امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282286
۹۷۵
۱
۰
نسخه چاپی

10تا از نکات مهم در انتخاب یک وکیل خوب در تهران

امروزه با نابسامان شدن وضعیت اقتصادی و اجتماعی ممکن است مشکلاتی به وجود آید، که جز از طریق مراجع قضایی راه حلی نتوان در خصوص آن پیدا کرد. برای طرح دعوا در مراجع قضایی اگر بدون اطلاع حقوقی وارد این مراجع شویم قطعا با شکست مواجه می شویم و همینطور منجر به تضییع حقوقمان می شود حتی اگر حق با ما باشد. لذا پیشنهاد می گردد قبل از انجام هر کاری به دنبال یک وکیل خوب برای کاری های حقوقی خود باشید. از آن جایی که انتخاب یک وکیل خوب در تهران کار دشواری می باشد، مجله برترین وکیل برای شما بستری آماده کرده است تا بتوانید راحت تر به  بهترین وکیل تهران  و حق خود در مراجع قضایی دست پیدا کنید.

وکیل خوب در تهران

به چه شخصی وکیل گفته می شود؟

وکیل به شخصی گفته می شود که، کاری را که خود موکل توانایی انجام آن را ندارد، وکیل آن شخص تمام آن کارها را بر عهده می گیرد. از وکلا در امور اداری و یا انجام معاملات می توان استفاده کرد. وکیل به فردی گفته می شود که با داشتن پروانه وکالت و عضویت در یکی از کانون های وکلا از سوی افراد حقیقی و یا حقوقی و همینطور دفاع از حقوق موکل و جواب دادن به تمام ادعاها را در دادگاه ها و ادارات ثبت اسناد و املاک را قبول می کند. لذا به دلیل این که تنها وکلا و یا نماینده حقوقی سازمان های دولتی و یا شرکت ها در چارچوب اختیارات قانونی از طرف شرکت و یا موسسه این امکان را دارند که در مراجع قضایی، ثبتی و اداری، از سوی موکل که اجازه داده، است حضور داشته باشد.

هر فردی یا افراد حقوقی می توانند به دلخواه خود از میان وکلا، وکیل مورد نظر خود را انتخاب کنند و رابطه بین وکیل و موکل با تنظیم و امضای وکالتنامه آغاز می گردد. همینطور تمام هزینه ها از جمله هزینه های دادرسی، آگهی، اوراق استفاده شده و تماس تلفنی بر عهده شخص موکل می باشد که با مشورت از سوی وکیل خود آنها را پرداخت می کند.

وکیل شخصی می باشد که در رشته حقوق تحصیل کرده، در دوره های مربوط به آزمون وکالت شرکت کرده است و نمره قبولی کسب کرده است. در تعریف دیگری که برای وکیل ارائه می شود، وکیل فردی است که از طرف یک شخص دیگری برای انجام یک موضوع مهم مامور شده است تا از حق او دفاع کند. معمولا وقتی مشکلی بین دو نفر پیش می آید، چنانچه مساله ای که باعث اختلاف طرفین شده باشد، واجد پیچیدگی هایی باشد، هر دو طرف می توانند وکیل حقوقی انتخاب کنند تا وکیل از موکل در تمام مراحل پیگیری قانونی همراهی کند تا بتواند به حق خود برسد.

مطلب پیشنهادی: بهترین وکیل طلاق در تهران

وکیل خوب در تهران

وظیفه یک وکیل چیست؟

وکلای دادگستری با توجه به قانون اساسی دارای وظایف بسیاری می باشند که در ادامه می خواهیم به برخی از این وظایف بپردازیم:

  • یک وکیل خوب وظیفه دارد که قبل از طرح دعوا برای موکلش و در تمام مراحل دادرسی برای ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده تلاش کند.
  • وکیل پایه یک موظف می باشد که متن وکالت‌نامه و قرارداد مالی را به طور واضح و به قید رقم دقیق حق الوکاله تنظیم کند و یک نسخه از وکالت نامه در اختیار موکل خود قرار بدهد.
  • وکلا موظف می باشند تا تمام اسنادی را که از موکل دریافت می کند به موکل رسید بدهند.
  • وکیل پایه یک دادگستری وظیفه دارد تا تمام ابلاغیه های مربوط به پرونده موکلش از جمله رای صادره را در موعد زمانی قانونی مشاهده کرده و به موکل خویش اعلام گردد.
  • دریافت هرگونه وجه یا مال یا سند علاوه بر مورد توافق شده از موکل توسط وکیل ممنوع می باشد.
  • وکلا موظف می باشند تا بعد از انعقاد قرارداد با موکلش نسبت به تنظیم دادخواست، شکوائیه و لوایح مرتبط با پرونده حقوقی اقدام کند. همچنین به جز در مواردی که عذر موجه از سمت وکیل وجود داشته باشد، او باید در جلسه دادگاه و جلسات دادرسی حاضر شود و از پرونده و موکلش دفاع کند.
  • یکی از وظایف وکیل خوب در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خویش می‌باشد.

یک وکیل خوب باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟

حال سوالی که ایجاد می شود این است که یک وکیل خوب دارای چه ویژگی هایی می باشد؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت از جمله خصوصیات یک وکیل خوب این است که وکیل قبل از جلسه تمام پرونده موکل خویش را مطالعه ضمن اطلاع کامل از موضوع اتهامات و نیز آشنایی کامل با متهم و سقم موکل بتواند به نحوه شایسته ای از موکل خویش دفاع کند. یک وکیل خوب تمام تلاش خود را برای دفاع مناسب از موکل خود به کار می بندد اما به لحاظ قانونی مسئولیتی در رسیدن به نتیجه ندارد و به موکل خود تضمین صددرصدی جهت دستیابی به نتیجه به موکل خود نمی دهد. یک وکیل خوب باید دارای اطلاعات کامل، معلومات و دانش حقوقی لازم برخوردار باشد و همینطور امانت دار باشد چرا که وکیل محرم اسرار موکل و امین وی می باشد.

وکیل خوب در تهران

نکات مهم در انتخاب یک وکیل خوب در تهران

1- هنگام انتخاب وکیل خوب وی باید موکل را از انتخاب بیراهه باز دارد.

2- ویژگی های شخصی یک وکیل، امانت داری است. در واقع وکیل محرم اسرار موکل و امین وی است.

3- وکیل این تعهد اخلاقی حرفه ای را بر عهده دارد که از گفتن مطالب غلوآمیز و غیر ممکن اجتناب نماید.

4- یک وکیل خوب باید از اطلاعات و معلومات رو دانش حقوقی لازم برخوردار باشد.

5- یک وکیل خوب باید شأن و مقام قاضی را رعایت نموده و به وی کمال احترام را بگذارد.

6- یک وکیل خوب و خبره دارای تجربه بالایی در این زمینه می باشد.

7- قبل از انتخاب یک وکیل به رضایت موکل های قبلی آن وکیل توجه ویژه ای باید شود.

8- وکیل در قبال موکل ساده سازی مسائل حقوقی برای موکل خود می باشد.

9- باید در انتخاب وکیل مورد نظر به تحصیلات آن وکیل نیز توجه کنید که دارای دکترای حقوق باشند.

10- وکیل باید چندین سابقه موفق در حل پرونده های نظیر پرونده شما داشته باشد.

مطالبی که گفته شد نکات بسیار مهم در انتخاب یک وکیل خوب برای پرونده شما می باشد که می تواند خیلی در روند حل پرونده شما تاثیر گذار باشد .

کلام آخر

از شما عزیزان متشکرم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. ما در این مقاله سعی کردیم درباره نکات مهم در انتخاب یک وکیل خوب در تهران بپردازیم. و همینطور درباره وکیل به چه شخصی گفته می شود و همینطور وظایف این وکلا چی می باشد صحبت کردیم و در انتهای مقاله به نکات مهم در انتخاب یک وکیل خوب در تهران پرداختیم امیدوارم که مطالب برایتان مفید بوده باشد.

منبع: برترین وکیل  (bartarinvakil)

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید