امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 266171
۱۶۹۷۹۶
۵۵۳
۲۵
نسخه چاپی
Google

مجاز نیست؛ از جستجوی این موضوعات در گوگل خودداری کنید

گوگل و جستجو در گوگل یکی از مهمترین منابع کسب اطلاعات در دنیای امروز می باشد. اما بنا به گفته برخی متخصصین موضوعاتی هستند که بنا به دلایلی نباید در گوگل جستجو شود و یا در صورت جستجو در گوگل نباید به طور مطلق به نتایج و اطلاعات آن اعتماد کرد. در زیر 22 موضوعی که بهتر است در گوگل جستجو نشود ذکر شده است.

22 موضوع که نباید در گوگل جستجو کرد

گوگل و جستجو در گوگل یکی از مهمترین منابع کسب اطلاعات در دنیای امروز می باشد. اما بنا به گفته برخی متخصصین موضوعاتی هستند که بنا به دلایلی نباید در گوگل جستجو شود و یا در صورت جستجو در گوگل نباید به طور مطلق به نتایج و اطلاعات آن اعتماد کرد. در زیر 22 موضوعی که بهتر است در گوگل جستجو نشود ذکر شده است.

موضوعاتی که نباید در گوگل جستجو کرد

البته باید توجه نداشت همه افراد به صورت یکسان از نتایج جستجو درباره این موضوعات تاثیر نمی پذیرند و روحیات جستجوکنندگان نیز در تاثیرپذیری آنها از این موضوعات مهم هستند.

1- زمان مرگ

اگر شما در اینترنت کلمات "زمان مرگ" (Death Clock) را جستجو کنید، سایت هایی هستند که بر اساس اطلاعاتی که از شما در مورد سن، قد، وزن و میزان سیگار کشیدنتان می گیرند، به شما زمان دقیق مرگتان را می گویند. این کار عوارض بسیار بدی بر روحیه شما خواهد گذاشت. هرگز این موضوع را گوگل نکنید.

2- سلاخ خانه حیوانات

با جسجو کردن این موضوع، صحنه هایی از سلاخی شدن و شکنجه حیوانات را مشاهده خواهید کرد که بسیار آزار دهنده است. پس از جستجوی این موضوع ممکن است گیاه خوار شوید

3- دردهای شکمی

هرگز به منظور یافتن توضیح هر نوع درد شکمی آزاردهنده در گوگل سرچ نکنید. دردهای شدید و حاد در ناحیه شکم شما، دردهای اورژانسی هستند مگر آنکه خلافش ثابت شود. در این مواقع از اینترنت دور باشید و سریعا خود را به یک کلنیک یا بیمارستان منتقل کنید.

4- خرچنگ ها

اگر پس از کلمه خرچنگ ها  (Crabs)، سه حرف STD را اضافه کنید، نوعی از خرچنگ را به شما نشان می دهد که شکل بسیار بدی دارد و نیش آن می تواند باعث خراشیدگی پوست و اختلال در فعالیت های پوستی می شود.

5- تخلیه‌ی جوش‌های سرسیاه

نتایج این جست‌وجو کمی متفاوت است. چندان ترسناک نیست و مشکلی را هم برای شما ایجاد نمی‌کند، اما وقت‌تان را تلف می‌کند، چرا که از تماشای این صحنه‌ها خسته نمی‌شوید. خیلی عجیب است که تخلیه جوش سرسیاه این‌قدر لذت بخش است. بنابراین توصیه می‌کنیم از دیدن آنها پرهیز کنید.

6- درد مقعد

هیچ‌کس دوست ندارد درباره درد مقعد از دوستش چیزی بپرسد و متأسفانه همین مسئله باعث می‌شود که تعداد زیادی به دکتر گوگل پناه ببرند تا بفهمند مشکل از کجاست. به خاطر داشته باشید که این کار، یک مشکل بزرگ است. در واقع بیماری‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند منجر به درد مقعد و مسبب آن باشد از جمله سرطان راست‌روده و یا سرطان مقعد. بنابراین با درمان غلط هموروئید با کرم‌های بدون نسخه – در شرایطی که ممکن است فرد دچار ترک‌خوردگی پوستی، آبسه‌  یا حتی سرطان وخیم باشد – تنها تشخیص پزشکی را به تعویق خواهید انداخت. از طرفی ممکن است نادانسته وضعیتی را برای خود ایجاد کنید که در آن یک بیماری‌ای که می‌توان آن را درمان نمود وضعیتی به مراتب بدتر و غیر قابل درمان پیدا کند.

7- ریه ی افراد سیگاری

بسیاری از افراد سیگاری گهگاه به مضرات مصرف سیگار، به ویژه تأثیر آن بر ریه هایشان فکر می کنند. در فضای اینترنت تصاویر هولناکی از ریه های افراد سیگاری وجود دارد که ممکن است شما را وحشت زده کند. البته اگر به دنبال انگیزه ای قوی برای ترک سیگار هستید می توانید این کار را امتحان کنید اما بهتر است از چنین جستجوهایی پرهیز کنید.

8- شروع انیمیشن UP

این موضوع  مردم کشور ما خیلی محسوس و قابل درک نیست زیرا بسیاری از ما این انیمیشن را ندیده ایم. 5 دقیقه اول این انیمیشن بسیار ناراحت کننده است. به همین خاطر جستجو در مورد آن توصیه نمی شود.

9- علائم بیماری

قبل از هر چیز بیاید در خصوص مشکلات سلامت صحبت کنیم. وب سایت های زیادی وجود دارند که به طور تخصصی در خصوص این مسائل صحبت می کنند و به طور قطع اکثر آنها توسط یک پزشک متخصص اداره نمی شود. جستجو در اینترنت در خصوص معنای علائم به شما  در همان لحظه هیچ کمکی نخواهد کرد. کاملاً برعکس، احساس شما را بدتر می کند و حتی ممکن است به درد شما شدت بخشد. اگر شما علائمی از بروز مشکل در سلامتی خود مشاهده می کنید، آن را در "دکتر گوگل" مطرح نکنید؛ به سراغ یک دکتر واقعی بروید.

10- هر چیزی که جرم است

این یکی خیلی جدی تر است. شما ممکن است که فقط از روی کنجکاوی قصد جستجوی عبارت "نحوه ساخت بمب" یا "آموزش تهیه شیشه" را داشته باشید. با این حال خوب است بدانید که سرویس های امنیتی و مبارز با مواد مخدر همیشه اینگونه جستجوها را تحت نظر دارند و IP آدرس شما در پایگاه داده آنها ثبت خواهد شد. شما که دوست ندارید به خاطر کنجکاویتان به دردسر بیفتید، دوست دارید؟

11- سرطان

این موردی است که شما کمتر از آن میدانید و بهتر است که دنبال آن هم نروید. انواع بسیار مختلفی از بیماری وجود دارد، بیشتر آنها با نشانه هایی اتفاق میفتند که ممکن است بسیار رایج باشند و تعدادی از این نشانه ها در حالت عادی کاملاً بی ضرر باشد. بیشتر افراد نشانه هایی مانند سرگیجه، ضعف، تهوع و.. را تجربه می کنند و شما احتمالاً تصور اشتباهی دارید که این ها را نشانه ای از سرطان میدانید.

12- عفونت ساس

شما احتمالاً در مورد این هیولای کوچک به خصوص در بخش نظرات هتل ها زیاد خوانده اید. شاید هم این موجود به پوست شما در گذشته آسیب زده باشد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که عفونت ساس به چه شکل است؟ اگر می خواهید شب خواب راحتی داشته باشید، بهتر است که پیگیر این موضوع نباشد.

13- کاهش وزن سریع

مهم نیست چقدر احساس نفخ و تورم شکمی داشته باشید – خصوصا بعد از گذراندن تعطیلات – به هیچ وجه این سه کلمه را در گوگل سرچ نکنید: «کاهش وزن سریع». اگر قرار باشد این فرآیند سریع باشد، آنگاه پایدار نخواهد بود و اگر با خوردن قرص هم همراه باشد، می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد.

14- مصرف داروها در زمان بارداری

گوگل کردن خطرات و ریسک‌های استفاده از داروهای مختلف در دوران بارداری یعنی به قهقرا رفتن؛ چرا که نخستین نتایج سرچ در گوگل به نوعی مطالبی نادرست، غیرواقعی و یا بنا به گفته این و آن است. هم‌چنین اگر زنی در دوران بارداری یا پس از آن نگران سلامتی خود باشد، بهترین کار این است که یک ملاقات حضوری با یک روان‌شناس مجرب و ماهر داشته باشید، کسی که قادر است انواع بیماری‌های مربوط به سلامت روان را پیش از دوران بارداری تشخیص داده و درمان کند.

15- وضعیت پوستتان

بیماری های بسیاری در رابطه با پوست وجود دارد و بسیاری از آنها واقعاً بد به نظر میایند. اگر این بیماری ها را جستجو کنید، تصاویرشان را می توانید مشاهده کنید. اما بهتر است که این کار را نکنید، چرا که محتوای این عکس ها می تواند بسیار ناراحت کننده باشد.

16- حیوانات خطرناک

اگر قصد این را ندارید که به فوبیای جدیدی دچار شوید، لطفاً از این مدل جستجوها دست بکشید. حیوانات بسیار وحشتناکی در سیاره ما وجود دارند و ممکن است بسیاری از آنها در منطقه جغرافیایی شما زندگی کنند. حتی ممکن است این جستجو مانع سفر شما به نقاط دیگر شود. شما که نمی خواهید این اتفاق بیفتد؟

17- درد سینه و یا تپش قلب

اگر حس می‌کنید که سینه‌تان سنگین شده و در اینترنت سرچ کرده‌اید تا ببینید نشانه چیست، احتمالا نتایج سرچ به شما خواهد گفت که دچار حمله قلبی یا نوعی بیماری حاد قلبی شده‌اید. اما در حقیقت، ‌علائمی که دارید جزو چیزهای عادی در روند زندگی روزمره بوده یا اصلا علائم بی‌خطر ناشی از استرس و تشویش است.  اگر درد سینه یا تپش قلب به خاطر تشویش رخ دهد، اگر این باور را داشته باشید که این علائم می‌تواند نوعی حمله‌قلبی باشد، خود این مسئله کافی‌ست تا شرایط را برای حمله قلبی فراهم کند.

18- اسم خودتان

این که در دوران اینترنت، حریم خصوصی ما مورد تجاوز قرار میگیرد، مطمئنا موضوع جدیدی نیست. اگر نام خودتان را در گوگل سرچ کنید، ممکن است که با نتایج ناخوشایندی روبه رو شوید. عکس های بد، اطلاعات قدیمی، محتوای نامناسب و... . زمانیکه شما همچین مواردی را در اینترنت مشاهده کنید، مطمئناً در جهت حذف آنها اقدام خواهید کرد و این احتمالاً کار چندان آسانی نیست. بنابراین بهتر است که از اول سراغ آن نروید.

 19- به دنیا آوردن بچه

همه ما این صحنه را فیلم ها دیده ایم. زن هایی که با صدای بلند فریاد می زنند و پزشکانی که تلاش می کنند تا آنها را آرام کنند. این صحنه ها حتی در فیلم هم استرس آور است. اما به طور قطع فرایند واقعی به دنیا آمدن بچه صدها برابر از این هم بدتر است. دیدن این فیلم ها برای خانم ها حتی می تواند خطرناک تر باشد، چرا که احتمالا به دلیل ترس ممکن است علاقه شان را به داشتن بچه از دست بدهند. بنابراین ما تماشای فرایند به دنیای آمدن بچه چه به صورت طبیعی و چه سزارین را به شما توصیه نمی کنیم.

20- بیماری‌هایی که در اخبار می‌شنوید

درباره‌ گوگل کردن هر نوع بیماری‌ای که میزان پیشروندگی آن سریع است، مانند بیماری زیکا یا باکتری‌های گوشت‌خوار، سعی کنید محتاط و دقیق باشید. اگر واقعا نگران این هستید که مبادا دچار بیماری‌ای شوید که شیوع بسیاری پیدا کرده است، بهترین کار این است که پیش از آنکه خود را با مطالب اغراق‌آمیز مربوط به آن در اینترنت درگیر کنید، به دکتر مراجعه کنید. 
 

21- افسردگی

اگر فکر می‌کنید که افسردگی دارید و دارید آن را با داروهای بدون نسخه درمان می‌کنید، احتمالا در حال نادیده گرفتن یک مشکل بزرگ‌تر هستید: برخی تومورهای مغزی به خاطر تغییر در شخصیت فرد یا افسردگی شکل می‌گیرند. در این مواقع بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید.
 

22- حالت تهوع

مشکلی که در گوگل کردن مسئله شایع و ساده‌ای مانند حالت تهوع وجود دارد این است که دامنه تشخیص‌هایی که برایش وجود دارد بسیار گسترده است – هرچیزی از بارداری گرفته تا پرکاری تیروئید. و زمانی که یکی از علائم آن منحصر به یک بیماری نباشد، میزان نگرانی و غم و اندوهتان بیشتر خواهد شد و سناریوی «اگر...» شما برای چیزی که احتمالا دچارش نیستید و یا نیاز نیست برای درمانش به پزشک مراجعه کنید آغاز می‌شود.

۲۵ دیدگاه

 
ir
علی | ۱ سال پیش
عالی بود ولی به نظرم این انیمیشن بالا و حیوانات خطرناک زیاد لازم نبود در این لیست باشه ولی در هر صورت عالی
۱
۰
 
 
ir
دختر تنها | ۱ سال پیش
من با سرچ گردم و دیدن ی مشکل توی یکی از اعضای بدنم ب ته استرس و دلشوره رسیدم. کاش دستم میشکست و سرچ نمیکردم. نکنید این کارو تو رو خدا نکنید .
۱
۰
 
 
ir
نرجس | ۱ سال پیش
سلام اطلاعاتی که دیدم عالی بود
۱
۰
 
 
قاسم | ۴ سال پیش
سلام،ممنون ازاطلاعاتی که گذاشتید،مختصربو
دولی واقعامفیدواقع شدند
۱
۰
 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید