امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280133
۴۳۵
۱
۰
نسخه چاپی

4 دلیل برای گاز گرفتن گربه و نحوه پایان دادن به آن

4 دلیل برای گاز گرفتن گربه و نحوه پایان دادن به آن

چه به دلیل ترس، درد یا ناامیدی باشد، بدانید که چرا گربه شما گاز می گیرد و یاد بگیرید که چگونه به این تمایل ناخوشایند پایان دهید.

اگر گربه‌ای را دوست دارید که عادت گاز گرفتن دارد، ما شما را درک می کنیم. با این حال، قبل از اینکه واکنش گربه خود را خیلی شخصی بدانید، جهان بینی آنها را در نظر بگیرید.

در حالی که برخی از بچه گربه ها با بازیگوشی هجوم می آورند و به آرامی مردم را گاز می گیرند، گربه های بالغ معمولاً برای دفاع از خود گاز می گیرند. گربه‌ها ممکن است به چند دلیل احساس نیاز به محافظت از خود کنند: ترس، درد، استرس، ناامیدی، یا دنبال کردن غرایز شکارچی‌شان.

اگر گربه شما را گاز گرفت و نگه داشت یا به طور ناگهانی شما را گاز گرفت، با دامپزشک خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که از نظر فیزیکی مشکلی در گربه شما وجود ندارد.

اگر دلیل پزشکی برای گاز گرفتن گربه شما وجود ندارد راه های دیگری را در نظر بگیرید. زبان بدن گربه گاهی اوقات می تواند گمراه کننده باشد، به خصوص برای دوستداران سگ.

آیا می‌دانستید گربه‌ها اغلب دم‌هایشان را در هنگام خشم تکان می‌دهند و ممکن است در هنگام آزار خرخر کنند؟

برای اینکه والدین خوبی برای گربه باشید، یاد بگیرید که چگونه زبان بدن گربه خود را بخوانید و احساسات او را تفسیر کنید. دلسوزی شما برای کمک زیادی به آنها می کند تا احساس امنیت کنند. گربه هایی که احساس امنیت می کنند و محیط اطراف خود را تحت کنترل دارند، کمتر گاز می گیرند.

چرا گربه من گاز می گیرد؟

به طور کلی، گربه ها به دلیل بازیگوشی (به ویژه گربه های جوان)، درد، بیماری، ترس، استرس، ناامیدی یا تحریک های شکارچی گاز می گیرند.

بازیگوشی بچه گربه

گاز گرفتن یک رفتار بازی معمولی است که با بچه گربه ها در 12 هفتگی شروع می شود و تا سال اول ادامه می یابد. این دعواهای ساختگی به آنها مهارت های شکار و همچنین مهارت های ارتباطی بزرگسالان را می آموزد - بازی خشن روش آنها برای آزمایش محدودیت ها است.

در بستر خود، آنها با همنوعان خود دعوای مسخره می کنند، با این حال هنوز هم برای راحتی در کنار هم جمع می شوند. بچه گربه ها که در خانه شما زندگی می کنند، به دنبال شناسایی افراد به عنوان پرورش دهنده یا همبازی هستند.

اگر آنها شما را به عنوان یک بچه گربه همکار ببینند، احتمال بیشتری دارد که در حین بازی گاز بگیرند و در حین تعامل و محبت، گازهای ملایم یا "عشق" ارائه دهند.

با هدایت کردن بچه گربه به یک اسباب بازی مناسب، از گاز گرفتن دستان خود جلوگیری کنید. هرگز از دستان خود برای درگیری یا کشتی با بچه گربه خود استفاده نکنید زیرا ممکن است به او فعل و انفعالات نامناسبی مانند پنجه زدن و گاز گرفتن انگشتان انسان را بیاموزد!

ترس، استرس یا درد

گربه‌هایی که ترس، استرس یا درد دارند، اگر زبان بدن و صداهای هشدار دهنده‌شان نادیده گرفته شود، ممکن است گاز بگیرند.

بسیاری از چیزها می توانند باعث این سطح از آشفتگی عاطفی در گربه شما شوند، از جمله وحشت زده کردن او هنگام چرت زدن، کوتاه کردن ناخن هایش، ورود یک غریبه به اتاق یا تحریک بیش از حد از نوازش کردن.

تغییرات استرس‌زا در زندگی همچنین می‌تواند گربه‌ها را دچار مشکل کند، مانند جابجایی یا اضافه کردن یک عضو جدید خانواده (حیوان خانگی یا انسان) به خانه.

مردم نمی دانند چگونه گربه ها را نوازش کنند. آنها حساس به لمس هستند و به راحتی می توان آنها را بیش از حد تحریک کرد. آنها نوازش محلی را به نواحی ترجیحی در سر، گردن ترجیح می دهند. چانه و گونه ها - نه خیلی پایین ستون فقرات.

گربه های دارای اضافه وزن بیشتر مستعد گاز گرفتن هستند. زمانی که یک گربه دارای اضافه وزن دیگر نمی تواند مکان های صعب العبور خود را نظافت کند... ممکن است با لمس در این نواحی به سرعت واکنش نشان دهند.

نا امیدی

مانند کودکان، تنظیم هیجانی و کنترل تکانه گربه ها محدود است. بسیاری از چیزها می توانند باعث ناامیدی گربه شما شوند، مانند گیر افتادن در داخل و تماشای یک حیوان طعمه دور از دسترس یا دیدن یک حیوان دیگر که به صورت توهین آمیز درست بیرون پنجره یا در قرار می گیرد. گربه شما به جای برقراری ارتباط با کلمات، احساسات خود را از طریق زبان بدن منتقل می کند.

واژگان یک گربه تداخل ظریفی از حرکات دم، گوش، چشم و بدن است. یک گربه ناامید ممکن است بیش از حد روی موضوع ناامیدی خود متمرکز شود. اگر این احساس تشدید شود و به خشم تبدیل شود، دم خود را مستقیم به سمت بیرون نگه می‌دارند، گوش‌های خود را به عقب صاف می‌کنند و موهای خود را خیس می‌کنند. درک زمانی که گربه شما نا امیدی نشان می دهد می تواند به شما در تنظیم تعاملات خود با آنها در آن زمان کمک کند.

غرایز درنده

گربه ها شکارچیان ماهری هستند و نیازی به آموزش ندارند.

اگر گربه‌تان را به سمت اسباب‌بازی‌های شکاری هدایت نکنید یا او با خواهر یا برادری بزرگ شده باشد که بهترین شریک برای بازی‌های درنده است، وقتی گربه‌تان به دست‌هایتان حمله می‌کند یا در حالی که با دمپایی های خرگوش خود در آشپزخانه می چرخید به شما کمین می کند خیلی تعجب نکنید.

چگونه می توانم از گاز گرفتن گربه ام جلوگیری کنم؟

به عنوان والدین گربه، وظیفه شما این است که به گربه خود کمک کنید تا احساسات شدید را تنظیم کند و به نیازهای روزمره خود رسیدگی کند. به هر یک از این موقعیت ها مانند یک گربه مادر پرورش دهنده پاسخ دهید، نه یک بچه گربه به همان اندازه نابالغ.

بازی گاز گرفتن بچه گربه

در 12 هفتگی، بچه گربه ها مهارت های خود را در چنگ زدن، گاز گرفتن و شکار کردن بهبود می بخشند. مالیدن شکم، گرفتن پا یا دم [اعمالی است که] گربه را وسوسه می کند تا دستان [شما] را به تلافی گاز بگیرد.

بنابراین، هیچ بازی با پا یا مالش دست وجود ندارد که به نیش و گاز گرفتن تبدیل نشود.

به گربه خود یادآوری کنید که شما حیوان کوچک دیگری نیستید. اگر گربه شما از دست شما مانند یک حیوان طعمه استفاده می کند، بگذارید سست شود و در جهت مخالف خیره شوید. اگر دست شما "مرده" باشد، آنها به درگیر کردن دستتان ادامه نمی دهند. هنگامی که آنها تسلیم شدند، بایستند و اجازه دهید برای حداقل 30 ثانیه دور شوند، سپس برگردند تا انرژی خود را به یک اسباب بازی مناسب هدایت کنند.

بچه گربه خود را برای گاز گرفتن تنبیه نکنید. اگر به یک بچه گربه غر بزنید یا آن را هل دهید آنها واکنش شما را به عنوان دعوای ساختگی می بینند.

این می تواند منجر به تشدید بازی تعاملی تهاجمی، یا بدتر از آن، ترس آشکار از شما شود. سپس، با بالغ شدن بچه گربه، گازها ممکن است جدی تر شوند. بازی با دست [ممکن است] گربه‌ای ایجاد کند که هر دستی را که می‌خواهد دهانش را معاینه کند یا داروهای خوراکی تجویز کند، گاز می‌گیرد.

واکنش به ترس، استرس یا درد

صرف نظر از سن گربه شما، اگر ناگهان حالت دفاعی آنها بالا رفت، با دامپزشک خود تماس بگیرید. مانند بقیه ما، گربه شما نیز در صورت بیماری یا زخمی شدن، کج خلق می شود.

اگر هیچ دلیل پزشکی زمینه ای وجود ندارد، در نظر بگیرید که چه چیز دیگری ممکن است باعث گاز گرفتن شود.

آیا شخصی در خانواده شما مکرراً فضای شخصی او را نقض می کند؟ همه گربه ها باید یک فضای خصوصی، درخت گربه یا گوشه ای دنج داشته باشند که بتوانند به آنجا بروند و تنها بمانند.

به دوستان و اعضای خانواده بگویید که به فضاهای گربه احترام بگذارند. وقتی به او نزدیک می‌شوید، فنجانی را تکان دهید و به سمت او بروید. رویکرد چهره به چهره اغلب تقابلی تلقی می شود و تنها خصومت او را تشدید می کند.

آموزش کلیکر همچنین ممکن است به شما کمک کند که گربه خود را از گاز گرفتن در حالت تدافعی متوقف کنید. هنگامی که به گربه خود نزدیک می شوید، از یک کلیک برای هشدار دادن به گربه خود استفاده کنید. به علاقه آنها با یک رفتار با ارزش پاداش دهید.

واکنش به ناامیدی

ناامیدی گربه مانند عصبانیت انسان است. اگر در یک خانواده چند گربه ای زندگی می کنید، دخالت در شکاف بین گربه ها ممکن است باعث پرخاشگری شود.

ناامیدی می تواند ناشی از موقعیتی باشد که گربه شما قصد دارد حواسش را پرت کند، مانند گربه دیگری که بیرون پنجره شما جنب و جوش می کند یا پرنده ای که دور از دسترس پرواز می کند.

اگرچه غریزه شما ممکن است این باشد که گربه خود را از یک موقعیت ناامیدکننده بیرون بیاورید، این کار را نکنید. می توانید با قرار دادن تخته ای بین گربه و حواس پرتی، تمرکز گربه خود را مسدود کنید، یا تعداد انگشت شماری از خوراکی های با ارزش را روی زمین قرار دهید تا ببینید آیا می توانید تمرکز گربه را تغییر دهید. به عنوان آخرین راه حل، صدای بلند، ترجیحاً خارج از محدوده دید آنها ایجاد کنید تا توجه آنها را از بین ببرید و با آرامش آنها را از منبع تجاوز دور کنید.

غرایز شکارچی

والدین، گربه‌ها را در صورت امکان جفت بپذیرند تا به گربه‌ها راهی برای بازی درنده بدهند. بهترین روش برای اصلاح این رفتارها، به جز گربه دیگر، تغییر مسیر آنها با یک اسباب بازی است. اسباب بازی پر، میله‌های بازی شکارچی و بالش‌های ضربه‌ای بهترین عملکرد را دارند. اگر بچه گربه یا گربه شما هنگام حرکت به پاهای شما حمله می کند یا در خواب به سمت شما هجوم می آورد، بوی غیر سمی مانند دارچین، مرکبات یا رزماری را به خود یا ملحفه های تخت بمالید.

چه مراحل دیگری را می توانم امتحان کنم؟

گربه ها زمانی که احساس خوبی دارند به درستی عمل می کنند، بنابراین اگر گربه شما گاز می گیرد، از خود بپرسید که چرا.

دلایل مختلفی که ممکن است یک گربه گاز بگیرد و نقش شما در تعامل را در نظر بگیرید.

گربه‌ها می‌خواهند از رویارویی اجتناب کنند و به صورت تدافعی گاز بگیرند، نه تهاجمی. به عنوان یک والدین گربه، قرار دادن خود در پنجه های آنها و اعتبار بخشیدن به تجربه آنها ممکن است شما را به راه حلی برساند که بیشتر به اصلاح رفتار شما مربوط می شود تا حل هر "مشکلی" که ممکن است گربه شما از آن رنج می برد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید