امروز: جمعه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۹ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278674
۳۹۴
۱
۰
نسخه چاپی

30 حقایق مکالمه ای که نمی دانستید

30 حقایق مکالمه ای که نمی دانستید

1- گفتار بشر ده ها هزار سال پیش از زبان نوشتاری وجود داشته است. هیچ کس دقیقاً نمی داند زبان گفتاری چند ساله است.

2- اگرچه این باور رایج است که زنان بیشتر از مردان صحبت می کنند، اما شواهد قطعی نیست. یک مطالعه اخیر نشان داد که زنان حدود 13000 کلمه بیشتر از مردان در روز می گویند، در حالی که یک مطالعه دیگر هیچ تفاوت اساسی پیدا نکرد.

3- جان موشیتا جونیور دهه ها سریع ترین گوینده جهان بود. او که به دلیل حضورش در تبلیغات به میکرو ماشین ها مشهور بود می توانست 583 کلمه در دقیقه بگوید و هجاها را پنج برابر سریعتر از بلندگوهای معمولی تشکیل دهد.

4- صحبت کردن مستلزم استفاده از ده ها ماهیچه در لب، گلو و زبان است، اما صحبت با لحن عادی خسته کننده تر از نشستن در سکوت نیست.

5- تقریباً 50 میلیون نفر در سراسر جهان از لکنت رنج می برند، تکرار غیرارادی صداها که مانع تکلم می شود.

6- دکتر نیکلاس املر، روانشناس انگلیسی استدلال کرده است که تا 80 درصد از مکالمات معمولی شامل شایعات است. او ادعا می کند که شایعه سازی بخش اساسی انسانیت ماست.

7- تحقیقات نشان می دهد اکثر افراد 60 درصد از زمان مکالمه خود را صرف صحبت درباره خودشان می کنند. این تعداد در حین مکالمه در رسانه های اجتماعی به 80 درصد می رسد.

8- بی حسی فیزیکی ناتوانی در صحبت کردن است و می تواند ناشی از بسیاری از بیماریهای زمینه ای مانند آسیب به گلو یا تارهای صوتی، شرایط عصبی یا بیماری های دژنراتیو باشد. بسیار کم پیش می آید که افراد لال به دنیا بیایند.

9- کلمه glossolalia به توانایی ناگهانی صحبت کردن به زبانی ناشناخته اشاره دارد. در کتاب مقدس به عنوان یک هدیه معنوی توصیف شده است.

10- مردم شناسان قرن بیستم (دانشمندان علاقه مند به سازمان و رفتار فرهنگی بشر) تجزیه و تحلیل مکالمه را به عنوان راهی برای یادگیری فرهنگ های مختلف از طریق ضبط و تجزیه و تحلیل گفتار روزمره توصیف کرده اند.

30 حقایق مکالمه ای که نمی دانستید

11- ژان ژاک روسو، فیلسوف فرانسوی، معتقد است که گفتار نه از روی نیاز، بلکه به عنوان راهی برای بیان علایق ما به وجود آمده است.

12- زیست شناسی و علوم تکاملی نشان می دهد که انسانها از نظر توانایی استفاده از زبان از همه حیوانات دیگر کاملاً متمایز هستند.

13- حدود 25 درصد از مردم از ترس از سخنرانی عمومی از گلوسوفوبیا رنج می برند.

14- روانشناس آلبرت محرابیان استدلال کرد که صحبت کردن در واقع بخش نسبتا کمی از ارتباطات را تشکیل می دهد. وی استدلال کرد که ارتباطات تقریباً 55 درصد زبان بدن ، 38 درصد لحن صدا و 7 درصد کلمات مورد استفاده است.

15- بسیاری از مردم "اضطراب تلفن" یا استرس بر سر صحبت با تلفن دارند.

16- لکنت زبانان مشهور تاریخ عبارتند از موسی، خطیب یونانی دموستنس، فردریش نیچه، جورج ششم پادشاه انگلستان ، وینستون چرچیل و مرلین مونرو.

17- بسیاری از مربیان و افراد مسن تر از، از دست دادن "هنر گفتگو" ابراز تاسف می کنند، زیرا فناوری و رسانه های اجتماعی افراد را از تعامل فیزیکی انسانی و بحث رودررو دور می کند.

18- سرعت فوق العاده ای که کودکان با آن زبان یاد می گیرند بسیاری از زبان شناسان مانند نوام چامسکی را بر آن داشته است که استعداد ما برای زبان را یک موهبت بیولوژیکی طبیعی بدانند.

19- آپراکسی گفتار دوران کودکی (CAS) یک اختلال گفتاری حرکتی است که در آن پیام ها از مغز به ماهیچه های صوتی به درستی منتقل نمی شوند. افراد مبتلا به این اختلال معمولاً از یک متخصص گفتار درمانی کمک می خواهند.

20- کودکان به طور طبیعی یاد می گیرند که به زبانی که در آن رشد می کنند صحبت کنند، چه به صراحت به آنها آموزش داده شود یا نه.

30 حقایق مکالمه ای که نمی دانستید

21- افسانه ها می گویند که دموستنس خطیب معروف یونانی با تمرین سخنرانی با سنگریزه در دهان خود لکنت خود را درمان کرد.

22- دلفین های بطری از سوت ها و کلیک ها برای انتقال اطلاعات اولیه به یکدیگر استفاده می کنند، بنابراین برای حل مشکلات به شیوه ای بسیار ابتدایی "صحبت" می کنند.

23- مردم انگلیس زمان زیادی را صرف صحبت در مورد آب و هوا می کنند. در یک نظرسنجی 94 درصد از مردم بریتانیا اعتراف کردند که در شش ساعت گذشته درباره آب و هوا صحبت کرده اند.

24- نوام چامسکی زبان شناس مشهور استدلال کرده است که انسان دارای یک واحد زبان بیولوژیکی است که به بیان تعداد بی نهایت افکار و اندیشه ها با مجموعه ای محدود از صداها می پردازد.

25- بسیاری از فیلسوفان و دانشمندان در قرن های 17 و 18 معتقد بودند که زبان گفتاری شاخص اصلی عقلانیت است. جان لاک با شنیدن طوطی برزیلی که می تواند به زبان فرانسه صحبت کند ، به این نتیجه رسید که شاید غیر از ما حیوانات منطقی دیگری نیز وجود داشته باشند.

26- طوطی ها به دلیل توانایی خود در تقلید گفتار انسان ها معروف هستند. یک طوطی خاکستری خاص به نام الکس حتی توانست طیف وسیعی از سوالات مربوط به اشیایی را که با آنها آشنا شده بود ، شناسایی و به آنها پاسخ دهد.

27- آفازی پیشرونده اولیه یک سندرم نادر سیستم عصبی است که بر توانایی صحبت کردن و درک کلمات تأثیر منفی می گذارد.

28- از زمان ظهور پیام‌های متنی، مردم کمتر با تلفن صحبت می‌کنند. یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که یک آمریکایی به طور متوسط در مقایسه با تماس های تلفنی، پنج برابر بیشتر پیامک ارسال یا دریافت می کند.

29- بسیاری از مردم هنگام صحبت با تلفن قدم بر می دارند. روانشناسان معتقدند این ممکن است نوعی مکانیسم مقابله ای برای جبران کمبود زبان بدن و نشانه های غیر کلامی باشد که معمولاً با مکالمه همراه است.

30- جهش انتخابی یک اختلال اضطرابی است که بیشتر کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد. این اختلال باعث می شود کودکان نتوانند در محیط های خاص مانند مدرسه یا افراد جدید صحبت کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید