امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278539
۴۱۵
۱
۰
نسخه چاپی

3 مهارت استراتژی اختلال یا مزاحم برای کارآفرینان و رهبران کسب و کار

کریستنسن نوآوری اختلال یا نفاق افکن را فرآیندی توصیف می کند که طی آن شرکت های کوچکتر با منابع کمتر با طرف کردن نیازهای کمبود بازار، کسب و کارهای فعلی یا ایجاد شده را به چالش می کشند

3 مهارت استراتژی اختلال یا مزاحم برای کارآفرینان و رهبران کسب و کار

از زمانی که استاد مدرسه تجارت هاروارد، کلایتون کریستنسن برای اولین بار از نظریه نوآوری مخرب در دهه 1990 حمایت کرد، رهبران تجاری و کارآفرینان علاقه مند به استفاده از قدرت اختلال هستند.

کریستنسن نوآوری اختلال یا نفاق افکن را فرآیندی توصیف می کند که طی آن شرکت های کوچکتر با منابع کمتر با طرف کردن نیازهای کمبود بازار، کسب و کارهای فعلی یا ایجاد شده  را به چالش می کشند.

این رویکرد به نوآوری می تواند برای مشاغل جوان یا کسانی که محصولات جدید دارند بسیار موفق باشد زیرا به آنها اجازه می دهد تا بر رقبای بزرگ برتری کسب کنند که در غیر این صورت برای رقابت با آنها مشکل داشتند.

با مهارت ها و دانش مناسب، متخصصان تجاری می توانند استراتژی های برنده را تدوین و اجرا کنند و از اختلال به نفع خود استفاده کنند.

زیر مهارتهای کلیدی مورد نیاز برای استراتژی های مخرب موفقیت آمیز، همراه با راه های توسعه آنها آمده است:

مهارتهای استراتژی اختلال، مخرب یا نفاق افکن

1. توانایی تشخیص فرصت ها

کریستنسن معتقد بود که داوطلبان معمولاً در نبردهای مخرب یا نفاق افکن پیروز می شوند در حالی که مقامات فعلی در نبردهای پایدار پیروز می شوند.

به همین دلیل کارآفرینانی که مدل های تجاری آماده اختلال یا مخرب را تشخیص می دهند، موقعیت مناسبی برای رقابت دارند.

کارآفرینان می توانند با مطالعه بازار و تعیین اینکه آیا فرصت هایی برای اختلال در سطح پایین یا بازار جدید وجود دارد، استراتژی مخرب در صنعت خود را زود تشخیص دهند.

  • اختلال در سطح پایین زمانی اتفاق می افتد که مشتریان در انتهای پایین بازار برای یک محصول یا خدمات موجود تحت نظارت قرار می گیرند و این فرصت را برای کارآفرینی با پیشنهاد تخفیف دار با عملکرد "به اندازه کافی خوب" ایجاد می کند تا وارد بازار شود.

اختلال در بازار جدید زمانی رخ می دهد که مشتریان از محصول یا خدمات موجود استفاده نکنند ، زیرا آنها پول یا مهارت لازم برای این کار را ندارند. در نتیجه فرصتی برای کارآفرین وجود دارد که پیشنهادی را معرفی کند که عملکرد را از نظر ویژگی های سنتی کاهش می دهد، اما در ویژگی های جدید مانند سادگی یا راحتی عملکرد را بهبود می بخشد.

رهبرانی که به دنبال مزیت رقابتی در بازار هستند باید دائماً چشم انداز را برای یافتن این فرصت ها ارزیابی کنند.

2. مهارت های بینش مشتری

برای شناسایی فرصت های ایجاد اختلال، کارآفرینان و رهبران مشاغل باید نیازهای مشتریان را درک کرده و انگیزه های اساسی آنها را برای خرید محصول یا خدمات ارزیابی کنند. انجام این کار برای تدوین استراتژی های نوآورانه که برای مشتریان بالقوه جذاب باشد ضروری است.

کارآفرینان برای توسعه مهارت های بینش مشتری می توانند از چارچوب مشاغل که باید انجام شوند - که توسط کریستنسن پیشنهاد شده- برای کشف مشکلی که مشتری سعی دارد با استفاده از یک محصول یا خدمات حل کند، استفاده کنند. این چارچوب بیان می کند که به جای خرید محصول یا خدمات، مشتری شغل را برای انجام یک کار خاص استخدام می کند.

برخی از موثرترین روش ها برای کشف مشاغل قابل انجام عبارتند از:

  • تأمل عمیق در تجربیات شخصی
  • مشاهده مشتریان فعلی و انجام مصاحبه با کاربران
  • کشف علت ترک مشتریان قبلی
  • شناسایی راهکارها یا رفتارهای جبرانی که مشتریان برای انجام کار در حال حاضر استفاده می کنند

3. دانستن زمان استفاده از استراتژی مناسب

فراتر از تعریف یک استراتژی واضح برای رفع نیازهای بازار، یک جنبه کلیدی از نوآوری مخرب موفقیت آمیز، نحوه و زمان استفاده از آن است.

در مراحل اولیه زندگی یک شرکت یا محصول، کارآفرینان و رهبران کسب و کار باید اطمینان حاصل کنند که کارکنان احساس قدرت کرده و ایده های جدید را مطرح می کنند. این استراتژی را استراتژی نوظهور یا استراتژی ای که خود به خود از ایده های ایجاد شده توسط اعضای سازمان ناشی می شود، می نامند.

هنگامی که یک استراتژی سودآور مشخص شد ، کارآفرینان باید به یک استراتژی عمدی - که از عملکرد آگاهانه و سازمان یافته ناشی می شود - روی آورند. در این مرحله شرکت در حال حاضر در مرحله پایداری است و اجرای موثر بسیار مهم است.

دانستن زمان استفاده از یک استراتژی فوری یا عمدی برای تعیین مسیر کسب و کار شما بسیار مهم است. به طور کلی، یک استراتژی نوظهور در دوره های عدم قطعیت بیشتر موثر است. هنگامی که یک استراتژی امیدوار کننده ایجاد شد، کسب و کار شما باید به یک استراتژی عمدی که بر دستیابی سیستماتیک به اهداف و حفظ رشد متمرکز است روی آورد.

چه کسی به مهارتهای استراتژی مزاحم نیاز دارد؟

مهارت های استراتژی مخرب می تواند یک دارایی فوق العاده قدرتمند در طول حرفه شما باشد. در حالی که هرکسی که در تجارت کار می کند می تواند از توسعه این مهارت ها و سایر مهارت های مرتبط با نوآوری بهره مند شود، اما افرادی که بیشترین سود را دارند عبارتند از:

رهبران کسب و کار

شما به عنوان یک رهبر تجاری، جهت کلی شرکت خود را هدایت می کنید. توسعه قاطع مهارت های بالا می تواند به شما این توانایی را بدهد که با عمل به عنوان یک اخلالگر، زمینه هایی را برای توسعه یا محوریت کسب و کار خود مشخص کنید. همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که تهدیدهای مربوط به دوره تصدی خود را شناسایی کرده و طرحی برای دست زدن به اختلال و حفظ تجارت خود تهیه کنید.

استراتژیست ها

اعم از اینکه در یک شرکت واحد مشغول به کار هستید یا به عنوان مشاور چندین شرکت مشغول به کار هستید ، مهارت های استراتژی مخرب می تواند به شما در توسعه استراتژی های ارزشمندی کمک کند که کارفرما یا مشتریان شما می توانند از آنها برای ایجاد اختلال یا جلوگیری از اختلال استفاده کنند.

کارآفرینان مشتاق

مهارت های فوق به ویژه برای کارآفرینان در فرایند تدوین و اجرای استراتژی های تجاری بسیار قوی است. با تسلط بر چارچوب های استراتژی مخرب - مانند مشاغلی که باید انجام شوند - می توانید بینش عمیق تری از آنچه باعث تحریک اقدامات مشتریان و نحوه تصمیم گیری آنها در خرید می شود ارائه دهید. همچنین می توانید صنایع یا بخشهایی را که برای ایجاد اختلال آماده هستند، شناسایی کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید