امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278347
۱۲۶۶
۱
۰
نسخه چاپی

بهبود حال روحی با انجام 31 روش مفید و کاربردی

"هرکسی که هرگز اشتباه نکرده است هرگز چیز جدیدی را امتحان نکرده است." -آلبرت انیشتین

نکاتی ساده اما مفید برای افزایش سلامت روان

31 نکته برای افزایش سلامت روان

به سلامت روان خود اهمیت دهید و در انتخاب هایتان برای آرامش و نیاز های اصیل خود ارزش قائل شوید چرا که در غیر این صورت همه ی برنامه های مهم زندگی خود را به مخاطره خواهید انداخت .

در اینجا 31 نکته ی مفید برای ارتقا سطح رضایت روانی در زندگی روزمره اورده ایم که امیدواریم با انجام این نکات بتوانید از کیفیت بهتری در زندگی برخوردار گردید .

1. قدردان موفقیت های ساده ی خود باشید . مانند موفقیت در 3 کاری که می توانستید هر روز انجام دهید.

2. روز خود را با نوشیدنی مناسب مانند یک فنجان قهوه شروع کنید؛ مصرف قهوه با کاهش میزان افسردگی ارتباط دارد. اگر به دلیل کافئین نمی توانید قهوه بنوشید ، نوشیدنی مناسب دیگری مانند چای سبز را امتحان کنید.

نکاتی ساده اما مفید برای افزایش سلامت روان

3. راه اندازی یک راه گریز ؛ این می تواند چادر زدن در طبیعت با دوستان یا سفر به مناطق گرمسیری باشد. برنامه ریزی برای تعطیلات و داشتن چیزی که در انتظار آن هستید می تواند شادی کلی شما را تا 8 هفته افزایش دهد!

4 . نقاط قوت خود را به کار بگیرید؛ برای ایجاد اعتماد به نفس ، کاری را انجام دهید که در آن مهارت دارید ، و سپس کار سخت تری را انجام دهید.

5. اتاق را برای یک خواب راحت خنک نگه دارید . دمای مطلوب برای خواب بین 20 تا 25 درجه سانتیگراد است.

6. "لازم نیست کل راه پله را ببینید ، فقط اولین قدم را بردارید." - مارتین لوتر کینگ ، جونیور .

به چیزی در زندگی خود فکر کنید که می خواهید آن را بهبود ببخشید ، و دریابید که برای گام برداشتن در مسیر درست چه کار می توانید انجام دهید.

7. با دستور العمل جدید آزمایش کنید ، شعر بنویسید ، نقاشی کنید یا پروژه Pinterest را امتحان کنید. بیان خلاق و رفاه کلی به هم مرتبط هستند.

نکاتی ساده اما مفید برای افزایش سلامت روان

8. در زندگی خود به کسی عشق نشان دهید. روابط نزدیک ، با کیفیت و کلیدی برای یک زندگی شاد و سالم مفید است.

9. با نوش جان کردن چند قطعه شکلات تلخ هر چند روز خودتان را تقویت کنید. تصور می شود که فلاوانوئیدها ، کافئین و تئوبرومین موجود در شکلات تلخ برای بهبود هوشیاری و مهارت های ذهنی موثر هستند .

10. " هیچ رنجی بزرگتر از حمل یک داستان ناگفته در درون شما نیست. ”   -مایا آنجلو.

اگر تجربه شخصی در زمینه بیماری روانی یا بهبودی دارید ، در Twitter ، Instagram و .. به اشتراک بگذارید. وکامنت های مفیدی که دیگران در آنجا می گویند را بررسی کنید .

11. گاهی اوقات ، برای لذت بیشتر نیازی به افزودن فعالیت های جدید نداریم.  ما فقط باید لذت هایی را که قبلاً به دست آورده ایم درک کنیم. تلاش برای خوش بین بودن به معنی نادیده گرفتن جنبه های زشت زندگی نیست. این بدان معناست که تا آنجا که ممکن است بر جنبه های مثبت تمرکز کنید.

12. احساس اضطراب دارید ؟ طرحی را که دوست دارید انتخاب کرده و حدود 20 دقیقه رنگ آمیزی کنید تا به شما کمک کند ذهن خود را پاک کنید. طرحی هندسی و کمی پیچیده را برای بهترین جلوه انتخاب کنید. صدها صفحه رنگ آمیزی رایگان قابل چاپ را در اینترنت بررسی کنید .

نکاتی ساده اما مفید برای افزایش سلامت روان

13. برای خندیدن وقت بگذارید. با یک دوست خوش مشرب معاشرت کنید ، یک کمدی تماشا کنید یا فیلم های جذاب را آنلاین تماشا کنید. خنده به کاهش اضطراب کمک می کند.

14. از شبکه خارج شوید. تلفن هوشمند خود را برای یک روز در خانه بگذارید و از ایمیل های مداوم ، هشدارها و سایر وقفه ها جدا شوید. وقت خود را صرف انجام کارهای سرگرم کننده با شخصی به صورت رو در رو کنید.

15. در حین انجام کارهای خانه برقصید . اینگونه نه تنها کارهای خانه را انجام می دهید ، بلکه رقص باعث کاهش سطح کورتیزول (هورمون استرس) و افزایش اندورفین ها (مواد شیمیایی "احساس خوب بدن") می شود.

16. به راحتی خمیازه بکشید .  مطالعات نشان می دهد که خمیازه کشیدن به خنک شدن مغز کمک می کند و هوشیاری و کارایی ذهنی را بهبود می بخشد.

17. هفته ای یکبار در حمام گرم استراحت کنید. سعی کنید نمک های Epsom را برای تسکین دردها و افزایش سطح منیزیم که با استرس کاهش می یابد ، اضافه کنید.

نکاتی ساده اما مفید برای افزایش سلامت روان

18. آیا چیزی شما را اذیت کرده است ؟ بگذارید همه چیز روی کاغذ بیاید ...  نوشتن تجربیات ناراحت کننده می تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

19. مدتی را با یک دوست خزدار بگذرانید. گذراندن وقت با حیوانات باعث کاهش هورمون استرس - کورتیزول و افزایش اکسی توسین - می شود که احساس شادی را تحریک می کند. اگر حیوان خانگی ندارید ، با حیوان دوستانتان وقت بگذرانید و یا داوطلبانه در یک پناهگاه حیوانات شرکت کنید.

20. «آنچه پیش روی ماست و آنچه در پشت ماست ، در مقایسه با آنچه در درون ماست ، مسائل کوچکی هستند. و وقتی آنچه را در درون خود دارید به جهان بیاورید ، معجزه رخ می دهد. " - هنری دیوید تورو.

با ماندن "در زمان حال" تمرکز حواس را تمرین کنید. زندگی در لحظه ی حال به کاهش استرس و بالا بردن میزان رضایت و آرامش بسیار کمک می کند .

21.  در شهر خود توریست باشید.  اغلب اوقات مردم فقط در سفرها به تماشای جاذبه ها می پردازند ، اما ممکن است تعجب کنید که چه چیزهای جالبی در حیاط خلوت شما وجود دارد.

22.  سعی کنید ناهار خود را آماده کنید یا لباس های خود را برای هفته کاری انتخاب کنید.  صبح ها در وقت خود صرفه جویی کرده و در هفته پیش رو احساس کنترل خواهید کرد.

23.  مقداری اسیدهای چرب امگا 3 را در رژیم غذایی خود قرار دهید-این مزایا با کاهش میزان افسردگی و اسکیزوفرنی ارتباط دارد. مکمل روغن ماهی موثر است ، اما خوردن امگا 3 در غذاهایی مانند ماهی قزل آلا وحشی ، دانه کتان یا گردو نیز به ایجاد باکتری های سالم روده کمک می کند.

24. بخشش را تمرین کنید  - حتی اگر فقط آن شخصی را ببخشید که در رفت و آمد شما را قطع کرده است. افرادی که می بخشند از سلامت روانی بهتری برخوردارند و از زندگی خود راضی تر هستند.

25.  "بر خلاف آنچه به نظر می رسد بلاها اغلب منابع ثروت هستند."  - ضرب المثل یهودی .

سعی کنید پوشش نقره ای را در چیزی که به تازگی اتفاق افتاده است پیدا کنید.

نکاتی ساده اما مفید برای افزایش سلامت روان

26.  احساس استرس می کنید ؟ لبخند ممکن است ساده ترین کار نباشد ، اما لبخند زدن می تواند به کاهش ضربان قلب و آرامش شما کمک کند.

27.  یک یادداشت تشکر ارسال کنید  - نه برای یک مورد مهم ، بلکه به کسی اطلاع دهید که چرا از او قدردانی می کنید. ابراز قدردانی مکتوب با افزایش شادی ارتباط دارد.

28.  با دوستان و خانواده کاری انجام دهید - غذا  بخورید ، به پارک بروید یا بازی کنید. افراد 12 برابر بیشتر در روزهایی که 6-7 ساعت را با دوستان و خانواده خود می گذرانند احساس خوشبختی می کنند.

29.  برای پیاده روی در طبیعت 30 دقیقه وقت بگذارید  - این می تواند قدم زدن در پارک یا پیاده روی در جنگل باشد. تحقیقات نشان می دهد که بودن در طبیعت می تواند سطح انرژی را افزایش داده و افسردگی را کاهش دهد.

30. تمام تلاش  خود را بکنید تا 15 دقیقه از نور خورشید لذت ببرید و از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. نور خورشید ویتامین D را سنتز می کند ، که کارشناسان معتقدند این یک آسانسور خلقی است.

31. "هرکسی که هرگز اشتباه نکرده است هرگز چیز جدیدی را امتحان نکرده است." -آلبرت انیشتین.

چیزی خارج از محدوده راحتی خود امتحان کنید تا جایی برای ماجراجویی و هیجان در زندگی شما ایجاد شود.

  • منبع
  • https://www.mhanational.org/پ

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید