امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278890
۱۴۹۴
۲
۰
نسخه چاپی

10 حقیقت در مورد مجازات اعدام در ایالات متحده آمریکا

10 حقیقت در مورد مجازات اعدام در ایالات متحده

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو در آوریل 2021، اکثر بزرگسالان آمریکایی از مجازات اعدام برای افرادی که به قتل محکوم شده اند، حمایت می کنند.

در عین حال، اکثریت معتقدند که مجازات اعدام به روشی نژادپرستانه اعمال نمی شود، مردم را از ارتکاب جرایم جدی باز نمی دارد و تدابیر کافی برای جلوگیری از اعدام یک فرد بی گناه را ندارد.

استفاده از مجازات اعدام در دهه های اخیر به تدریج در ایالات متحده کاهش یافته است. تعداد فزاینده ای از ایالت ها آن را لغو کرده اند و احکام اعدام و اعدام کمتر رایج شده است.

اما داستان از افول مستمر در تمام سطوح دولت نیست. در حالی که اعدام‌ها در سطح ایالت کاهش یافته است، دولت فدرال بیش از هر زمان دیگری در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، از زمان بازگرداندن مجازات اعدام توسط دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1976، زندانیان بیشتری را به قتل رساند.

همانطور که بحث ها در مورد مجازات اعدام در ایالات متحده ادامه دارد، در اینجا نگاهی دقیق تر به افکار عمومی در مورد این موضوع و همچنین حقایق کلیدی در مورد استفاده این کشور از مجازات اعدام است.

1- از هر ده بزرگسال آمریکایی، شش نفر به شدت یا تا حدودی موافق مجازات اعدام برای قاتلان محکوم هستند.

طبق نظرسنجی آوریل 2021. بخش یکسانی (64%) می گویند که مجازات اعدام از نظر اخلاقی موجه است زمانی که شخصی مرتکب جرمی مانند قتل شود. حمایت از مجازات اعدام به شدت با این دیدگاه مرتبط است که در موارد خاص از نظر اخلاقی توجیه می شود.

از هر 10 نفر از کسانی که طرفدار مجازات اعدام هستند، 9 نفر می گویند زمانی که فردی مرتکب جنایتی مانند قتل شود، این مجازات از نظر اخلاقی موجه است. تنها یک چهارم از کسانی که مخالف مجازات اعدام هستند آن را از نظر اخلاقی موجه می دانند.

2- اکثریت آمریکایی ها در مورد عادلانه بودن مجازات اعدام و اینکه آیا این مجازات به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر جنایات جدی عمل می کند نگرانی دارند.

بیش از نیمی از بزرگسالان ایالات متحده (56٪) می گویند سیاهپوستان بیشتر از سفیدپوستان به دلیل ارتکاب جنایات مشابه به اعدام محکوم می شوند. حدود شش نفر از هر ده نفر (63%) می گویند که مجازات اعدام افراد را از ارتکاب جرایم جدی باز نمی دارد و تقریباً از هر ده نفر (78%) می گویند خطر اعدام یک فرد بی گناه وجود دارد.

3- نظرات در مورد مجازات اعدام بسته به حزب، تحصیلات و نژاد و قومیت متفاوت است.

جمهوری‌خواهان و مستقل‌های متمایل به جمهوری‌خواه بسیار بیشتر از دموکرات‌ها و دانش‌آموزان دموکرات موافق مجازات اعدام برای قاتلان محکوم هستند (77 درصد در مقابل 46 درصد).

کسانی که تحصیلات رسمی کمتری دارند نیز بیشتر از آن حمایت می کنند: حدود دو سوم از کسانی که دارای دیپلم دبیرستان یا کمتر هستند (68%) در مقایسه با 63 درصد از افراد دارای تحصیلات دانشگاهی، 49 درصد از افراد دارای مدرک لیسانس و 44 درصد از افراد دارای مدرک تحصیلات تکمیلی از مجازات اعدام حمایت می کنند.

اکثریت سفیدپوستان (63٪)، آسیایی (63٪) و بزرگسالان اسپانیایی (56٪) از مجازات اعدام حمایت می کنند، اما بزرگسالان سیاه پوست به طور مساوی تقسیم می شوند، با 49٪ موافق و 49٪ مخالف.

4- دیدگاه های مجازات اعدام بر اساس وابستگی مذهبی متفاوت است.

حدود دو سوم پروتستان ها در ایالات متحده (66٪) طرفدار مجازات اعدام هستند، اگرچه حمایت در میان پروتستان های انجیلی سفید (75٪) و پروتستان های غیر انجیلی سفید (73٪) بسیار بیشتر از پروتستان های سیاهپوست (50٪) است. . از هر ده کاتولیک شش نفر (58 درصد) نیز از مجازات اعدام حمایت می کنند، رقمی که شامل 61 درصد کاتولیک های اسپانیایی و 56 درصد کاتولیک های سفید می شود.

مخالفت با مجازات اعدام نیز در میان افراد غیر مذهبی متفاوت است. حدود دو سوم از آتئیست ها (65%) و بیش از نیمی از آگنوستیک ها (57%) با آن مخالف هستند. در میان کسانی که می گویند دینشان «هیچ چیز خاصی نیست»، 63 درصد از مجازات اعدام حمایت می کنند.

5- حمایت از مجازات اعدام در نظرسنجی های آنلاین به طور مداوم بیشتر از نظرسنجی های تلفنی است.

پاسخ دهندگان نظرسنجی گاهی اوقات بسته به نحوه انجام یک نظرسنجی پاسخ های متفاوتی می دهند.

در یک سری از نظرسنجی‌های همزمان مرکز تحقیقات پیو که بین سپتامبر 2019 و اوت 2020 به صورت آنلاین و تلفنی انجام شد، آمریکایی‌ها به طور مداوم حمایت بیشتری از مجازات اعدام در قالب آنلاین نسبت به نظرسنجی انجام شده از طریق تلفن توسط یک مصاحبه‌کننده زنده ابراز کردند. بر اساس تجزیه و تحلیل نتایج این نظرسنجی، این الگو در میان دموکرات‌ها و مستقل‌های متمایل به دموکرات نسبت به جمهوری‌خواهان و حزب جمهوری‌خواه برجسته‌تر بود.

6- نظرسنجی های تلفنی کاهش طولانی مدت حمایت عمومی از مجازات اعدام را نشان می دهد.

در نظرسنجی های تلفنی که توسط مرکز تحقیقاتی پیو بین سال های 1996 تا 2020 انجام شد، سهم بزرگسالان آمریکایی طرفدار مجازات اعدام از 78 درصد به 52 درصد کاهش یافت، در حالی که سهم آمریکایی هایی که مخالفت خود را اعلام کردند از 18 درصد به 44 درصد افزایش یافت. نظرسنجی های تلفنی انجام شده توسط گالوپ حاکی از کاهش مشابهی در حمایت از مجازات اعدام در این بازه زمانی است.

7- اکثر ایالت ها مجازات اعدام دارند، اما تعداد بسیار کمتری به طور منظم از آن استفاده می کنند.

طبق گزارش مرکز اطلاعات مجازات اعدام، از جولای 2021، مجازات اعدام توسط 27 ایالت و دولت فدرال - از جمله وزارت دادگستری و ارتش ایالات متحده - مجاز است و در 23 ایالت و ناحیه کلمبیا ممنوع است.

اما حتی در بسیاری از حوزه‌های قضایی که مجازات اعدام را مجاز می‌دانند، اعدام نادر است: ۱۳ ایالت، همراه با ارتش ایالات متحده، یک دهه یا بیشتر اعدام نکرده‌اند. این شامل سه ایالت - کالیفرنیا، اورگان و پنسیلوانیا - می شود که فرمانداران آن ها تعلیق رسمی اعدام را اعمال کرده اند.

تعداد فزاینده‌ای از ایالت‌ها در سال‌های اخیر، از طریق قانون یا حکم دادگاه، مجازات اعدام را کنار گذاشته‌اند. ویرجینیا که از سال 1976 بیش از هر ایالتی به جز تگزاس اعدام انجام داده است، مجازات اعدام را در سال 2021 لغو کرد. پس از آن کلرادو (2020)، نیوهمپشایر (2019)، واشنگتن (2018)، دلاور (2016)، مریلند (2013)، کنتیکت (2012)، ایلینوی (2011)، نیومکزیکو (2009)، نیوجرسی (2007) و نیویورک (2004).

8- احکام اعدام در دهه های اخیر به طور پیوسته کاهش یافته است.

بر اساس گزارش اداره آمار دادگستری (BJS)، در پایان سال 2019، 2570 نفر در ایالات متحده در انتظار اعدام بودند که 29 درصد نسبت به اوج 3601 نفر در پایان سال 2000 کاهش داشت. احکام اعدام جدید نیز به شدت کاهش یافته است: 31 نفر در سال 2019 به اعدام محکوم شدند که بسیار کمتر از بیش از 320 نفری است که هر سال بین سال های 1994 و 1996 حکم اعدام دریافت می کردند.

در سال‌های اخیر، دادستان‌های برخی از شهرهای ایالات متحده - از جمله اورلاندو و فیلادلفیا - قول داده‌اند با اشاره به نگرانی‌ها در مورد اجرای آن به دنبال مجازات اعدام نباشند.

تقریباً همه (98٪) افرادی که در پایان سال 2019 در انتظار اعدام بودند مرد بودند. هم میانگین و هم میانگین سنی جمعیت محکوم به اعدام کشور 51 سال بود. زندانیان سیاه پوست 41 درصد از محکومان به اعدام را تشکیل می دادند که بسیار بیشتر از سهم 13 درصدی آنها از جمعیت بزرگسال کشور در آن سال بود. زندانیان سفید پوست 56 درصد در مقایسه با سهم 77 درصدی آنها از جمعیت بزرگسال را تشکیل می دهند. (برای سیاه‌پوستان و سفیدپوستان آمریکایی، این ارقام شامل کسانی می‌شود که اسپانیایی تبار معرفی می‌کنند. به گفته BJS، در مجموع، حدود 15 درصد از زندانیان محکوم به اعدام در سال 2019 اسپانیایی تبار بودند.

9- اعدام های سالانه بسیار کمتر از سطح اوج خود هستند.

بر اساس گزارش BJS و مرکز اطلاعات مجازات اعدام، در سطح ملی، 17 نفر در سال 2020 کشته شدند که کمترین میزان از سال 1991 و بسیار کمتر از اوج مدرن 98 نفر در سال 1999 است. شیوع کووید-19 روندهای قانونی را در بیشتر نقاط کشور در سال 2020 مختل کرد و باعث به تعویق افتادن برخی از اعدام ها شد.

حتی در حالی که تعداد کلی اعدام ها در ایالات متحده در سال 2020 به کمترین میزان در 29 سال گذشته رسید، دولت فدرال استفاده از مجازات اعدام را افزایش داد. دولت ترامپ 10 زندانی را در سال 2020 و سه زندانی دیگر را در ژانویه 2021 اعدام کرد. قبل از سال 2020، دولت فدرال از سال 1976 در مجموع سه اعدام را انجام داده بود.

دولت بایدن رویکردی متفاوت از دولت قبلی خود در پیش گرفته است. در ژوئیه 2021، مریک گارلند، دادستان کل، دستور توقف اعدام های فدرال را در حالی که وزارت دادگستری سیاست ها و رویه های خود را بررسی می کند، صادر کرد.

10- میانگین زمان بین محکومیت و اعدام در ایالات متحده از دهه 1980 به شدت افزایش یافته است.

بر اساس گزارش BJS، در سال 1984، میانگین زمان بین صدور حکم و اعدام 74 ماه یا کمی بیش از شش سال بود. تا سال 2019، این رقم بیش از سه برابر شد و به 264 ماه یا 22 سال رسید. در این میان، متوسط زندانیانی که در پایان سال 2019 در انتظار اعدام بودند، نزدیک به 19 سال را در انتظار اعدام سپری کرده بودند.

عوامل مختلفی افزایش زمان صرف شده برای محکومیت اعدام را توضیح می‌دهند، از جمله درخواست‌های طولانی‌مدت قانونی توسط محکومان به اعدام و چالش در نحوه اجرای اعدام‌ها از جمله داروهای مورد استفاده در تزریقات کشنده. بر اساس گزارش اداره اصلاحات و توانبخشی این ایالت، در کالیفرنیا، از سال 1978، تعداد بیشتری از محکومان به مرگ به دلایل طبیعی یا خودکشی نسبت به اعدام ها جان خود را از دست داده اند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید