امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 265872
۱۸۴۴
۱
۰
نسخه چاپی
Divorce

طلاق و توصیه هایی برای پس از طلاق

20 توصیه برای پس از طلاق

طلاق با تمامی آثار منفی که بر روی زندگی افراد ایجاد می کند می تواند به فرصتی برای رشد نیز تبدیل شود. نحوه برخورد افراد با مقوله طلاق و جدایی در انتخاب مسیرهای آنها برای ادامه زندگی از اهمیت زیادی برخوردار است. در این نوشتار به 20 توصیه که می تواند به افراد برای برخورد صحیح با جدایی کمک کند پرداخته شده است.

20 توصیه برای پس از طلاق

توصیه هایی برای پس از طلاق

1- به مسائل همسر سابق توجه نکنید

پس از طلاق و جدایی دو نفر مسیر زندگی جداگانه و متفاوتی را در پیش می گیرند که این مسیر به همسر سابق ارتباطی ندارد. بنابراین پس از طلاق هرگز خود را درگیر زندگی و بویژه روابط همسر سابقتان نکنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

2- از مرور خاطرات دست بردارید

شاید فراموش کردن خاطرات خوب و بدی که انسان در طول زندگی مشترک تجربه کرده است کار ساده ای نباشد اما باید بدانید شما با مرور مرتبط خاطرات خود را در چرخه ی معیوب گرفتار می کنید که اجازه رشد و بهبود شرایطتان بعد از طلاق را از شما می گیرد.

20 توصیه برای پس از طلاق

3- به قضاوت های دیگران اهمیت ندهید

پس از طلاق بسیاری از افراد خانواده و یا دوستان اظهارنظر ها و قضاوت های مختلفی خواهند داشت. هرگز خود را درگیر پاسخ دادن به قضاوت ها و اظهارنظرهای دیگران نکنید، چون شما در نهایت توان قانع کردن آنها را نخواهید داشت.

20 توصیه برای پس از طلاق

4- احساس گناه را از خود دور کنید

پس از طلاق به دلایل مختلفی ممکن است احساس گناه کنید و یا خود را در به بن بست رسیدن زندگی مشترکتان گناهکار بدانید. سعی کنید این احساس را از خود دور کنید و با در نظر گرفتن شرایطی که منجر به جدایی گردید، با خود به این توافق برسید که در آن شرایط این بهترین تصمیم بود.

20 توصیه برای پس از طلاق


 

5- از آینده نترسید

در بسیاری موارد پس از طلاق به خصوص در میان خانم ها احساس ترس از آینده ایجاد می شود. آنها احساس می کنند به تنهایی توان اداره زندگی خود را آینده را نخواهند داشت. اما باید این احساس را با برنامه ریزی برای آینده از خود دور کنید. لیستی از برنامه ها و اهدافتان برای آینده تهیه کنید و تلاش نمایید تا بتدریج آنها را عملی کنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

6- احساسات فرزندانتان را درک کنید

طلاق یکی از بدترین اتفاقات برای فرزندان شما می باشد که می تواند آنها را مشکلات زیادی مواجه سازد. تلاش کنید با صحبت با آنها و کمک گرفتن از مشاورین احساسات آنها را درک کنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

7- با همسر سابق خود لجبازی نکنید

گاهی اوقات همسران جدا شده از موضوعات مختلف بویژه در رابطه با فرزندان برای لجبازی و عقده گشایی استفاده می کنند. توجه داشته باشید که قرار دادن فرزندان در مرکز این لجبازی ها می تواند صدمات روحی فراوانی به آنها وارد کند.

20 توصیه برای پس از طلاق

8- نا امیدی و افسردگی را از خود دور کنید

طلاق می تواند اثرات روانی منفی از جمله نا امیدی و افسردگی را به دنبال داشته باشد. تلاش کنید تا با صحبت با مشاوران از ابتلا به افسردگی پس از طلاق جلوگیری کنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

9- روابط عاطفی خود را قطع نکنید

با طلاق اگرچه رابطه عاطفی با همسرتان پایان می یابد اما شما همچنان فرصت دارید تا وارد یک رابطه عاطفی مستحکم تر با شخص دیگری شوید. شما نباید خود را از نعمت دوست داشتن و دوست داشته شدن محروم کنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

10- به ازدواج مجدد فکر کنید

وقوع جدایی در زندگی مشترک نباید دیدگاه شما را نسبت به ازدواج با بدگمانی و منفی نگری همراه کند. اگرچه طبیعی است که شما تا مدتی نگرش مثبتی به ازدواج نداشته باشید اما اجازه ندهید این حس در شما استمرار یابد.

20 توصیه برای پس از طلاق

12- از همسر سابق خود در مقابل فرزندان بدگویی نکنید

ناراحتی و عصبانیت شما از همسر سابق تان نباید باعث گردد تا در مقابل فرزندانتان از وی بدگویی کنید چون در هر صورت همسر سابق شما مادر و یا پدر فرزندان شما است، بنابراین نباید حس فرزندتان را نسبت به پدر یا مادرش آلوده به منفی نگری کنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

13- به خانواده خود اجازه دخالت های معقول را بدهید

پس از طلاق بسیاری از خانواده ها بویژه برای خانم ها محدودیت های زیادی اعمال می کنند که گاه به ایجاد تنش منجر می گردد. سعی کنید با درک نگرانی های خانواده، نظرات معقول آنها را بپذیرید اما به آنها گوشزد کنید این امر به معنی دخالت آنها در تمامی تصمیمات شما نیست.

20 توصیه برای پس از طلاق

14- تفریح کنید

پس از طلاق شما بیش از هر زمان دیگر به تفریحات سالم نیاز دارید تا بتوانید بر احساسات منفی و افسردگی ناشی از جدایی غلبه کنید. بنابراین ورزش و شرکت در مهمانی های سالم با دوستان را فراموش نکنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

15- از تنهایی نترسید

یکی از نتایج طبیعی طلاق ایجاد حس تنهایی است. این تنهایی ممکن است در ابتدا آزاردهنده باشد اما سعی کنید از تنهایی تان برای انجام کارهای مفید بهره ببرید. کتاب خواندن و فیلم دیدن می تواند به شما کمک کند.

20 توصیه برای پس از طلاق

16- به هیچ عنوان درگیر تعدد روابط نشوید

بسیاری از افراد پس از طلاق به دلایل مختلف بویژه بمنظور دوری از تنهایی به تعدد دوستی با افراد مختلف می پردازند. باید بدانید تعدد روابط احساس تنهایی شما را بیشتر خواهد کرد و شما را از تمرکز بر رابطه ای مستحکم دور می کند.

20 توصیه برای پس از طلاق

17- خشم خود را کنترل و مدیریت کنید

برخی افراد پس از طلاق دچار خشم و عصبانیت می شوند به گونه ای که گاه ممکن است به فکر صدمه زدن به همسر سابق خود بیافتند. سعی کنید خشم خود را مدیریت کنید و از هر عمل احساسی که می تواند برای شما عواقب ناخوشایندی داشته باشد پرهیز کنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

18- به خودتان اجازه غصه خوردن بدهید

درست است که توصیه می شود که پس از طلاق درگیر افسردگی نشوید اما این بدین معنی نیست که تمایلات خود برای غصه خوردن را سرکوب کنید. غصه خوردن حسی است که اگر سرکوب شود ممکن است در دراز مدت به حس خشم یا افسردگی تبدیل شود.

20 توصیه برای پس از طلاق

19- علائق خود را دوباره کشف کنید

سعی کنید پس از طلاق زندگی فردی خود را جدی بگیرید و دوباره علائق خود را کشف کنید. شما در طول زندگی تغییرات مختلفی را تجربه می کنید که این تجربیات از شما انسان متفاوتی می سازد، پس این انسان متفاوت را دریابید و کشف کنید.

20 توصیه برای پس از طلاق

20- طلاق را به فرصتی برای رشد تبدیل کنید

اگرچه تجربه طلاق و جدایی تجربه ناخوشایندی است اما تلاش کنید این تجربه ناخوشایند را به فرصتی برای رشد تبدیل کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید