امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278634
۱۳۷۴
۱
۰
نسخه چاپی

10 دلیل که باید بیشتر بوسید

10 دلیل که باید بیشتر بوسید

بوسیدن یک حرکت صمیمی و زیبا است که دو نفر با هم به اشتراک می گذارند و به عمیق تر شدن ارتباط بین آنها کمک می کند.

با این حال علم ثابت کرده است که بوسیدن چیزی فراتر از یک حرکت است. این در واقع برای سلامتی شما عالی است و مزایای بیشتری نسبت به آنچه تصور می کنید دارد! در اینجا 10 دلیل وجود دارد که چرا بوسیدن برای سلامتی شما فوق العاده است.

10 دلیل که چرا بوسیدن برای سلامتی شما مفید است؟

1- بوسیدن سطوح اضطراب را کاهش می دهد

بوسیدن در آرامش بدن شما موثر است و باعث می شود استرس کمتری داشته باشید زیرا سطح کورتیزول (هورمون استرس) را در مغز شما کاهش می دهد. بنابراین پیش بروید و شریک خود را بگیرید و بوسیدن را شروع کنید!

2- برای دندان های شما مفید است

چه کسی می دانست که بوسیدن می تواند برای بهداشت دندان شما عالی باشد؟ خوب ، واقعاً اینطور است! تعویض بزاق با شخص دیگری جریان خون شما را افزایش می دهد که به سالم نگه داشتن دندان ها، لثه ها و دهان شما کمک می کند.

3- بوسیدن باعث می شود احساس خوشبختی کنید

بوسیدن باعث می شود مغز شما تعدادی هورمون تولید کند که به شما احساس شگفت انگیزی می دهد زیرا باعث ایجاد مراکز لذت مغز شما می شود. این مواد شیمیایی عبارتند از اکسی توسین ، دوپامین و سروتونین. این هورمون ها نه تنها به شما احساس سرخوشی می دهند بلکه احساس پیوند و محبت بین شریک زندگی خود را نیز تشویق می کنند.

4- پیوند شما را تقویت می کند

یک بوسه عمیق و عاشقانه هورمون اکسی توسین را ترشح می کند - که به عنوان هورمون عشق نیز شناخته می شود - که طبق تحقیقات به ایجاد اعتماد نسبت به یکدیگر کمک می کند.

5- فشار خون شما را کاهش می دهد

وقتی می بوسید ضربان قلب شما را افزایش می یابد در نتیجه عروق خونی را گشاد می کند که به نوبه خود جریان خون را افزایش می دهد و فشار خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. بوسیدن واقعا بیشتر از آن چیزی است که تصور می کردید ، درسته؟

6- روی ماهیچه های صورت شما کار می کند

آیا می دانستید که هر بار که شریک خود را می بوسید، حداکثر تا 30 عضله استفاده می کنید؟ و هنگامی که از این 30 عضله برای بوسیدن استفاده می کنید به آنها کمک می کند تا تنیده و سفت شوند. بسته به شدت بوسه می توانید بین 2 تا 26 کالری در دقیقه بسوزانید. بنابراین بوسیدن اساساً مانند رفتن به باشگاه بدنسازی است - برای صورت شما!

7- سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند: هرچقدر هم که ناخوشایند به نظر برسد در حال حاضر بیش از 700 نوع باکتری در داخل دهان شما وجود دارد! و هنگامی که بزاق را با شخص دیگری رد و بدل می کنید بدن خود را با باکتری های جدیدی آشنا می کنید که مستقیماً به داشتن سلامت بهتر ارتباط دارد.

8- میل جنسی شما را افزایش می دهد

وقتی فردی را که تمایل عاشقانه ای به او دارید می بوسید،  بر توانایی تصمیم گیری شما تأثیر می گذارد و شانس رابطه جنسی با آن شخص را افزایش می دهد. همچنین بزاق دارای تستوسترون است، هورمونی که نقش مهمی در برانگیختگی جنسی دارد.

9- بوسیدن می تواند به تسکین گرفتگی عضلات کمک کند

وقتی در حال درد قاعدگی هستید، بوسیدن در واقع می تواند به کاهش درد کمک کند! عروق خونی متسع شده و افزایش جریان خون به تسکین گرفتگی ها کمک می کند، علاوه بر این افزایش هورمون های "احساس خوب" قطعاً می تواند گرفتگی های دوره ای را کاهش دهد. دفعه بعد که عادت ماهانه هستید، می دانید چه کار کنید.

10- علائم پیری را به تأخیر می اندازد

از آنجا که بوسیدن باعث افزایش جریان خون در صورت می شود ، تولید کلاژن را تحریک می کند. پروتئینی که برای پوست شما عالی است و برای جراحی زیبایی استفاده می شود. بوسیدن پرشور می تواند باعث سفت شدن صورت شما شود. یک دلیل دیگر برای معاشرت با شریک خود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید