امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 268578
۷۴۷
۱
۰
نسخه چاپی
مرتضی الویری

16هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران که محمدباقر قالیباف اعلام کرده است، به طور قطع واقعیت ندارد

رئیس شورای عالی استان ها و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: 16هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران که محمدباقر قالیباف شهردار اسبق اعلام کرده است، به طور قطع واقعیت ندارد. بدهی شهرداری فقط به سیستم بانکی حدود 30 هزار میلیارد تومان است

16هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران که محمدباقر قالیباف اعلام کرده است، به طور قطع واقعیت ندارد
 

پایگاه خبری حقوق نیوز

16هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران که محمدباقر قالیباف اعلام کرده است، به طور قطع واقعیت ندارد

رئیس شورای عالی استان ها و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: 16هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری تهران که محمدباقر قالیباف شهردار اسبق اعلام کرده است، به طور قطع واقعیت ندارد. بدهی شهرداری فقط به سیستم بانکی حدود 30 هزار میلیارد تومان است.

مرتضی الویری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دو تحقیق و تفحص در شهرداری انجام شده که یکی از آنها در مورد بدهی های شهرداری در زمان قالیباف است و برای کسب اطلاعات درست و دقیق به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ارجاع شده است.
وی ادامه داد: آنچه آقای قالیباف گفته است در نگاه اولیه و از انظر اعداد و ارقام، با واقعیت تطبیق ندارد. وی اعلام کرده است که شهرداری تهران در زمانی که او شهرداری را ترک کرده، 16 هزار میلیارد تومان بدهی داشته است.
الویری خاطر نشان کرد: طبق اطلاعات دقیقی که داریم فقط بدهی به سیستم بانکی بالای 20 هزار میلیارد تومان است که با معوقات و جریمه های آن حدود 30 هزار میلیارد تومان می شود که به سیستم بانکی و به ویژه بانک شهر مقروض است.
وی با بیان اینکه تقریبا این بدهی ها همه مربوط به دوره مسئولیت آقای قالیباف است، افزود: از حدود یک سال و نیم گذشته که مسئولیت را برعهده گرفتیم، شهرداری توانسته است بخشی از این بدهی ها را پرداخت کند و امیدواریم هرچه زودتر بدهکاری های شهرداری و مطالبات سیستم بانکی و پیمانکاران و مردم استخراج شود و با جزئیات در اختیار ما قرار گیرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: اینکه گفته می شود شورای شهر چهارم هم میزان دخل و خرج زمان مسئولیت قالیباف را تایید کرده است، مطلقا چنین چیزی نیست و مصوبه ای از سوی شورای چهارم وجود ندارد و قالیباف فقط بدون اینکه جوابی از شورای شهر داشته باشد، این مطالب را بیان کرده است.
الویری ادامه داد: با درخواست نمایندگان، تحقیق و تفحص در مورد بدهی شهرداری تهران به موجب آیین نامه داخلی به کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران ارجاع شده است و ما پیگیری می کنیم که در مدت 2 هفته اطلاعات کامل را دریافت و در اختیار مردم قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، موضوع میزان بدهی های شهرداری تهران باقی مانده از زمان قالیباف که 12 سال از سال 84 تا 96 شهردار پایتخت بود، این روزها خبرساز شده است زیرا شهردار پیشین میزان بدهی 54 تا 56 هزار میلیارد تومانی اعلامی توسط مدیران شهری دوره کنونی را قبول ندارد و می گوید که این آمار «دروغ بزرگ» است.
قالیباف این سخنان را چندی پیش در یک برنامه تلویزیونی بیان و اعلام کرد: در پایان شورای چهارم گزارش بدهی‌ها و دارایی‌های شهرداری تهران به تصویب شورای شهر رسید و بر اساس آن بدهی شهرداری تهران حدود 16 هزار میلیارد تومان بوده که 14 هزار میلیارد تومان آن بدهی دولت به شهرداری است.
مسئولان شهری تهران از جمله اعضای شورا به سخنان وی واکنش نشان داده اند و خواهان تعیین وقت در صداوسیما برای پاسخ و توضیح در این زمینه شده اند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایرنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید