امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278351
۱۰۷۰
۱
۰
نسخه چاپی

10 نشانه غیرمعمول که به شما خبر بارداری می دهد

گاهی اوقات زنان باردار علائم عجیبی از بارداری را نشان می دهند. بنابراین اگر متوجه شدید هر کدام از اینها برای شما اتفاق می افتد می تواند نشانه وجود یک موجود کوچک در درون شما باشد

10 نشانه غیرمعمول که به شما خبر بارداری می دهد

بدن انسان یک سیستم پیچیده است و بارداری تغییرات زیادی را در آن ایجاد می کند. بنابراین ، به محض باردار شدن ، بدن شما علائم خاصی را نشان می دهد.

گاهی اوقات زنان باردار علائم عجیبی از بارداری را نشان می دهند. بنابراین اگر متوجه شدید هر کدام از اینها برای شما اتفاق می افتد می تواند نشانه وجود یک موجود کوچک در درون شما باشد.

10 نشانه غیرمعمول بارداری که باید بدانید

1. بی خوابی یا کاهش خواب

اگر خوابیدن در هنگام خواب یا بیدار شدن از خواب برای شما مشکل است ممکن است به این معنی باشد که باردار هستید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که آرام باشید، ورزش کنید و مصرف کافئین خود را برای داشتن خواب بهتر کاهش دهید.

2. گرفتگی بینی یا خونریزی از بینی

هر چند ممکن است عجیب به نظر برسد اما برخی از زنان باردار در ابتدای بارداری دچار گرفتگی بینی یا خونریزی بینی می شوند. این ممکن است به دلیل کمبود رطوبت در بدن رخ دهد. شما می توانید از داروهای طبیعی برای تامین رطوبت استفاده کنید یا در این مورد با پزشک خود مشورت کنید.

3. گاز معده یا نفخ

اگر احساس می کنید گاز معده و نفخ دارید ، ممکن است نشانه بارداری باشد. بله، ممکن است! بارداری بر دستگاه گوارش شما تأثیر می گذارد و منجر به گاز می شود. اگر بیش از حد معمول آروغ می زنید و دلیل آن چیزی نیست که خورده اید باید یک کیت بارداری تهیه کنید و خودتان بررسی کنید. برای جلوگیری از ناراحتی زیاد معده از غذاهای گازساز دوری کنید.

4. افزایش ترشحات واژن

ترشحات واژن در دوران بارداری طبیعی است و اگر متوجه شدید که دیر افزایش یافته است ممکن است نشان دهنده بارداری شما باشد. با این حال اگر ترشحات واژن شما بوی بد می دهند یا نسبت به قبل تغییر رنگ داده اند بهتر است با متخصص زنان خود مشورت کنید.

5. تغییر حرکات روده

هورمون های بارداری تمایل دارند اندام ها را کند و کند کنند. بنابراین تغییر در حرکات روده ای نیز نشانه بارداری است هر چند غیر معمول است. عملکرد کندتر روده ها به معنای مشکل در دفع مدفوع و در نتیجه یبوست است. ما توصیه می کنیم که مقدار زیادی فیبر به رژیم غذایی خود اضافه کنید و آب کافی بنوشید تا حرکت روده شما یکنواخت شود.

6. طعم فلز در دهان

برخی از زنان باردار احساس می کنند چیزی را که از فلز ساخته شده است می جوند. این به دلیل افزایش استروژن و پروژسترون در بدن رخ می دهد و دیس جوزیا نامیده می شود.

این وضعیتی است که منجر به تحریف حس چشایی می شود. با نوشیدن نوشیدنی های سرد، خوردن محصولات آدامس بدون قند یا حتی امتحان غذاهای تند می توانید این مشکل را تسکین دهید.

7. سوزش سر دل

هورمون های بارداری بر دریچه بین مری و معده تأثیر می گذارد و باعث نشت اسید معده به مری و بیشتر منجر به سوزش سر دل می شود. شما می توانید با مصرف وعده های غذایی کوچک و منظم شدت آن را کاهش دهید. از خوردن غذاهای سنگین ، تند و چرب و نوشیدنی های کافئین دار و گازدار خودداری کنید.

8- پریود کاذب

تجربه خونریزی در غیر موعد مقرر ممکن است یکی دیگر از علائم بارداری باشد. خونریزی زمانی اتفاق می افتد که فرآیند کاشت اتفاق می افتد ، یعنی زمانی که جنین به لایه داخلی رحم متصل می شود.

با این حال گاهی اوقات یک دوره قاعدگی کاذب می تواند نشانه حاملگی خارج رحمی، تحریک دهانه رحم یا سایر عوارض مرتبط با بارداری باشد.

در صورت مشاهده خونریزی شدیدتر، درد کمر سوراخ کننده، گرفتگی بیش از حد یا سایر علائم غیر معمول فوراً از پزشک کمک بگیرید.

9. تغییرات در سینه ها

اگر سینه های شما بزرگتر شده اند و شما نیز حساسیت یا سوزش سینه را تجربه کرده اید، احتمالاً خبر خوبی است. آرئول یا قسمت تیره اطراف نوک سینه ها نیز ممکن است برای برخی از زنان باردار تیره تر شود. این اتفاق می افتد زیرا بدن خود را برای شیردهی آماده می کند.

10. تغییرات در میل جنسی

بارداری انواع مختلفی از کارهای عجیب را برای بدن شما انجام می دهد، بنابراین تغییر در میل جنسی شما نیز امکان پذیر است. برخی از زنانی که زن کوچکی را حمل می کنند ممکن است افزایش چشمگیری را نشان دهند، در حالی که دیگران ممکن است شاهد کاهش قابل توجهی در میل جنسی خود باشند. با این حال این طبیعی است و نباید باعث نگرانی شود.

بدن انسان بسیار پیچیده است و هنگامی که هر تغییری رخ می دهد، سیگنال ها قابل توجه هستند. به محض باردار شدن بدن شما شروع به نشان دادن انواع علائم می کند که به عنوان نشانه عمل می کند. به محض ثبت هر یک از علائم شایع یا غیر معمول بارداری پیشنهاد می کنیم که آزمایش بارداری انجام دهید یا با پزشک خود ملاقات کنید تا خبر خوب را تأیید کرده و بارداری و زایمان سالم داشته باشید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید