با افکارشان هماهنگ نیست و با اعمالشان همخوانی ندارد.

به عنوان مثال، اگر امروز می خواهید کتابی را بخوانید اما فوراً احساس می کنید که خسته کننده است، هرگز آن کتاب را نخواهید خواند. با این حال، اگر به چیزی فکر می کنید و احساسات مثبت به عنوان یک واکنش دریافت می کنید، اقدام چندان دشوار نخواهد بود.

اگر از این موضوع آگاه هستید، می توانید به راحتی آن را پیاده سازی کنید. در نتیجه، تمرکز بر مسئولیت ها و کارتان تبدیل به یک تکه کیک می شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید