امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280746
۹۳۲
۱
۰
نسخه چاپی

13 گام برای دستیابی به عشق کامل به خود

13 گام برای دستیابی به عشق کامل به خود

حتی اگر احساس قدرت خاصی نمی کنید، به این فکر کنید که چقدر پیشرفت کرده اید، چگونه زنده مانده اید. شما در حال حاضر اینجا هستید، زنده و قدرتمند. با خودت صبور باشید. عشق به خود ممکن است یک شبه اتفاق نیفتد. اما با گذشت زمان، در قلب شما می نشیند.

بله، ممکن است سختی بکشید، اما به این لحظات نگاه خواهید کرد و خواهید دید که چگونه آنها در سفر شما به سمت بهترین بودن قدم گذاشته اند.

در اینجا 13 دستور العمل برای عشق به خود آورده شده است که در عمل ساده و از نظر فواید چند وجهی هستند.

1. از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

ما اجتماعی شده ایم که رقابتی باشیم، بنابراین مقایسه خودمان با دیگران طبیعی است. اما می تواند خطرناک نیز باشد. هیچ فایده ای ندارد که خود را با هر کس دیگری در این سیاره مقایسه کنید زیرا شما فقط یکی هستید. در عوض، روی خود و سفرتان تمرکز کنید. جابجایی انرژی به تنهایی به شما کمک می کند احساس آزادی کنید.

2. نگران نظرات دیگران نباشید

در همین راستا، نگران این نباشید که جامعه درباره شما چه فکری می کند یا چه انتظاری دارد. شما نمی توانید همه را خوشحال کنید، بنابراین این اتلاف وقت است و فقط باعث کاهش سرعت شما در مسیر بهترین بودن می شود.

3. به خود اجازه اشتباه بدهید

از دوران جوانی بارها و بارها به ما می گویند: هیچ کس کامل نیست، همه اشتباه می کنند. اما هر چه سن شما بالاتر می رود، فشار بیشتری را احساس می کنید که هرگز شکست نخورید. کمی خودت را شل کن! اشتباه کنید تا بتوانید از آنها یاد بگیرید و رشد کنید. گذشته خود را در آغوش بگیرید. شما دائماً در حال تغییر و تغییر هستید و از چیزی که زمانی بودید به فردی که امروز هستید و روزی خواهید بود تبدیل می شوید.

بنابراین، آن صدایی را در ذهن خود فراموش کنید که می گوید باید کامل باشید. اشتباه کنید - تعداد زیادی از آنها! درس هایی که به دست می آورید قیمتی ندارند.

4. به یاد داشته باشید که ارزش شما به ظاهر بدن شما بستگی ندارد

این اساسی است! چیزهای زیادی در دنیا می خواهند شما را از این حقیقت قدرتمند منحرف کنند. گاهی اوقات حتی تبعیض جنسی درونی شده شما، افکار ناکافی شما را تأیید می کند.

شما به این دلیل ارزشمند هستید که هستید، نه به خاطر بدنتان.

بنابراین، چیزی را بپوشید که احساس خوبی به شما می دهد. اگر زیاد است یا اگر کم است، چیزی بپوشید که به شما احساس اعتماد به نفس، راحتی و خوشحالی می دهد.

5. از رها کردن افراد سمی نترسید

همه مسئولیت انرژی ای که به دنیا می دهند را نمی پذیرند. اگر کسی هست که مسمومیت را وارد زندگی شما می کند و مسئولیت آن را نمی پذیرد، ممکن است به این معنی باشد که باید از او دور شوید. از انجام این کار نترسید. رهایی بخش و مهم است، حتی اگر ممکن است دردناک باشد.

به یاد داشته باشید: از انرژی خود محافظت کنید. دور کردن خود از موقعیت ها یا همراهی با افرادی که شما را خسته می کنند، بی ادبانه یا اشتباه نیست.

6. ترس های خود را پردازش کنید

احساس ترس نیز مانند خطاکاری طبیعی و انسانی است. ترس های خود را رد نکنید - آنها را درک کنید. این ورزش سالم واقعا می تواند به سلامت روان شما کمک کند. بازجویی و ارزیابی ترس‌هایتان به شما کمک می‌کند تا به وضوح با آنها روبرو شوید و مسائلی را در زندگی‌تان که باعث اضطراب شما می‌شد، آشکار کنید. این به نوبه خود می تواند به کاهش برخی - اگر نه همه - از اضطراب شما کمک کند.

7. به خودتان اعتماد کنید تا تصمیمات خوبی برای خودتان بگیرید

ما اغلب به خود و توانایی خود در انجام آنچه درست است شک می کنیم، در حالی که بیشتر اوقات در قلب خود می دانیم که بهترین کار چیست. به یاد داشته باشید که احساسات شما معتبر هستند. شما خود را بهتر از هر کس دیگری می شناسید، پس بهترین مدافع خود باشید.

8. از هر فرصتی که زندگی ارائه می دهد استفاده کنید یا فرصت خود را ایجاد کنید

زمان بندی هرگز برای آن قدم بزرگ بعدی در زندگی شما عالی نخواهد بود. تنظیم ممکن است ایده آل نباشد، اما این نباید شما را از رسیدن به اهداف و رویاهایتان باز دارد. در عوض، لحظه را غنیمت بشمارید، زیرا ممکن است هرگز برنگردد.

9. خودتان را در اولویت قرار دهید

از انجام این کار احساس بدی نداشته باشید. زنان عادت دارند که دیگران را در اولویت قرار دهند. این نباید این عادتی باشد که به بهای سلامت روانی یا عاطفی شما تمام شود.

زمانی را برای رفع فشار بیابید. بدون کمپرس کردن و شارژ مجدد نمی توانید فشار جدی به خود وارد کنید. چه گذراندن روز در رختخواب یا بیرون از منزل در طبیعت، آنچه را که به شما کمک می کند تا از فشار خارج شده و زمان خود را به آن اختصاص دهید را بیابید.

10. تا جایی که می توانید درد و شادی را احساس کنید

به خودتان اجازه دهید تا چیزها را به طور کامل احساس کنید. به درد متمایل شوید، از شادی خود لذت ببرید و برای احساسات خود محدودیت قائل نشوید. مانند ترس، درد و شادی نیز احساساتی هستند که به شما کمک می کنند خود را درک کنید و در نهایت متوجه شوید که شما احساسات شما نیستید.

11. جسارت را در جمع تمرین کنید

عادت کنید حرف دلتان را بگویید. جسارت مانند یک عضله است - هر چه بیشتر آن را تمرین دهید رشد می کند. برای نشستن پشت میز منتظر اجازه نباشید. به گفتگو بپیوندید افکار خود را به اشتراک بگذارید. اقدام کنید و بدانید که صدای شما به اندازه صدای دیگران مهم است.

12. زیبایی را در چیزهای ساده ببینید

سعی کنید هر روز حداقل به یک چیز کوچک و زیبا در اطراف خود توجه کنید. آن را یادداشت کنید و از آن سپاسگزار باشید. قدردانی نه تنها به شما چشم انداز می دهد، بلکه برای کمک به شما در یافتن شادی ضروری است.

13. با خود مهربان باشید

دنیا پر از کلمات و انتقادات تند است - شما را به این ترکیب اضافه نکنید. با مهربانی با خود صحبت کنید و خود را پست نخوانید. خودت را جشن بگیر تو خیلی جلو اومدی و خیلی بزرگ شدی فراموش نکنید که برای خودتان جشن بگیرید، و نه تنها در روز تولدتان!

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید