امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279219
۸۸۷
۱
۰
نسخه چاپی

13 روش جالب برای مبارزه با خستگی در محل کار

13 روش جالب برای مبارزه با خستگی در محل کار

ممکن است در شغل شما مواقعی پیش بیاید که کار بی انگیزه، بدون چالش و به طور باورنکردنی کسل کننده باشد. حتی اگر سخت‌کوش‌ترین کارمند شرکت خود باشید، این لحظاتی هستند که نمی‌توانید به سادگی از آنها اجتناب کنید.

همه ما این لحظات را داریم، و وقتی داریم، حوصله انجام کاری نداریم و می خواهیم سر و صدا کنیم. اما به جای اینکه بخوابید و خودتان را به دردسر بیاندازید، بهتر است از این زمان برای بهره وری بیشتر استفاده کنید.

بی حوصلگی در محل کار اگر به اقدامات سودمند منجر شود چیز بدی نیست. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که بی حوصلگی در محل کار ممکن است باعث افزایش بهره وری، خلاقیت و انگیزه کارکنان شود.

13 راه برای رفع خستگی در محل کار

در این مقاله قصد دارید یاد بگیرید که چه چیزی ممکن است باعث ایجاد لحظات خسته کننده در محل کار شود و چگونه بر آنها پیروز شوید.

در اینجا 13 راه برای استفاده از خستگی در محل کار به نفع خود آورده شده است.

1. رفت و آمد روزانه خود را تغییر دهید

اگر سفر روزانه به دفتر شما طولانی، خسته کننده است، رفتن به محل کار یک وظیفه دشوار خواهد بود. فقط به این فکر کنید، اگر در زمان رسیدن به دفتر خود ناامید و خسته شده اید، چقدر برای انجام وظایف خود انگیزه خواهید داشت؟

تغییراتی در رفت و آمد خود ایجاد کنید و روز خود را متفاوت شروع و به پایان برسانید. به دنبال مسیرهای جایگزین جدید باشید که ازدحام مشکلی ندارد. در صورت امکان، از مترو یا شاید با دوچرخه به محل کار خود استفاده کنید.

شما همچنین می توانید مسیری با مکان های دیدنی هیجان انگیز را انتخاب کنید که می توانید با دیدن آنها ذهن خود را تازه کنید و از یکنواختی خارج شوید.

2. فضای کاری خود را اصلاح کنید

در فضایی که در آن کار می کنید تغییراتی ایجاد کنید. می توانید از رئیس خود بخواهید که یک اتاقک یا میز جدیدی برای کار در اختیار شما قرار دهد. یا احتمالاً می توانید میزها را با یکی از همکارانتان مبادله کنید.

تغییر مکانی که در آن کار می کنید، دیدگاهی جدید و تازه در مورد وظایفی که در دست دارید به شما ارائه می دهد. اگر این امکان وجود ندارد، در نحوه چیدمان وسایل روی میز خود تغییراتی ایجاد کنید.

چیزهای کوچکی مانند قرار دادن عکس یکی از عزیزان یا خرید یک گیاه گلدانی کوچک به شما کمک می کند تا خیالتان را راحت کنید در حالی که احساس بی حوصلگی و بی انگیزگی می کنید

3. اهداف و چالش های جدید تعیین کنید

اگر استانداردها را تعیین نکنید و خودتان را به چالش نکشید، مطمئناً کار بسیار کسل کننده خواهد شد. اگر برای چیزی تلاش کنید، خواه پیشرفت شغلی باشد یا یادگیری شخصی، بهتر است.

به زمینه های جدیدی در زندگی خود فکر کنید که نیاز به بهبود دارند و اهدافی را برای بهبود آنها تعیین کنید. کار برای رسیدن به یک هدف کار را هیجان انگیز می کند و خستگی را از بین می برد.

علاوه بر این، انجام هر روز کاری جالب، دیدگاه شما را نسبت به کار تازه می کند و به شما انگیزه می دهد.

4. یک تعطیلات بسیار مورد نیاز را انتخاب کنید

آیا در هر روز هفته در محل کار احساس بی حوصلگی می کنید و به نظر می رسد هیچ چیز آن را برطرف نمی کند؟ خب، شاید وقت آن رسیده باشد که با خانواده و دوستان خود به تعطیلات بروید.

یک تعطیلات در یک مکان دلپذیر زندگی شما را تازه می کند و استرس های محل کار را کاهش می دهد. و هنگامی که به سر کار بازگردید، آماده خواهید بود تا وظایف خود را به طور موثر انجام دهید.

5. با دیگران همکاری کنید

اگر مجبور باشید به تنهایی پشت میز خود و بدون حمایت یک تیم کار کنید، ممکن است خستگی در محل کار ایجاد شود. انجام کارهای پیچیده به تنهایی می تواند بسیار کسل کننده و خسته کننده باشد.

در چنین مواردی، از سرپرست خود بخواهید که شما را به تیمی اختصاص دهد که حجم کار بین همه تقسیم شود. با انجام این کار، یک محیط مشارکتی ایجاد می شود که مشارکت و خلاقیت را ارتقا می دهد.

همچنین می توانید فرصت هایی را برای کار با بخش ها و تیم های دیگر جستجو کنید. این به شما کمک می کند تا مهارت های جدیدی را از دیگران کسب کنید و در صورت نیاز، تخصص خود را ارائه دهید.

6. محیط فیزیکی خود را اصلاح کنید

زیبایی شناسی محیطی واقعاً در نحوه عملکرد مغز ما تفاوت ایجاد می کند. جنبه های فیزیکی محیط اطراف ما می تواند بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد.

بنابراین اگر مرتباً با دوره‌های کسالت مواجه شده‌اید، سعی کنید زیبایی‌شناسی محیط کار خود را تغییر دهید. می توانید رنگ های روشن مانند زرد، نارنجی، سبز یا قرمز را در فضای کاری خود بگنجانید تا احساس هیجان و تازگی را القا کنید.

7. برای بهبود هوش هیجانی خود قدم بردارید

ممکن است به سرعت شغل خود را دلیل بی حوصلگی خود در کار بدانید، اما این ممکن است دور از واقعیت باشد.

شاید شما بیشتر مستعد کسالت هستید که ناشی از آگاهی اجتماعی و شایستگی اجتماعی پایین یا به عبارت ساده تر، هوش هیجانی است.

برای بهبود هوش هیجانی خود قدم بردارید. به عنوان مثال، خودآگاهی را تمرین کنید یا مثبت اندیشی را حفظ کنید. این به شما کمک می کند تا انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید تا اشتیاق خود را در کار خود از دست ندهید.

8. خواب کافی داشته باشید

اگرچه ممکن است به آن فکر نکرده باشید، اما دلیل بی حوصلگی مداوم در محل کار می تواند به سادگی خواب ضعیف باشد. خواب کم باعث استرس محل کار، مشکلات سلامتی و بسیاری موارد دیگر می شود. این بر تصمیم گیری، سطح تمرکز و غیره ما تأثیر می گذارد.

بهتر است هر شب ۷ تا ۸ ساعت بخوابید. خواب کافی شما را پرانرژی نگه می دارد و سلامت جسمی و روانی شما را بهبود می بخشد.

9. با همکاران خود گفتگو و تعامل داشته باشید

اگر در دفتری کار می کنید که در آن با کسی دوست نیستید، اجتناب از کسالت می تواند بسیار سخت باشد.

برای شناخت همکاران خود و ایجاد روابط معنادار با آنها وقت بگذارید. این به ایجاد حس سرزندگی در محل کار کمک می کند.

علاوه بر این، زمانی که احساس بی حوصلگی می کنید، می توانید با آنها گفتگو کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارید، جوک های خود را بسازید و غیره.

10. با همکاران خود برای ناهار بیرون بروید

بیرون رفتن با همکارانتان برای ناهار راهی عالی برای تفریح در زمانی است که حوصله ندارید. برنامه ریزی کنید و به مکان جدید و اتفاق افتاده در شهر بروید.

صرف ناهار با همکارانتان به شما کمک می کند تا از استرس شغلی خلاص شوید. علاوه بر این، به شما کمک می کند تا آنها را بهتر بشناسید و روابط عمیق تری ایجاد کنید.

11. مهارت ها و توانایی های جدید را بیاموزید

اگر در محل کار حوصله ندارید وقت خود را تلف نکنید. یک مهارت جدید بیاموزید تا به شما کمک کند تا به راحتی با کسالت در کار مقابله کنید. با یادگیری روش ها و مهارت های جدید در مورد شغل خود، کنترل بهتری بر وظایف خود خواهید داشت.

چند فیلم آموزشی تماشا کنید یا مقاله ای برای رشد عقل خود بخوانید. همچنین می توانید در بسیاری از وب سایت ها ثبت نام کنید که روش های یادگیری آنلاین آسان را برای بهبود مهارت های شما ارائه می دهند.

همچنین، هرچه مهارت بیشتری داشته باشید، ترفیع برای شما آسان تر خواهد بود.

12. از رئیس خود مسئولیت ها و چالش های جدید بخواهید

اگر هیچ کار چالش برانگیزی در دست ندارید که روی آن کار کنید، بدون شک سطح هیجان شما کاهش می یابد. علاوه بر این، یکنواختی شغل شما می تواند بر سلامت روان شما نیز تأثیر بگذارد.

یک راه ساده برای حل این مشکل این است که از رئیس یا سرپرست خود بخواهید وظایف یا مسئولیت های چالش برانگیزتری را انجام دهد. با وظایف و چالش‌های جدید، به اصلاحاتی دست خواهید یافت که می‌خواهید از خستگی در محل کار جلوگیری کنید.

فقط مطمئن شوید که بیش از آنچه می توانید درخواست نکنید. اگر همه چیز خوب پیش برود، تأثیر خوبی روی رئیس خود ایجاد می کنید و ممکن است ارتقاء در کارت باشد!

13. یک استراحت کوتاه برای عقب نشینی داشته باشید

در اکثر مشاغل شرکتی، تغییرات بسیار دور و اندک است و هر روز تقریباً یکسان است. انجام همان کارهای تکراری، دوباره و دوباره، مطمئنا دیر یا زود شما را خسته می کند.

اگر در محل کار حوصله ندارید، ساده ترین کار این است که استراحت کوتاهی داشته باشید و ذهن خود را آرام کنید. یک استراحت قهوه بگیرید، رسانه های اجتماعی خود را بررسی کنید، یا به پیاده روی بروید تا خیالتان راحت شود و تمرکز مجدد داشته باشید. یک نفس کوتاه به شما کمک می کند مغز خود را جوان کنید.

علاوه بر این، کار مداوم تحت فشار حتی پس از بی حوصلگی می تواند باعث افزایش استرس، کاهش تمرکز و تمرکز بر روی کار شود.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید