امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278931
۲۱۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

هنر از زمان تکامل بشر وسیله بیان بوده است. کشف مجسمه‌سازی و هنر غارنشینی ماقبل تاریخ نشان می‌دهد که اشکال مختلف هنر از آغاز تاریخ بشر انجام شده است. اگرچه در آن زمان روش‌های هنری متفاوت بود، اما بیان عقاید و احساسات از طریق هنر امری عادی بود.

در ابتدا اعتقاد بر این بود که هنر باستان عمدتاً در اروپا وجود دارد. با این حال، کشف هنر غار در اندونزی سوالات جدیدی را در میان باستان شناسان ایجاد کرد. مجسمه‌ها و هنر غارهای شگفت‌انگیزی که در بخش‌های مختلف آفریقا و اندونزی یافت می‌شود، نشان می‌دهد که هنر در واقع به طور گسترده در نقاط مختلف جهان انجام می‌شده است. در اینجا لیستی از 10 قدیمی ترین اثر هنری کشف شده است:

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

10- ونوس هوله فلس (38000–33000 قبل از میلاد)

قدمت این مجسمه گرانبها و منحصربه‌فرد که در سنت اوریگناسی ساخته شده است بین 38000 تا 33000 سال قبل از میلاد مسیح است و در جنوب غربی آلمان کشف شد است. مجسمه ای کنده کاری کوچک از عاج یک پیکر زن به نام ونوس هوله فلس یا ونوس شلکلینگن شناخته شد. در سال 2008 توسط تیمی از باستان شناسان به رهبری نیکلاس جی کونارد از دانشگاه توبینگن کشف شد.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

9- مجسمه مرد شیر از هولنشتاین استدل (38000 قبل از میلاد)

شیر مرد هولنشتاین استدل که در Hohlenstein Stadel در آلپ سوابی در جنوب غربی آلمان کشف شد، قدیمی‌ترین حکاکی انسان‌نمای حیوانات است. مجسمه 38000 قبل از میلاد اولین اثر هنری کشف شده در اروپا است که یک مرد را به تصویر می کشد. هولنشتاین استدل Hohlenstein Stadel یکی از سه غاری است که شواهد دیرینه شناسی مهمی را ارائه کرده است. مرد شیر 11 اینچی با استفاده از ابزارهای ساده برش سنگ چخماق حک شده است. این قطعه برجسته در سال 1939 توسط باستان شناس رابرت وتزل کشف شد.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

8- هنر غار سولاوسی (37900 قبل از میلاد)

هنر غار سولاوسی شامل شابلون های دستی است که قدمت آن حداقل به 37900 سال قبل از میلاد می رسد. این یکی از قدیمی ترین نقاشی های نوع خود بود که تا کنون در جهان کشف شده است. این دومین نقاشی قدیمی در جهان پس از نقاشی های غار EL Castillo است که مربوط به حدود 39000 سال قبل از میلاد مسیح است. کشف شده در سولاوسی، اندونزی، به گنجینه ای در میان آثار هنری ماقبل تاریخ و چیزی شبیه انقلابی در مطالعه تکامل بشر تبدیل شده است.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

7. نقاشی های غار ال کاستیلو (دیسک قرمز) (39000 قبل از میلاد)

این نقاشی‌های غار سنگی که قدیمی‌ترین نوع خود هستند، حاوی نشانه‌های انتزاعی و شابلون‌های دستی بر روی صخره هستند. انواع نقاشی‌ها در غار ال کاستیو توسط باستان‌شناس هرمیلیو آلکالد دل ریو کشف شد و دیسکی از اخرای قرمز به نام گالری دست‌ها در معرض تاریخ‌گذاری اورانیوم-توریم قرار گرفت و قدمت آن حداقل به 39000 سال قبل از میلاد می‌رسد. هنوز مشخص نیست که نئاندرتال‌ها یا انسان‌های خردمند این غار را نقاشی کرده‌اند. نئاندرتال‌ها قبل از 40000 سال قبل از میلاد در اروپا وجود داشتند، اما زمانی که انسان‌های خردمند از آفریقا به اروپا مهاجرت کردند، در حال انقراض بودند.

اولین اثر هنری که تا به حال به شکل کنده کاری از عاج پیدا شده است باعث می شود که اکثر متخصصان برجسته در این زمینه معتقد باشند که انسان یا انسان های مدرن مسئول نقاشی های ال کاستیلو بوده اند. با این حال هیچ مدرک دیگری برای تأیید این موضوع وجود ندارد.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

6. سنگ نگاره های غار لافراسی (La Ferrassie) (60000 سال قبل از میلاد)

این غار نئاندرتال، واقع در جنوب غربی فرانسه، به خاطر "کاپوله"، شکل ابتدایی هنر صخره ای که در قاره پرجمعیت وجود داشت و در سه دوره عصر حجر انجام می شد، مشهور است. این یکی از قدیمی ترین اشکال هنر ماقبل تاریخ در اروپا است. انقراض انسان نئاندرتال در حدود 40000 سال قبل از میلاد نشان می دهد که قدمت این هنر به 70000 تا 40000 قبل از میلاد باز می گردد.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

5. حکاکی های پوسته تخم مرغ دیپکلوف (Diepkloof) (60000 سال قبل از میلاد)

حکاکی‌های پوسته تخم مرغ Diepkloof که در پناهگاه صخره‌ای Diepkloof در کیپ غربی، آفریقای جنوبی کشف شده‌اند، مجموعه دیگری از حکاکی‌های شگفت‌انگیز غار هستند که قدمت آن به حدود 60000 سال قبل از میلاد می‌رسد. آنها با استفاده از تکنیک های هنر انتزاعی مانند ضربدری و نقوش هندسی بر روی پوسته تخم شترمرغ حک شده یافت شدند.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

4. حکاکی های غار بلومبوس (70000 سال قبل از میلاد)

یکی از قدیمی‌ترین آثار هنر صحرای آفریقا، هنر صخره‌ای غار بلومبوس شامل دو قطعه سنگ اخرایی حکاکی شده با نشانه‌های انتزاعی هندسی و یک سری مهره‌های ساخته شده از صدف‌های ناساریوس کراوسیانوس است. آنها در سال 2002 کشف شدند و قدمت آنها به حدود 70000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد. کشف آنها حاکی از آن است که پیشانسان های آن زمان قادر به تولید و درک نمادها و انتزاع بودند.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

3. ونوس تان-تان (200000–500000 قبل از میلاد)

ونوس تان-تان تقریباً 6 سانتی متر طول و 2 سانتی متر قطر دارد. اعتقاد بر این است که این اثر هنری در دوران پیش از انسان خردمند انجام شده است.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

2. ونوس برخات رام (230000–700000 قبل از میلاد)

ونوس برخات رام که با بحث و جدل احاطه شده است، یکی دیگر از قدیمی ترین مجسمه های باستانی ماقبل تاریخ است که تاکنون کشف شده است. برخی دیرینه شناسان بر این باورند که آن را فرسایش طبیعی به جای ایجاد شده توسط دست انسان تشکیل شده است. در سال 1981 در بلندی های جولان بین سوریه و اسرائیل توسط باستان شناس N. Goren-Inbar (دانشگاه عبری اورشلیم) کشف شد. گمان می‌رود که هموساپین‌ها و هم نئاندرتال‌ها که احتمالاً توسط انسان‌های اولیه مانند هومو ارکتوس ایجاد شده‌اند، باشد.

10 قدیمی ترین اثر هنری که تاکنون کشف شده است

1. Bhimbetka و Daraki-Chattan Cupules (290–700000 قبل از میلاد)

کوپه‌های Bhimbetka و Daraki-Chattan قدیمی‌ترین قطعه‌های هنر ماقبل تاریخ هستند که تا کنون کشف شده‌اند و قدمت آن‌ها به حدود 700000 سال قبل از میلاد می‌رسد.  آنها در دو غار کوارتزیتی باستانی در منطقه مادیا پرادش در مرکز هند کشف شدند.

این اکتشافات نشان می دهد که اشکال مختلفی از هنر در طول تکامل بشر انجام شده است. هنر غار و مجسمه سازی رایج و شاید تنها هنری از دوران ماقبل تاریخ بوده است که حفظ شده است.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید