امروز: سه شنبه, ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278632
۱۵۱۰
۱
۰
نسخه چاپی

10 دلیل برای مطالعه اقتصاد | چرا باید اقتصاد بخوانید

10 دلیل برای مطالعه اقتصاد

در اصل اقتصاد یک علم اجتماعی است که نحوه مدیریت و استفاده افراد از منابع، گروه ها و ملت ها را مطالعه می کند. اقتصاد را می توان به اقتصاد خرد تقسیم کرد که به تصمیمات در سطح فردی نگاه می کند و اقتصاد کلان که به کل اقتصاد مربوط می شود.

هر دو نوع اقتصاد پیش بینی هایی در مورد رفتار بازارها در آینده و چگونگی ایجاد کارآیی در دنیای امروز ارائه می دهند.

بنابراین چرا باید اقتصاد بخوانیم؟

در اینجا نگاهی به ده مزیت برتر تحصیل در رشته اقتصاد می اندازیم:

1. شما نحوه عملکرد جهان را می آموزید/ شما جهانی را که در آن زندگی می کنیم درک می کنید

تحصیل در اقتصاد به شما در مورد مسائلی مانند مالیات ، تورم و نرخ بهره که بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد بینش می دهد.

داشتن مدرک تحصیلی در اقتصاد به کشف و درک مسائل جاری دنیای واقعی کمک می کند. یادگیری اقتصاد به افراد این امکان را می دهد تا نحوه تصمیم گیری افراد و سازمان ها و پیش بینی تغییرات احتمالی در جهان را درک کنند.

اقتصاد بر میزان پرداخت ما برای کالاها و خدمات و میزان حقوق کارکنان تأثیر می گذارد. تحصیل در رشته اقتصاد در دانشگاه یا مدرسه چشم انداز جدیدی از جهان و نحوه عملکرد آن به شما می دهد.

علاوه بر این تحصیل در اقتصاد مردم را برای جهانی در حال تغییر آماده می کند. اقتصاد به مردم اجازه می دهد تا جهان اطراف خود را درک کنند ، مانند فرصت ها و تهدیدهای ناشی از بازارها و سیاست های دولتی.

درک دیدگاه های محلی و بین المللی می تواند بینشی از نحوه تعامل فرهنگ ها و جوامع مختلف ارائه دهد.

2. در زندگی شخصی و حرفه ای خود تصمیم گیرنده بهتری خواهید بود

اقتصاد مطالعه چگونگی ارزیابی جایگزین ها و انتخاب بهتر است.

تحصیل در رشته اقتصاد زمینه ای قوی را در اختیار شما قرار می دهد تا در تصمیم گیری مانند شرکت در تحصیلات تکمیلی یا سرمایه گذاری پول خود در جایی با سنجش مزایا و هزینه های آنها به آن تکیه کنید.

3. شغلی پیدا می کنید و شانس خود را در یک شغل موفق افزایش می دهید

اقتصاد به دلیل بازار کار بسیار خوب خود شناخته شده است. با مدرک اقتصادی می توانید به عنوان کارگزار بورس، اقتصاددان، مشاور، تحلیلگر داده، آمار، تحلیلگر تحقیقات بازار، تحلیلگر اعتبار، توسعه تجارت و غیره کار کنید. علاوه بر این تجزیه و تحلیل ها نشان داد که گرایش های اقتصادی بیشتر از هر رشته دیگری مدیرعامل می شوند.

مدرک اقتصاد به افراد کمک می کند تا آنها را بهتر حل کننده مشکلات و تصمیم گیرندگان باشند. این به معنای موفقیت در کار و زندگی است.

4- مهارتهای قابل انتقال بسیار مطلوبی را که کارفرمایان به دنبال آن هستند به دست خواهید آورد

تحصیل در رشته اقتصاد به شما طیف وسیعی از مهارت ها را در اختیارتان می گذارد که به شما امکان می دهد دانش خود را در زمینه اقتصاد در شرایط واقعی به کار بگیرید. مهارتهای قابل انتقال که از یادگیری اقتصاد کسب می کنید، توسط کارفرمایان مختلف مورد نظر بوده و مورد توجه قرار می گیرد.

شما یک طرز تفکر منحصر به فرد خواهید داشت که می توانید از آن برای مشکلات روزمره استفاده کنید. شما طیف وسیعی از مهارت ها مانند تفکر انتقادی، ارتباطات، حل مشکلات و مهارت های تحلیلی را که کارفرمایان می خواهند توسعه می دهید.

مهارت هایی که از طریق اخذ مدرک اقتصاد به دست می آید عبارتند از: ارتباط (صحبت کردن و نوشتن موثر) ، حل مسئله و مهارت های تحلیلی. همه این مهارت ها مورد علاقه کارفرمایان است.

5. شما عادات خرید خود را درک خواهید کرد

از طریق مطالعه اقتصاد به مفاهیمی مانند تمایل به پرداخت (WTP) که حداکثر مبلغی است که کسی مایل است برای خدمات خوب بپردازد، بینش خواهید یافت. یادگیری مفاهیم مشابه به شما کمک می کند تا رفتار خرید خود را رمزگشایی کنید و به شما این امکان را می دهد که تصمیمات اقتصادی مناسبی بگیرید.

آقای بنتون می گوید حتی "یک بازدید ساده از مغازه خواربار فروشی مملو از منابع اقتصادی و تفکرات تحلیلی است."

6. اقتصاد سایر رشته ها را تقویت می کند

اقتصاد به طور کامل مکمل سایر رشته ها است. رشته های تجاری مانند حسابداری، بازاریابی یا امور مالی نه تنها شامل نظریه های اقتصادی، اصول، قوانین، تعاریف یا مفاهیم در برنامه درسی خود هستند بلکه گرایش های غیر تجاری مانند روزنامه نگاری و علوم کامپیوتر نیز با اقتصاد مرتبط هستند.

7. واژگان خود را گسترش می دهید

دانستن اصطلاحاتی مانند کمیابی (منابع محدود) ، هزینه فرصت (آنچه باید به منظور دستیابی به چیز دیگری کنار گذاشته شود) یا تعادل (قیمتی که تقاضا برابر عرضه است) درک بهتری از پویایی بازار و اینکه آیا مردم منطقی یا عیرمنطقی عمل می کنند به شما می دهد.

8. شما یک مجموعه منحصر به فرد از دانش را به دست خواهید آورد

اخذ مدرک اقتصاد می تواند بسیار مفید باشد و می تواند طیف وسیعی از فرصت ها را برای مقطع کارشناسی ارشد فراهم آورد. این چندین مسیر شغلی و موضوعات مختلفی را که از آن استفاده می کند باز می کند.

شما سوالات کلیدی برای اقتصاد جهان را بررسی خواهید کرد  از آنچه باعث بحران اقتصادی می شود تا نحوه توزیع ثروت در سراسر جهان. اقتصاد درجه ای است که حوزه های سیاست، جامعه شناسی، روانشناسی، تاریخ، ریاضیات، تجارت و روابط بین الملل را پوشش می دهد و دانش عمومی قوی را در اختیار شما قرار می دهد.

9. رضایت فکری را به دست می آورید

تحصیل در اقتصاد باعث درگیری ذهنی شما می شود.

اقتصاد به دانش آموزان اجازه می دهد تا در مورد تعاملات انسانی و پدیده های اجتماعی به روش های مختلف فکر کنند. (مانند نظریه بازی ، نظریه تصمیم گیری و غیره).

علاوه بر این بیشمار زمینه های مختلف با اقتصاد آمیخته شده است: شما می توانید برخی از آمار، ریاضی، برخی روانشناسی و کمی جامعه شناسی را بیاموزید.

10. شما برای تحصیلات تکمیلی بهتر آماده خواهید شد

اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارید، یادگیری اقتصاد نیز مفید است. تحصیل در رشته اقتصاد شما را به مهارت های حل مسئله مجهز می کند که شما را برای یک برنامه MBA آماده می کند.

پس از گذراندن چندین دوره اقتصاد مهارت های منطقی و تفکر منطقی خود را توسعه خواهید داد.

اقتصاد یک پایه قوی برای تحصیلات تکمیلی و پیگیری تحصیلات تکمیلی در اقتصاد، سیاست عمومی، علوم سیاسی، جامعه شناسی و غیره فراهم می کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید