امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280228
۷۸۹
۱
۰
نسخه چاپی

10 نکته در مورد روانشناسی کاهش وزن

10 نکته در مورد روانشناسی کاهش وزن

ارتباط قوی بین کاهش وزن و روانشناسی وجود دارد. مانند بسیاری از کارهایی که برای خود انجام می دهیم، باید مغز خود و آنچه را که نیاز دارد در نظر بگیریم. همچنین ممکن است لازم باشد بفهمیم که چرا این کار را برای خود انجام می دهیم. نکته چیست؟ هدف چیست؟ بهترین راه برای رسیدن به این نقطه عطف چیست؟ طولانی ترین سفر کدام سفر است؟ چگونه در این شرایط قرار گرفتیم؟ از چه فرم هایی از تناسب اندام لذت می بریم؟ در واقع چه چیزی باید بخوریم؟ سوالات زیادی وجود دارد، اما پاسخ ها نباید پیچیده باشند.

کاهش وزن معمولاً با تعادل مناسب ورزش و عادات غذایی حاصل می شود. هر دوی این موارد توسط مغز ما کنترل می شود. بیایید اینجا را کمی عمیق تر کنیم. در اینجا ده نکته در مورد روانشناسی کاهش وزن وجود دارد.

سبک زندگی همه چیز است

تمایل به کاهش وزن معمولاً نتیجه سبک زندگی افراد است. با این حال، باید توجه داشت که گاهی اوقات وزن افراد نتیجه یک بیماری یا یک دارو است. گذشته از این، انتخاب سبک زندگی می تواند منجر به این میل یا نیاز شود. کاهش وزن موفقیت آمیز نیز با انتخاب سبک زندگی تعیین می شود. این یک تعهد همه جانبه است. فعالیت های بدنی، مصرف غذای روزانه، برنامه خواب و بسیاری موارد دیگر را تغییر می دهد. انتخاب های سبک زندگی ما نشان دهنده جایی است که از نظر روانی در آن قرار داریم و همچنین جایی که می خواهیم در آن باشیم.

یادگیری عادات غذایی سالم بزرگترین شاهکار است

چاقی می تواند نتیجه عادات غذایی ناسالم باشد. این عادات ناسالم می تواند در هر سنی شکل بگیرد و می تواند به دلایل مختلف وجود داشته باشد. برخی از والدین هرگز غذای سالم را در اولویت قرار نمی دهند و این موارد را به فرزندان خود آموزش نمی دهند. برخی از مردم هرگز آشپزی را یاد نمی گیرند یا در مورد آنچه نیاز دارند تحقیق نمی کنند. اغلب اوقات ... زندگی شلوغ است! این می تواند منجر به انتخاب غذای سریع و آسان برای خوردن در سفر شود. با این حال، زمانی که عادت های خوب را یاد گرفتیم و تمرین کردیم، همه این موارد را می توان به راحتی برطرف کرد. زیرا در پایان روز... وقتی خوب غذا می خوریم، احساس خوبی داریم.

10 نکته در مورد روانشناسی کاهش وزن

نظم و انضباط همیشه بهترین گزینه نیست

یکی از پیوندهای روانشناختی اصلی برای کاهش وزن موفق، اعتدال است. کاهش وزن نباید شبیه یک برنامه نظامی باشد. مدهای سخت رژیمی در طولانی مدت جواب نمی دهند. آنها پس از پایان رژیم، منجر به هوس های ناسالم یا پرخوری می شوند. نظم و انضباط برای روتین های ورزشی می تواند خوب باشد، اما نباید شبیه شکنجه باشد! برای اکثر مردم، انجام تنظیمات کوچک در طول زمان بهترین راه برای ادامه کاهش وزن است. این سالم ترین گزینه برای سلامت جسمی و روانی است.

غذای جدید می تواند هیجان انگیز باشد!

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، تمایل به کاهش وزن معمولاً به دلیل عادات غذایی ضعیف ایجاد می شود. بنابراین زمانی که به دنبال کاهش وزن هستیم، باید با وعده‌های غذایی و میان‌وعده‌هایمان، مناطق راحتی خود را ترک کنیم. در حالی که این می تواند ترسناک باشد، می تواند هیجان انگیز نیز باشد! سبزیجات، غلات سالم، پروتئین و میان وعده های تمیز هدف هستند، اما خوشمزه ترین راه ها برای مصرف همه این چیزها چیست؟ یک رژیم غذایی جدید می تواند به معنای خرید کتاب های آشپزی جدید، یافتن وبلاگ های غذایی الهام بخش، آزمایش دستور العمل ها با دوستان یا شریک زندگی و یادگیری این باشد که چه چیزی با چه چیزی کار می کند. هنگامی که مغز ما تغییر را انجام می دهد، سرگرمی شروع می شود!

ما از نظر روانی آموزش دیده ایم که زیاد غذا بخوریم

در طول تکامل، گونه ما آموخته است که خوردن به معنای زنده ماندن است. به همین دلیل، اجداد ما ممکن است برای رفع گرسنگی بیش از حد غذا خورده باشند. هنگامی که ما هر روز در تلاش برای یافتن غذا هستیم، مغز ما نیز اساساً گرسنه می‌ماند. این ممکن است منجر به پرخوری شود.
حالا، اگر ما به اندازه کافی خوش شانس باشیم ... غذا در اطراف ما وجود دارد. به راحتی قابل دسترسی است - چه یک فروشگاه مواد غذایی، بازار کشاورز، رستوران، زنجیره فست فود، یا یک وب سایت یا برنامه تحویل غذا. غذا در اطراف ما است! به علاوه، بخش ها بسیار بزرگ هستند! این فقط انگیزه روانی ما را برای پرخوری بیشتر می کند. وقتی این به درستی مدیریت نشود، چاقی به راحتی می تواند به یک مشکل تبدیل شود.

چاقی غیر معمول نیست

چاقی در دنیای مدرن ما نادر نیست. همانطور که در نکته قبلی ذکر شد، بسیاری از ما با مواد غذایی فراوان احاطه شده ایم. با توجه به تاریخچه انسان ها در تلاش برای یافتن غذای کافی، البته داشتن این فراوانی به معنای موفقیت ماست. با توانایی رشد، ایجاد و فروش مواد غذایی تقریباً در هر مکانی این بدان معناست که اقتصاد ما از مزایای آن بهره می برد. اکنون غذا با کمک مواد بی کیفیت ارزانتر و سریعتر ساخته می شود. این در مورد چاقی یا کاهش وزن کمکی نمی کند.
توانایی مصرف غذای کافی برای ایجاد چاقی به این معنی است که ما دیگر در حال مبارزه نیستیم. با این حال، فقط به این دلیل که چاقی غیر معمول نیست به این معنی نیست که سالم است.

10 نکته در مورد روانشناسی کاهش وزن

تهیه غذا به حفظ مغز ما در مسیر درست کمک می کند

نشان داده شده است که آماده کردن غذا نه تنها از نظر جسمی به کاهش وزن کمک می کند، بلکه از نظر روانی نیز کمک می کند. تهیه غذا به ما کمک می کند در هزینه صرفه جویی کنیم، زمان کمتری را برای خرید مواد غذایی صرف کنیم، و به ما کمک می کند زمان خود را بیشتر مدیریت کنیم! وقتی وعده های غذایی سالم آماده می شوند، گزینه های ناسالم ما محدود می شوند. کمتر احتمال دارد تسلیم هوس شویم. همچنین به ما کمک می کند تا از نظر ذهنی بدانیم که چه چیزی می خوریم و چه زمانی آن را می خوریم. وقتی مسیر ما درست جلوی ما باشد، ادامه سفر در آن آسان‌تر است. وقتی علامت سوال کمتری وجود دارد، موانع جاده‌ای کمتر است.
مزیت دیگر پختن وعده های غذایی خود این است که یک پیوند روانی با غذای ما ایجاد می کند. ما آن را ایجاد کردیم، برای آن هزینه کردیم، آن را می چشیم.

همه ما هوس می کنیم اما جایگزین های سالمی وجود دارد

هوس غذایی میل شدید به نوع خاصی از غذا است. با این حال، هوس به این معنی نیست که ما فقط گرسنه هستیم. ولع به این معنی است که بدن ما فاقد نوع خاصی از مواد مغذی است. وقتی صحبت از کاهش وزن به میان می آید، این نکته کلیدی است. اگر غذایی که میل می کنیم برای ما ناسالم باشد، صرف هوس هایمان ممکن است در سفر کاهش وزن به ما کمکی نکند. یادگیری مواد مغذی مورد نیاز بدن ما هدف است. یافتن راهی سالم برای تغذیه این ولع هدف است.

برای سیر کردن معده گرسنه نیازی به یک وعده غذایی کامل ندارید

وقتی مغز ما به ما می گوید که گرسنه هستیم، به این معنی نیست که زمان پختن یک وعده غذایی سه وعده ای فرا رسیده است. ما باید از نظر روانی بفهمیم که چه نوع گرسنه ای هستیم. بسته به سفر کاهش وزن، ممکن است وعده های غذایی زیادی در طول روز وجود نداشته باشد. این یعنی تنقلات! این یعنی میان وعده های سالم! این می تواند در ابتدا از نظر ذهنی چالش برانگیز باشد، اما درک این موضوع که معده ما برای احساس سیری به مقدار زیادی غذا نیاز ندارد، مهم است. تنقلات کوچک نیز انرژی بیشتری به ما می دهند و مغز ما را تیز و فعال نگه می دارند.

خارج شدن از مسیر تا زمانی که تشخیص داده شود اشکالی ندارد!

کاهش وزن می تواند یک سفر دشوار باشد. این می تواند یک سفر روانی و همچنین فیزیکی باشد. و با هر سفر ذهنی، ممکن است لغزش هایی رخ دهد. اشکالی ندارد که کامل نباشیم. اشکالی ندارد گاهی لغزش کنید. با این حال، ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که آن هوس پیروز شد. ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که ورزشگاه اخیراً دوست ما نبوده است. ممکن است دلیلی وجود داشته باشد که چرا آماده سازی غذا اتفاق نیفتاده است. سقوط از مسیر کاملاً قابل درک است، اما ممکن است بخواهیم تحلیل کنیم که چرا این اتفاق افتاد! اگر این کار را انجام دهیم، ممکن است در آینده بتوانیم از آن اجتناب کنیم.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید