امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278798
۴۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

از بلوارهای پاریس گرفته تا استراحتگاه های شیک ساحلی کوت دازور، فرانسه برخی از زیباترین مناظر جهان را ارائه می دهد. قلعه‌های افسانه‌ای، کلیساهای با شکوه، و روستاهای زیبا، رمانتیک‌ها را به وجد می‌آورند. در همان زمان، بناهای تاریخی معاصر کشور و حمل و نقل سریع قطار، بازدیدکنندگان را از محیط کتاب داستان به فضای قرن بیست و یکم می‌کشاند.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

1. برج ایفل

نماد پاریس، برج ایفل به همان اندازه که یک نقطه عطف مشهور است، یک شاهکار نبوغ است.

این سازه متشکل از 8000 قطعه فلزی توسط گوستاو ایفل به عنوان یک اثر نمایشی موقت برای نمایشگاه جهانی 1889 طراحی شده است.

این برج 320 متری که در ابتدا مورد تنفر منتقدان قرار گرفت، اکنون یکی از نمادهای دوست داشتنی و غیرقابل جایگزین افق پاریس است.

زیبایی برج ایفل باعث شده است که آن را بانوی آهنین لقب دهند. بازدیدکنندگان از هوای لطیف برج با وجود اندازه عظیم و چشم‌اندازهای خیره‌کننده در هر یک از سه سطح تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

2. موزه لوور

در یک کاخ باشکوه که زمانی اقامتگاه سلطنتی بوده است، موزه لوور در میان برترین مجموعه‌های هنرهای زیبای اروپایی قرار دارد. بسیاری از مشهورترین آثار تمدن غرب در اینجا یافت می شوند، از جمله مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، جشن عروسی در کانا اثر ورونز، و مجسمه ونوس میلو از قرن اول قبل از میلاد.

این مجموعه ثروت خود را مدیون کمک های پادشاهان مختلفی است که در موزه لوور زندگی می کردند. قطعات دیگری در نتیجه معاهدات فرانسه با واتیکان و جمهوری ونیز و از غنایم ناپلئون اول اضافه شد.

موزه لوور مجموعه ای شگفت انگیز از 35000 اثر هنری، از جمله شاهکارهای بی شماری دارد. دیدن همه آن در یک روز یا حتی در یک هفته غیرممکن است.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

3. کاخ ورسای

بیش از یک اقامتگاه سلطنتی، ورسای برای نشان دادن شکوه سلطنت فرانسه طراحی شده است. «پادشاه خورشید» لویی چهاردهم، کلبه شکار کوچک پدرش را به قصری مجلل با فضای داخلی مجلل باروک تبدیل کرد. این کاخ به نماد قدرت مطلق لویی چهاردهم تبدیل شد و معیاری برای بارگاه های شاهزاده در اروپا قرار داد.

معمار ژول هاردون-مانسارت نمای زیبای باروک و فضای داخلی مجلل کاخ ورسای را ایجاد کرد که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

نمادین ترین فضای قلعه، تالار آیینه است که درباریان در کنار اعلیحضرت منتظر تماشاگران بودند. این سالن خیره کننده با نور خورشید می درخشد که از پنجره ها وارد می شود و از آینه های تزئینی عظیم منعکس می شود.

ورسای به همان اندازه برای باغ‌های رسمی فرانسوی با استخرهای تزئینی، درختچه‌های کاملاً تزئین شده و فواره‌های باشکوه شهرت دارد. این باغ ها در قرن هفدهم توسط طراح منظر مشهور آندره لو نوتر ایجاد شد و توسط 800 هکتار پارک سرسبز احاطه شده است.

روستای ماری آنتوانت در ابتدا یک کارخانه لبنیات و مزرعه داشت. این مکان ایده‌آل به عنوان مکانی برای ماری-آنتوانت برای فرار از زندگی دادگاه و گذراندن وقت با فرزندانش طراحی شده است. ماری آنتوانت نیز برای پیاده روی و دیدار با دوستان به اینجا آمد. این دهکده یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در قلعه ورسای است تا نگاهی اجمالی به دنیای خصوصی ماری آنتوانت داشته باشید.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

4. کوت دازور

شیک ترین خط ساحلی فرانسه، کوت دازور از سن تروپه تا منتون در نزدیکی مرز ایتالیا امتداد دارد. کوت دازور  به «ساحل آبی» ترجمه می‌شود، نامی مناسب برای توصیف آب‌های مسحورکننده مدیترانه.

در طول تابستان، استراحتگاه های ساحلی مملو از عاشقان ساحل و خورشید پرستان است. افراد ثروتمند و مشهور نیز در ویلاهای مجلل و قایق های تفریحی لوکس خود در اینجا یافت می شوند. شهر نیس دارای چشم‌اندازهای پانوراما از دریا و موزه‌های هنری درخشان است. کن به خاطر جشنواره فیلم های مشهور و هتل های افسانه ای اش معروف است.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

5. مونت سن میشل

مونت سن میشل که در فهرست یونسکو ثبت شده است، که به طرز چشمگیری از یک جزیره صخره ای در سواحل نرماندی برمی خیزد، یکی از چشمگیرترین مکان های دیدنی فرانسه است. این "هرم دریاها" یک منظره عرفانی است که در ارتفاع 80 متری خلیج قرار دارد و توسط دیوارها و سنگرهای دفاعی با شکوه احاطه شده است.

جاذبه اصلی توریستی، کلیسای سنت میشل شگفت انگیز با معماری قرون وسطایی و مناره های سر به فلک کشیده گوتیک است. بازدیدکنندگان از زیبایی بی‌نظیر کلیسا، با شبستان رومی هماهنگ شگفت زده می‌شوند.

از زمانی که کلیسا در قرن یازدهم ساخته شد، یک مقصد مهم زیارتی مسیحیان بوده است که به "اورشلیم بهشتی" معروف است. زائران امروزی هنوز از مونت سن میشل الهام می گیرند و عبور از خلیج را با پای پیاده ادامه می دهند، همانطور که در قرون وسطی انجام می شد.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

6. قصر دره لوآر

سفر در دره لوآر مانند ورق زدن یک کتاب داستان کودکان است. در سرتاسر حومه ی دلربا جنگل‌ها و دره‌های رودخانه، قلعه‌های افسانه‌ای با خندق‌ها و برج‌ها وجود دارد. کل منطقه دره لوآر، منطقه ای سرسبز که به «باغ فرانسه» معروف است، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

برخی از قلعه‌های لوآر قلعه‌های قرون وسطایی هستند که بر روی تپه‌ها ساخته شده‌اند و توسط باروهایی احاطه شده‌اند. با این حال، معروف‌ترین قلعه‌های لوآر، کاخ‌های مجلل رنسانس هستند که صرفاً برای سرگرمی و به عنوان گسترش زندگی درباری در خارج از پاریس طراحی شده‌اند.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

7. کلیسای نوتردام

برای بیش از هشت قرن، شکوه کلیسای جامع نوتردام الهام بخش مؤمنان بوده است و برخی می گویند این حرم متعالی باورهای شک برانگیز را ترمیم کرده است.

کلیسای جامع ثبت شده در فهرست یونسکو شکوه معماری گوتیک قرون وسطی را نشان می دهد.

کلیسای جامع نوتردام به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ شگفت‌انگیزش مشهور است که قدمت بیشتر آنها به قرن سیزدهم می‌رسد.

با پوشش 2500 متر مربع، پنجره های شیشه ای رنگارنگ درخشان اجازه می دهد تا نور رنگارنگ به داخل شبستان وسیع نفوذ کند و جلوه ای اثیری ایجاد کند. پنجره های با جزئیات پیچیده، مهارت باورنکردنی را در به تصویر کشیدن داستان های کتاب مقدس نشان می دهد.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

8. پروانس

پروانس منظره‌ای باشکوه از باغ‌های زیتون، تپه‌های غوطه‌ور در آفتاب، و مزارع اسطوخودوس بنفش تیره، با دهکده‌های کوچکی است که در دره‌ها و بر روی صخره‌ ها قرار گرفته‌اند. مناظر پر جنب و جوش، بسیاری از هنرمندان مشهور از جمله سزان، ماتیس، شاگال و پیکاسو را مسحور خود کرده است.

پروانس همچنین منطقه ای است که به خاطر غذاهای لذیذش که بر پایه روغن زیتون، سبزیجات و گیاهان معطر است، شناخته شده است.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

9. شامونی مون بلان

منظره شگفت انگیز مون بلان در کوه های آلپ فرانسه منظره ای فراموش نشدنی است. بلندترین قله کوه اروپا، مون بلان به ارتفاع 4810 متر می رسد. مون بلان ("کوه سفید") به لطف ارتفاعش همیشه پوشیده از برف است.

در زیر قله بهشتی آن دهکده کوهستانی سنتی شامونی قرار دارد که در دره ای مرتفع کوهستانی قرار گرفته است. این شهر کوچک عجیب و غریب مملو از کلیساهای تاریخی، رستوران‌ها و کلبه‌های دنج، و مسافرخانه‌های جذاب است.

شامونی یک پایگاه عالی برای اسکی، پیاده روی، صخره نوردی، و ماجراجویی در فضای باز، یا فقط استراحت است. این دهکده لذت بخش یکی از بهترین مکان های فرانسه برای دیدن مناظر طبیعی و اقامتگاه های کوهستانی است. اقامتگاه های کوهستانی مجلل و کلبه های دنج از مهمانان پذیرایی می کنند.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

10. دهکده های آلزاس

برخی از زیباترین دهکده‌های فرانسه در تپه‌های سرسبز آلزاس، جایی که کوه‌های وسگس با رودخانه راین آلمان هم مرز است، قرار گرفته‌اند. این دهکده‌های زیبای آلزاسی دارای خانه‌های نیمه‌چوبی با رنگ‌های پاستلی هستند که در اطراف کلیساهای کوچک محلی قرار گرفته‌اند. بالکن‌های گل‌دار شاد و خیابان‌های سنگفرش عابر پیاده بر جذابیت آن افزوده است.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

11. کارکاسون

کارکاسون شهری در استان اود فرانسه است. این شهر که در جنوب فرانسه و در حد فاصل ۸۰ کیلومتری شرق تولوز واقع شده است، شهری تاریخی می‌باشد که در سال ۱۹۹۷ از طرف سازمان یونسکو بعنوان میراث فرهنگی بشر ثبت گردیده است. قرار داشتن این شهر باستانی بین دریای مدیترانه و اقیانوس آتلانتیک اهمیت استراتژیک فراوانی به این شهر داده است.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

12. بریتانی

بریتانی یک منطقه تاریخی زیبا در سواحل شمال شرقی فرانسه است. خط ساحلی ناهموار، دهکده‌های ماهیگیری عجیب، و بنادر دریایی از ویژگی‌های این منطقه است که آغشته به سنت‌های باستانی است و به‌خاطر جشن‌های مذهبی با لباس‌هایش معروف است.

سرزمین عرفانی اسطوره ها و افسانه ها، بریتانی دارای نفوذ سلتی و گویش مربوط به گالیک است. غذاهای محلی خوشمزه است و بیشتر به خاطر کرپ های خوش طعم گندم سیاه و کرپ های دسر شیرین آن شناخته می شود.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

13. بیاریتز

بیاریتز یک شهر ساحلی شیک در خلیج زیبای بیسکای در باسک فرانسه است. این تفرجگاه ساحلی مشهور، هوای شیک و اشرافی دارد و مقصد مورد علاقه اوژنی، همسر ناپلئون سوم بود.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

14. روکامادور

روستای روکامادور که در جنوب فرانسه قرار گرفته است، ساختاری منحصربه‌فرد دارد و در این روستا خانه‌ها بر روی صخره‌ها به‌ صورت عمودی بالا رفته‌اند؛ به همین علت است که این روستا به روستای عمودی شهرت یافته است.

روکامادور هم از نظر تاریخی و مذهبی و هم از نظر معماری بسیار منحصربه‌فرد است. آماتور مقدس یا سنت آماتور که مالیات کتاب مقدس را جمع‌آوری می‌کرده، پس از ترک اورشلیم در این روستا زندگی کرده و در همین روستا مدفون‌ شده است.

روکامادور که بین بهشت ​​و زمین بر روی یک صخره آهکی محض معلق است، یک مکان مقدس فراموش نشدنی است. در قرن یازدهم، این مقصد زیارتی پس از اورشلیم و روم، سومین مقصد مهم در جهان مسیحیت بود.

15 جاذبه گردشگری با رتبه برتر در فرانسه

15. نقاشی های غار ماقبل تاریخ در لاسکو

نا بر نظر محققان، قدمت نقاشی های موجود بر دیواره ی این غار به زمانی بالغ بر 17000 سال پیش باز می گردد. این اثر هنری شگفت انگیز آنچنان در دل این غار قرار گرفته که هنرمندان برای نقاشی آن ناگزیر به استفاده از نور شمع بودند چرا که نور طبیعی به به این بخش نفوذ نمی کند. امروز بازدید از این غار به روی عموم باز نیست چرا که همواره نگرانی هایی وجود دارد که افراد در حین بازدید به این اثر هنری آسیب وارد کنند. دولت فرانسه کپی هایی از این نقاشی ها تهیه نموده تا بازدیدکنندگان بتوانند بدون نگرانی به تماشای آن بپردازند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید