امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278373
۱۸۶۸
۲
۰
نسخه چاپی

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

از جلیقه های ضد گلوله گرفته تا ماشین های ظرفشویی، از نرم افزارهای رایانه ای گرفته تا بستنی سازان، زنان در طول قرن ها علی رغم استقبال اندک از آن در هر زمینه ای به برتری دست یافته اند.

در اینجا 12 نام از مخترعان زن معروف وجود دارد که اختراعات مبتکرانه آنها از زمان و توانایی های مورد انتظار آنها پیشی گرفته است.

12 زن مخترع در تمام زمان ها

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

1- تابیتا بابیت (1784-1853)

تبیتا بابیت به دلیل وابستگی مذهبی خود به جامعه شاکر که زندگی ساده ای را رعایت می کرد هرگز برای ثبت اختراعات خود درخواست ثبت اختراع نکرد. با این وجود، مردان باید از او بخاطر ابداع اره دایره ای، میخ های تراشیده ماشین و تصحیح سایر ابزارهایی که امروزه استفاده می شود تشکر کنند.

ایده او با مشاهده مردانی در جامعه او که از اره دو سر و دو دسته برای بریدن چوب استفاده می کردند الهام گرفته شد. از این رو بابیت نمونه اولیه اره دایره ای را ایجاد کرد که بعنوان یک مورد کلیدی در کارخانه های اره کار می کرد.

از آنجایی که بابیت به عنوان بافنده کار می کرد ، یک تیغه دایره ای برداشت و آن را به چرخانش چسباند تا حرکت دایره ای ایجاد شود.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

2- جوزفین کاکرین (1839-1913)

ژوزفین کاکرین در سال 1887 با ثبت اختراع، اولین ماشین ظرفشویی تجاری را اختراع کرد.

گرچه ماشین ظرفشویی قبلاً توسط Joel Houghton در سال 1850 و L.A. Alexander در دهه 1860 طراحی شده بود اما هیچ یک از آنها این کار را به خوبی طراحی کاکرین انجام ندادند.

در سال 1893 او بالاترین جایزه را برای بهترین سازه مکانیکی، دوام و سازگاری با خط کار خود دریافت کرد. بلافاصله پس از این کاکرین دریافت سفارشات از هتل ها و رستوران های ایلینوی را آغاز کرد که منجر به کسب و کار کارخانه وی، گریس کاکرین در 1897 شد.

فقط در دهه 1950 بود که ماشین ظرفشویی به یک کالای خانگی تبدیل شد.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

3- الیزابت مگی (1866-1948)

الیزابت ماری مسئول یکی از افسانه ای ترین بازی های رومیزی تمام دوران ، «بازی صاحبخانه» یا چیزی را که بیشتر به عنوان انحصار به یاد داریم ابداع کرد. بازی فوق العاده بود زیرا مگی آن را به گونه ای طراحی کرد که مستقیماً شیوه های ناعادلانه سرمایه داری در زمین خواری و معایب زندگی با اجاره را مسخره می کرد.

اگرچه مگی در سال 1904 حق ثبت اختراع را برای کار سخت خود دریافت کرد اما بازی او حدود 30 سال بعد توسط چارلز دارو در سال 1934 لغو شد و آن را به عنوان "انحصار" ابداع کرد و به برادران پارکر فروخت.

خوشبختانه برادران پارکر دارنده حق ثبت اختراع اصلی خود را پیدا کردند و مبلغ 500 دلار برای آن پرداختند.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

4- کاترین بلوگت (1898-1979)

کاترین بلوگت که به دلیل مشارکت های متعددش در زمینه شیمی صنعتی مشهور است به دلیل اختراع شیشه های غیر منعکس کننده یا نامرئی معتبر است.

بلودگت که اولین دانشمند زن استخدام شده در جنرال الکتریک بود که راهی برای انتقال پوشش های تک مولکولی نازک به شیشه و فلزات در سال 1935 پیدا کرد. اثر حاصل شیشه بود که تابش خیره کننده و اعوجاج را حذف می کرد. این شیشه نامرئی وسیله مفیدی برای متالورژیست ها، شیمی دانان و فیزیکدانان بود. همچنین در قاب عکس، لنز دوربین، اپتیک، میکروسکوپ، عینک و موارد مشابه استفاده شده است.

در طول جنگ جهانی دوم کاترین پرده های دودی اختراع کرد که با محافظت از سربازان در برابر قرار گرفتن در معرض دود سمی جان بسیاری را نجات داد.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

5- ماریا تلکس (1900-1992)

ماریا تلکس پیشگام و متخصص بیوفیزیک انرژی خورشیدی با معمار الینور ریموند برای ساخت اولین خانه ای که در سال 1947 به طور کامل از انرژی خورشیدی گرم شد همکاری کرد.

تلکس دانشمند مجارستانی بود که ژنراتور برق حرارتی را برای تأمین گرمایش خانه دووِر در اسکاتلند اختراع کرد. او از نمک گلوبر، نمک سدیم از اسید سولفوریک برای ذخیره گرما در زمستان های شدید استفاده کرد. این امر باعث شد تا دووُر هاوس قبل از خراب شدن سیستم سه زمستان زنده بماند.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

6- گریس هاپر (1906-1992)

دکتر گریس موری هاپر تا به امروز الهام بخش زنان در زمینه علوم رایانه است. او به همراه هوارد آیکن در سال 1944 رایانه Mark I دانشگاه هاروارد را اختراع کردند. این کامپیوتر به اندازه یک اتاق بود و پنج تن وزن داشت. هاپر نقش مهمی در تدوین و ترجمه زبان نوشتاری به کد رایانه ایفا کرد و بخشی از تیمی بود که COBOL-اولین زبان برنامه نویسی مدرن و کاربر پسند-را توسعه داد. او همچنین پس از کشف اینکه یک شب پره واقعی باعث مشکل در رایانه اش شده است مجوز اصطلاحات "bug" و "de-bug" را دریافت کرده است.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

7- هدی لامار (1914-2000)

اگرچه لامار بیشتر به عنوان بازیگر و نماد زیبایی اتریشی مشهور بود اما چیزی فراتر از یک چهره زیبا بود. "سیستم ارتباطی مخفی" او به جلوگیری از رهگیری پیام های طبقه بندی شده توسط دشمن در طول جنگ جهانی دوم کمک کرد. لامار و شریکش جورج آنتیل در سال 1941 حق ثبت اختراع خود را دریافت کردند.

این سیستم از اژدرهای کنترل رادیویی یا فن آوری پرش فرکانس برای کار موثر استفاده کرد و این پایه های تکنولوژیکی Wi-Fi امروزی و GPS را ایجاد کرد. مشارکت های بیشتر وی در فناوری نیز باعث رونق ارتباطات دیجیتالی از جمله اختراع تلفن های همراه، دستگاه های فکس و سایر عملیات بی سیم شده است.

او جزو مهمترین مخترعان زن قرن بیستم است.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

8- ماری ون بریتان براون (1922-1999)

حتی نمی توان احتمال وجود یک دستگاه امنیتی خانگی را در سال 1966 تصور کرد. با این حال ماری وان بریتان براون که از واکنش کند پلیس به درخواست کمک در محله خود در نیویورک ناراضی بود یک تلویزیون مدار بسته اختراع و ثبت اختراع کرد. سیستم امنیتی به همراه شریک او آلبرت براون اختراع شد. اختراع او پایه و اساس سیستم های مدرن امنیت خانه، سیستم های پیشگیری از وقوع جرم و نظارت بر ترافیک را ایجاد کرد.

این مکانیسم شامل چهار روزنه و یک دوربین است که می تواند از یک روزنه به دیگری منتقل شود و تصاویر دوربین را بر روی یک مانیتور منعکس کند.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

9- استفانی کولک (1923-2014)

فیبر کولار فوق العاده قوی استفانی کوولک تقریباً به طور تصادفی اختراع شد. آن پنج برابر قوی تر از فولاد و در حدود 200 مورد استفاده دارد. معروف ترین آنها جلیقه ضد گلوله بود. کوولک آن را اختراع کرد در حالی که در حال کار روی یک فیبر سبک تر برای لاستیک اتومبیل بود و در سال 1966 موفق به ثبت اختراع شد.

وقتی کوولک در ابتدا محلول هگزامتیل فسفرامید (HMPA) خود را تهیه کرد به نظر نمی رسید که بتواند این ترفند را انجام دهد. با این حال در کمال تعجب همه محلول متحرک و بسیار آبکی، الیاف بسیار خوبی ایجاد کرد که امروزه به طور گسترده ای برای جلیقه های ضد گلوله مورد استفاده قرار می گیرد و جان بسیاری از پرسنل پلیس را در طول این سالها نجات داد. الیاف آرامید در لاستیک ، روکش ترمز ، مواد کامپوزیتی ، بدنه قایق ، لباس های مقاوم در برابر شعله و موارد مشابه استفاده می شود.

الیاف آرامید در لاستیک، روکش ترمز ، مواد کامپوزیتی، بدنه قایق، لباس های مقاوم در برابر شعله و موارد مشابه استفاده می شود.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

10- شرلی جکسون (1946-)

تلفن لمسی، کابل های فیبر نوری، سلول های خورشیدی، انتظار تماس گیرنده، شناسایی تماس گیرنده و فکس قابل حمل- اینها تنها برخی از اختراعات دکتر شرلی جکسون در توسعه ارتباطات است. او اولین زن سیاه پوست بود که موفق به اخذ دکترا از موسسه فناوری ماساچوست (MIT) شد و همچنین اولین زن سیاه پوست که ریاست یک موسسه مهم فناوری یعنی موسسه پلی تکنیک Rensselaer را بر عهده داشت.

12 زن مخترع مشهور در تمام دوران

11- سارا ماتر

اطلاعات زیادی در مورد خود مخترع در دست نیست اما اختراع او گویای ذهن نابغه اوست. سارا ماتر که بیشتر با نام آکواسکوپ شناخته می شود ، یک دستگاه مشاهده زیر آب را اختراع کرد که ترکیبی از تلسکوپ و لامپ برای زیردریایی ها بود. ماتر در سال 1845 حق ثبت اختراع خود را دریافت کرد. این دستگاه برای بررسی اجسام زیر سطح آب به کشتی های دریایی اجازه می دهد تا در اعماق اقیانوس کاوش کنند.

12- نانسی جانسون

تا سال 1843 بستنی در فریزر قابلمه ای تولید می شد که باید چند ساعت با قاشق مخلوط می شد. در این سال نانسی جانسون از فیلادلفیا وقتی برای ثبت اختراع بستنی فریزر دستی خود درخواست ثبت اختراع کرد این روش را تغییر داد.

این فریزر مصنوعی شامل وان، درپوش، استوانه و میل لنگ بود. میل لنگ با یک پارو میانی قابل حرکت بود که برای مخلوط کردن بستنی به مدت 45 دقیقه استفاده می شد-بسیار کمتر از زمان قبلی.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید