امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278873
۹۲۸
۱
۰
نسخه چاپی

20 مکان وحشتناک روی زمین

ما ممکن است در دنیایی بزرگ و زیبا زندگی کنیم، اما سیاره ما مطمئناً دارای سهم عادلانه ای از مکان های ترسناک و مرموز است - مکان هایی که فقط منتظر مسافر بعدی هستند که تمایل به دیدن آنها دارد. از پارک‌های تفریحی با تم جهنمی گرفته تا جزایر پوشیده از مار، اینها از ترسناک‌ترین مکان‌های دنیا هستند.

جاده یونگاس شمالی، بولیوی

جاده یونگاس شمالی، بولیوی

مسیر لاپاز به کورویکو بولیوی، مسیری خائنانه است. جاده یونگاس شمالی به طور نامطمئنی از جنگل های آمازون در ارتفاع بیش از 15000 فوت عبور می کند.

وقتی آن ارتفاع ترسناک را در نظر بگیرید، - بدون توجه به عرض یک خط 12 فوتی، فقدان نرده های محافظ، و دید محدود به دلیل باران و مه - به راحتی می توان فهمید که چرا این بزرگراه 50 مایلی لقب جاده مرگ را به خود اختصاص داده است.

در حالی که جاده یونگاس شمالی سالانه شاهد مرگ 200 تا 300 نفر بود، اکنون بیشتر به مقصدی برای دوچرخه سواران ماجراجوی کوهستان تبدیل شده است تا یک گذرگاه خودرو.

20 مکان وحشتناک روی زمین

ناگورو، ژاپن

ناگورو یک دهکده کوچک ژاپنی با یک ویژگی بسیار قابل توجه است: جمعیت عروسک هایی با اندازه واقعی که تقریباً 10:1 از جمعیت انسان ها بیشتر است. ساکنان اسباب‌بازی کار محلی پس از مرگ یا کوچ همسایه‌های خود شروع به ساختن کپی‌های عروسکی آن ها کردند.

عروسک های وهم‌آور را می‌توان در موقعیت‌های مختلف در سرتاسر شهر دید - ماهی‌گیرانی که در ساحل رودخانه نشسته‌اند، دانش‌آموزانی که کل کلاس‌های درس را پر می‌کنند، زوج‌های مسن که روی نیمکت‌های بیرون ساختمان استراحت می‌کنند.

در حال حاضر حدود 350 عروسک و 27 انسان (کوچکترین آنها بالای 50 سال سن دارد) در ناگورو وجود دارد که آن را به یک سرزمین اسباب بازی عجیب و غریب و تا حدودی وحشتناک تبدیل کرده است.

20 مکان وحشتناک روی زمین

تپه صلیب، Šiauliai، لیتوانی

مردم از قرن چهاردهم میلادی بر روی این تپه در شمال لیتوانی صلیب‌هایی قرار داده‌اند. در طول دوره قرون وسطی صلیب ها تمایل به استقلال لیتوانی را نشان دادند

سپس، پس از شورش دهقانان در سال 1831، مردم به یاد شورشیان کشته شده شروع به افزودن صلیب کردند. این تپه بار دیگر در طول اشغال شوروی از سال 1944 تا 1991 به محلی برای سرکشی تبدیل شد. تپه و صلیب ها توسط شوروی سه بار با بولدوزر تخریب شد، اما مردم محلی به بازسازی آن ادامه دادند.

اکنون بیش از 100000 صلیب در آنجا جمع شده اند که در نسیم مانند زنگ های باد وهم انگیز با هم برخورد می کنند.

جزیره عروسک ها، Xochimilco مکزیک

جزیره عروسک ها، Xochimilco مکزیک

Xochimilco علیرغم تاریخچه و جایگاهش به عنوان میراث جهانی یونسکو، عمدتاً به خاطر Isla de las Munecas یا "جزیره عروسک ها" شناخته می شود. این جزیره کوچک که در میان کانال‌های متعدد این منطقه پنهان شده است، به خاطر صدها عروسک - و قطعات عروسک - آویزان از درختان و پراکنده در میان علف‌ها مشهور است.

اگرچه بیش از هر چیز دیگری شبیه یک مجموعه فیلم ترسناک به نظر می رسد،این محل قبلاً محل سکونت واقعی مردی درگذشته به نام جولیان سانتا باررا بوده است. باررا پس از یافتن جسد یک دختر مرده در یک کانال مجاور، اسباب بازی ها را جمع آوری کرد و به نمایش گذاشت به امید دفع ارواح شیطانی.

20 مکان وحشتناک روی زمین

یخچال تیلور، قطب جنوب

ممکن است شبیه یک صحنه جنایت زمین شناسی به نظر برسد، اما آبشار پنج طبقه یخچال طبیعی تیلور (معروف به "آبشار خون") یک شگفتی کاملا طبیعی است.

این پدیده را می توان در حدود پنج میلیون سال پیش ردیابی کرد، زمانی که یخچال یک دریاچه غنی از میکروب را در زیر خود مسدود کرد.

جدا از نور و اکسیژن، آب از نظر محتوای نمک و آهن بیشتر و بیشتر غنی شد.

سطح شوری آب (حدود سه برابر شورتر از اقیانوس) از یخ زدگی آب جلوگیری می کند، در حالی که آهن رنگ را تامین می کند. سپس از طریق شکافی در یخچال به بیرون نفوذ می‌کند و ما شاهد نمایش وحشتناکی هستیم.

20 مکان وحشتناک روی زمین

Centralia، پنسیلوانیا

از اواخر دهه 1800 تا 1960، Centralia به لطف معادن زغال‌سنگ پر رونق، شهری عجیب اما شلوغ در پنسیلوانیا بود. با این حال، هنگامی که یک معدن در سال 1962 به طور مرموزی آتش گرفت، شعله های آتش از طریق تونل های به هم پیوسته در زیر زمین پخش شد.

اگرچه شهروندان از این وضعیت آگاه بودند، اما تا سال‌ها بعد، تا دو حادثه مجزا واقعاً مضطرب نبودند. یک صاحب پمپ بنزین که در سال 1979 دمای بالای بنزین را در مخازن زیرزمینی خود گزارش کرد. و پسر جوانی در سال 1981 تقریباً در یک فرورفتگی به عمق 150 فوت در حیاط خلوت خود سقوط کرد.

از آنجایی که این اتفاقات آزاردهنده رخ داد، جمعیت شهر به شدت کاهش یافت. از سال 2014 (تاریخ آخرین سرشماری)، تنها هفت نفر از ساکنان باقی مانده اند، اگرچه Centralia با بازدید از آن مانند یک شهر ارواح کامل به نظر می رسد.

بیمارستان Beelitz-Heilstätten، آلمان

بیمارستان Beelitz-Heilstätten، آلمان

اگر این بیمارستان قدیمی آلمانی آزاردهنده به نظر می رسد، اینطور است. بین سال‌های 1898 و 1930، مجتمع Beelitz-Heilstätten به عنوان یک آسایشگاه سل خدمت می‌کرد.

همچنین در این مکان قربانیان گاز خردل و مسلسل در طول جنگ جهانی اول از جمله سرباز جوانی به نام آدولف هیتلر که از ناحیه پا مجروح شده بود، نگهداری می شد.

این بیمارستان بعداً در طول جنگ جهانی دوم به مرکز اصلی درمان سربازان نازی تبدیل شد و از سال 1945 تا فروپاشی دیوار برلین به عنوان بیمارستان نظامی شوروی مورد استفاده قرار گرفت.

امروزه از چند بخش بیمارستان به عنوان مرکز توانبخشی مغز و اعصاب استفاده می شود که البته اکثریت این مجموعه متروکه است. بخش‌های جراحی و روان‌پزشکی هر دو به حال خود رها شده‌اند و نتیجه به نظر چیزی است که مستقیماً از داستان ترسناک آمریکایی بیرون آمده است.

غارهای گومانتونگ، صباح، مالزی

غارهای گومانتونگ، صباح، مالزی

غارهای گومانتونگ در مالزی شگفتی های جغرافیایی هستند و دیوارهای آهکی در برخی نقاط آن تا 300 فوت می رسد، اما بازدیدکنندگان اغلب سایت را ترک می کنند و آن را به عنوان یکی از منزجر کننده ترین تجربیات حیات وحش توصیف می کنند که تا به حال داشته اند.

اول از همه، گومانتونگ خانه بیش از دو میلیون خفاش است، که منجر به لایه‌های ضخیم گوانو (که به عنوان مدفوع خفاش شناخته می‌شود) زمین را می‌پوشاند و حتی به لیز خوردن فکر نکنید، زیرا نرده ها به اندازه کف کثیف هستند. اگر بتوانید از رودخانه فضولات خفاش عبور کنید، با چندین میلیون سوسک مالزیایی روبرو خواهید شد که در اطراف می چرخند.

هر جا گوانو باشد، همان جایی است که سوسک ها خواهند بود (بخوانید: همه جا). در نهایت، اگر از بوی خفاش رد شوید و سوسک‌ها روی پاهایتان بخزند، چندین موجود شگفت‌انگیز دیگر وجود دارند که ممکن است با آنها برخورد کنید، از جمله مارها، عقرب‌ها، خرچنگ‌های آب شیرین، و صدپاهای غول‌پیکر - موجودات سمی که حداقل سه اینچ طول دارند.

20 مکان وحشتناک روی زمین

مسیح پرتگاه، سان فروتوزو، ایتالیا

اگرچه چندین نسخه از همان مجسمه عیسی وجود دارد که در کف اقیانوس پراکنده شده است، نسخه اصلی در دریای مدیترانه در سواحل سن فروتوزو واقع شده است.

این پیکر به ارتفاع هشت فوت توسط غواص ایتالیایی Duilio Marcante در سال 1954 ساخته شد. مارکانته می خواست نوعی یادبود را در همان نقطه ای که دوستش داریو گونزاتی چند سال قبل در حین غواصی در آن مرده بود قرار دهد.

و به این ترتیب، مسیح پرتگاه متولد شد. نتیجه به‌ویژه با دست‌های دراز شده و نگاه رو به بالا، به‌طور مبهم ترسناک است. جلبک ها و خوردگی فقط به تاثیر آن می افزایند، اگرچه مجسمه در سال 2003 برای بازسازی بسیار مورد نیاز (از جمله تعویض دستی که یک لنگر سرکش شکسته بود) از خانه پرآب خود خارج شد. صرف نظر از اینکه بنای یادبود را وهم‌آور یا زیبا (یا هر دو) می‌بینید، مطمئناً ارزش یک شیرجه 55 فوتی برای گرفتن سلفی زیر آب با عیسی را دارد.

مجسمه در سال 2003 برای بازسازی بسیار مورد نیاز (از جمله تعویض دستی که یک لنگر سرکش شکسته بود) از خانه پرآب خود خارج شد. صرف نظر از اینکه بنای یادبود را وهم‌آور یا زیبا (یا هر دو) می‌بینید، مطمئناً ارزش یک شیرجه 55 فوتی برای گرفتن سلفی زیر آب با عیسی را دارد.

20 مکان وحشتناک روی زمین

پریپیات، اوکراین

اگر تا به حال پوستری برای مکان‌های متروکه در سرتاسر جهان وجود داشته باشد، آن باید پریپیات باشد.

این شهر که در سال 1970 تأسیس شد، تا زمانی که پس از فاجعه چرنوبیل در سال 1986 به طور کامل تخلیه شد، به جمعیتی نزدیک به 50000 نفر رسید.

پریپیات از زمان تخلیه، شهری خالی از سکنه باقی مانده است، اگرچه ساختمان ها، مبلمان و سایر نشانه های زندگی دقیقاً همان جایی است که شهروندان سابق آن را ترک کرده اند.

کتاب‌های فرسوده را می‌توان در کلاس‌های درس یافت، عروسک‌های پوسیده در گهواره رها شده‌اند، و عکس‌ها هنوز در قاب اصلی خود هستند.

مشهورترین نقطه عطف، چرخ و فلک پارک تفریحی پریپیات است که یادآور اسکلت گذشته است.

تابوت های آویزان، ساگادا، فیلیپین

تابوت های آویزان، ساگادا، فیلیپین

اگر می خواهید مردگان را در ساگادا ملاقات کنید، باید به بالا نگاه کنید - نه شش فوت زیر زمین.

مردم این منطقه به این شهرت دارند که مردگان خود را در تابوت‌هایی که به کناره‌های صخره‌ها چسبیده‌اند، دفن می‌کنند. این سنت به هزاران سال پیش برمی گردد: تابوت خود را بتراشید، بمیرید و در کنار اجداد خود بلند شوید.

بسیاری از تابوت های کنار صخره صدها سال قدمت دارند و همگی کاملاً متفاوت به نظر می رسند، زیرا به طور خاص توسط شخصی ساخته شده اند که اکنون در داخل آنها قرار دارد.

دری به جهنم، درویزه، ترکمنستان

دری به جهنم، درویزه، ترکمنستان

در وسط صحرای قراقوم در ترکمنستان "دری به جهنم" واقع شده است، نامی که مردم محلی به دهانه ای به وسعت 230 فوت داده اند که به سادگی از سوختن آن باز نمی ماند.

هنگامی که دانشمندان شوروی در سال 1971 شروع به جستجوی نفت کردند، به طور تصادفی به ذخایر متان برخورد کردند و سکوی حفاری فرو ریخت و دهانه را تشکیل داد و گاز خطرناکی را در هوا آزاد کرد.

دانشمندان تصمیم گرفتند برای سوزاندن متان دهانه آتشفشان را روشن کنند که در بیش از 40 سال گذشته روشن مانده است.

20 مکان وحشتناک روی زمین

کاتاکومب کاپوچین، پالرمو، ایتالیا

از میان همه دخمه‌های دنیا، از سالزبورگ تا پاریس، هیچ‌کدام به اندازه کاتاکومب دی کاپوچینی سیسیلی (دخمه‌های کاپوچینی) ترسناک نیستند. این فضای هولناک در اواخر قرن شانزدهم ایجاد شد، زمانی که قبرستان صومعه کاپوچین ها زیر و رو شد.

در ابتدا قرار بود که مردان مذهبی ساکنان انحصاری باشند، اما زمانی که خبر در مورد فرآیندهای مومیایی طبیعی که در این فضا اتفاق می‌افتد،منتشر شد به زودی به نمادی برای شهروندان محلی تبدیل شد تا یک مکان استراحت نهایی در آنجا به دست آورند (البته با بهترین لباس‌های خود).

در نتیجه، مقبره های زیرزمینی در حال حاضر حاوی حدود 8000 جسد است که در راهروهای جداگانه تقسیم شده اند، از جمله راهروهایی برای شخصیت های مذهبی، یکی برای مردان حرفه ای، دیگری برای کودکان و حتی یکی برای باکره ها. اجساد مانند یک نمایشگاه موزه نمایش داده می‌شوند.

جزیره مار، سائوپائولو، برزیل

جزیره مار، سائوپائولو، برزیل

Ilha de Queimada Grande (همچنین به عنوان جزیره مار شناخته می شود) در حدود 90 مایلی سواحل سائوپائولو واقع شده است، یکی از خطرناک ترین جزایر در کل جهان است.

این سایت نام خود را به دلیل تراکم فوق العاده زیاد افعی های سر نیزه طلایی به دست آورده است. برخی مطالعات به طور متوسط یک تا پنج مار در هر متر مربع را گزارش می دهند.

هنگامی که سطح دریا در حدود 11000 سال پیش بالا رفت و جزیره مارها را از سرزمین اصلی برزیل جدا کرد، مارهای تازه جدا شده برای سازگاری با محیط در حال تغییر خود بسیار تکامل یافته و بسیار وحشتناک شدند.

بدون شکار در سطح زمین در جزیره، مارها یاد گرفتند که در بالای درختان شکار کنند و از هوا به پرندگان ضربه بزنند.

و از آنجایی که آنها نمی توانستند پرندگان را ردیابی کنند و منتظر ورود سم بمانند، سم آنها پنج برابر قوی تر از همتایان خود در سرزمین اصلی شد - قادر به کشتن فوری طعمه آنها و همچنین ذوب شدن گوشت انسان بود. به دلیل قدرت آنها، دولت برزیل مردم را از پا گذاشتن در جزیره منع می کند.

Sedlec Ossuary، Kutná Hora، جمهوری چک

Sedlec Ossuary، Kutná Hora، جمهوری چک

Sedlec Ossuary باورنکردنی یک کلیسای کوچک واقع در زیر کلیسای قبرستان همه مقدسین است که در سراسر جهان به دلیل تزئینات وحشتناکش شناخته شده است.

در اوایل دهه 1300، یک راهب صومعه سدلک خاک مقدس را از اورشلیم بازگرداند و آن را در قبرستان کلیسا پراکنده کرد و ناگهان همه خواستند در آن زمین مقدس دفن شوند.

اما ازدحام جمعیت شروع شد و اجساد قدیمی باید حفاری می شدند تا جایی برای اجساد تازه باز شود. راهب‌ها تصمیم گرفتند از استخوان‌های نبش قبر شده به خوبی استفاده کنند.

یک منبت‌کار محلی چک به نام فرانتیشک رینت وظیفه سختی را بر عهده داشت تا مجموعه بیش از 40000 بقایای انسانی را به شیوه‌ای چشمگیر ترتیب دهد.

ساختارهای استخوانی شامل چهار شمعدان، یک تاج خانوادگی و چندین نوار استخوانی است که از سقف به پایین می‌آیند. خیره‌کننده‌ترین نمایشگر احتمالاً لوستر عظیم کلیسا است که تقریباً تمام استخوان‌های موجود در بدن انسان را در خود دارد.

20 مکان وحشتناک روی زمین

آتشفشان کاوه ایجن، جاوه، اندونزی

آتشفشان کاوه ایجن در اندونزی به همان اندازه ترسناک و دیدنی است. قله جاوا دارای مقادیر غیرعادی گازهای سولفوریک است که دمای آنها به بیش از 1000 درجه فارنهایت می رسد و با نفوذ از شکاف ها و تماس با هوا (وحشتناک) می سوزند. گازها گاهی به گوگرد مایع متراکم می شوند، که سپس سایه آبی ماورایی به خود می گیرد و مانند گدازه از آتشفشان سرازیر می شود (دیدنی). در حالی که نورهای زیبا را فقط در تاریکی می توان دید، گوگرد کاوه ایجن در تمام ساعات می سوزد. در نتیجه، هوای اطراف با دی اکسید گوگرد پر می شود و دریاچه دهانه مجاور از اشباع اسید هیدروکلریک سبز شده است.

20 مکان وحشتناک روی زمین

هاو پار ویلا، سنگاپور

هاو پار ویلا یک پارک 82 ساله است که در سنگاپور واقع شده است و تقریباً نقطه مقابل دیزنی لند است.

ورودی رنگارنگ آن از طاق های چینی به اندازه کافی بی ضرر به نظر می رسد اما پس از آن که وارد می شوید و می بینید که ویلای هاو پر با بیش از 1000 مجسمه پوشیده شده است. هر یک عجیب تر از دیگری (بله، از سر انسان روی یک خرچنگ غول پیکر عجیب تر می شود).

ده دادگاه جهنم با مضمون دنیای اموات، ویژگی اصلی هاو پار ویلا است. دیوراما که به عنوان راهی برای آموزش اخلاق به کودکان خردسال در نظر گرفته شده است، شیوه‌های شدید تنبیه را به تصویر می‌کشد، همراه با پلاکاردی در توضیح گناهی که چنین شلاق‌هایی را تضمین می‌کند.

افرادی را خواهید دید که با یک اره غول پیکر دو نیم شده (جنایت: «سوء استفاده از کتاب»)، تکه تکه می شوند (جنایت: تقلب در امتحانات)، یا روی تپه ای از چاقو انداخته می شوند (جنایت: قرض دادن پول با نرخ بهره گزاف).

20 مکان وحشتناک روی زمین

سوراخ آبی بزرگ، بلیز

صخره فانوس دریایی که در حدود 60 مایلی ساحل بلیز قرار دارد، دارای مرجان های زیبا و آب های فیروزه ای کم عمق است.

با حفره آبی بزرگ، یک فروچاله کاملاً دایره‌وار به وسعت 1000 فوت در وسط جزیره مرجانی آشنا شوید. غواصان برای تماشای زمین‌شناسی منحصربه‌فرد، که شامل استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌های عظیم زیر آب است که در آخرین دوره یخبندان شکل گرفته‌اند، به این سایت می‌آیند.

جنگل آئوکیگاهارا، استان یاماناشی، ژاپن

جنگل آئوکیگاهارا، استان یاماناشی، ژاپن

این جنگل به ظاهر آرام در پایین کوه فوجی، تاریخچه ای بسیار دردناک دارد. آئوکیگاهارا که به‌عنوان «جنگل خودکشی» شناخته می‌شود، دومین سایت محبوب خودکشی در جهان است (پس از پل گلدن گیت) - تنها در سال 2010، 247 نفر در اینجا تلاش کردند تا جان خود را بگیرند و 54 نفر از آنها موفق شدند. برخی این پدیده را به دلیل ارتباط جنگل با شیاطین در اساطیر ژاپنی می دانند. برخی دیگر به تراکم درختان اشاره می کنند که صدا را خفه می کند و گم شدن را بسیار آسان می کند. حتی بسیاری از کوهنوردان مسیر خود را با نوار یا ریسمان مشخص می‌کنند تا راه بازگشت را آسان‌تر کنند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید