امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278861
۸۵۲
۱
۰
نسخه چاپی

5 دلیل اصلی که شما به طور مداوم به افراد اشتباه اعتماد می کنید و چگونه می توانید آن را متوقف کنید

5 دلیل اصلی که شما به طور مداوم به افراد اشتباه اعتماد می کنید و چگونه می توانید آن را متوقف کنید

در طی چند ماه گذشته، من از تعداد زیادی زن و مرد شنیده ام که پس از اعتماد به افراد اشتباه، چالش های عمیق و حتی آسیب های روحی را تجربه کرده اند. از آنجایی که آنها به این افراد جعلی، متقلب یا افراد بی ثبات عاطفی ایمان دارند، آنها اشتباهات بزرگی در زندگی مرتکب شده اند و در مشاغل اشتباه، شراکت، روابط، معاملات و موارد دیگر شرکت کردند.

پنج دلیل اساسی وجود دارد که چرا ما دائماً توسط افرادی که نباید به آنها اعتماد کنیم فریب می‌خوریم، و اینکه چرا مستعد اعتماد مزمن به افراد غیرقابل اعتماد هستیم که در نهایت فقط به فکر خودشان و منافع خودشان هستند.

پنج دلیل اصلی که ما به افراد اشتباه اعتماد می کنیم

1. ما شدیداً می‌خواهیم آن‌ها را باور کنیم، حتی اگر می دانیم آنچه که آنها ارائه می دهند برای درست بودن بیش از حد خوب است

وقتی در موقعیتی هستیم که به شدت به آن نیاز داریم یا می‌خواهیم آن را تغییر دهیم، اغلب به تمام نشانه‌های ظاهری و باطنی که نشان می‌دهند باید به یک فرد اعتماد کرد، توجه نمی‌کنیم. در عوض، ما به دنبال چیزهایی هستیم که شگفت‌انگیز و تاثیرگذار به نظر می‌رسد، و آنچه فکر می‌کنیم ما را در سریع‌ترین زمان ممکن از درد و چالش کنونی رهایی می‌بخشد.

حتی اگر بدانیم آنچه شخص ارائه می دهد، احساس خوبی برای واقعی بودن بیش از اندازه خوب است، ما به آن می پردازیم زیرا می خواهیم باور داشته باشیم که راهی سریع و آسان برای خروج از جایی که امروز هستیم وجود دارد.

2. آنها آنچه را که ما باید در مورد خود باور کنیم تأیید می کنند

افراد غیرقابل اعتماد اغلب دقیقاً می دانند که باید به ما چه بگویند تا ما را درگیر کنند. آن‌ها به وضوح احساس می‌کنند (و بررسی می‌کنند) که «شکاف‌های قدرت» ما چیست - جایی که ما فاقد اعتماد به نفس و عزت نفس هستیم و آرزو داریم درباره خود و زندگی‌مان چه چیزی را باور کنیم - و آنچه را که می‌خواهیم بشنویم به ما می‌گویند. این به ما احساس خوبی می دهد، بنابراین ما آنها را دنبال می کنیم.

3. طوری به نظر می رسند که گویی "برنده" هستند - کاریزماتیک، متقاعد کننده و تاثیرگذار هستند

خودشیفته ها (کسانی که دارای یک اختلال شخصیت خودشیفته واقعی هستند) و دیگر دستکاری کننده های عاطفی اغلب افرادی هستند که در زمانی که نباید به آنها اعتماد می کنیم. چرا؟ زیرا آنها معمولا قوی، با اعتماد به نفس، در کنترل و بسیار موفق به نظر می رسند.

به نظر می رسد که آنها در زندگی و حرفه خود "برنده" هستند، و ما می خواهیم که بخشی از آن بر ما اثر بگذارد. و ما احساس خوبی داریم که این "برنده ها" ما را برای بازی در تیم خود انتخاب می کنند. اما هنگامی که آنها را بشناسیم، یا اگر مجبور شویم آنچه را که می گویند، فکر می کنند یا باور دارند به چالش بکشیم، خیلی زود خواهیم دید که آنها ایمن یا قابل اعتماد و آن چیزی که به نظر می رسند نیستند.

4. آنها به ما این احساس را می دهند که انگار بالاخره کسی استعدادهای ما را می شناسد

متأسفانه، افراد غیرقابل اعتماد اغلب دقیقاً به پاشنه آشیل شما ضربه می زنند و شما را تمجید و پف می کنند تا در حضور آنها احساس فوق العاده ای داشته باشید. اما این نوع چاپلوسی و تعریف و تمجید کوتاه مدت است، و اگرچه ممکن است در آن زمان احساس خوبی داشته باشد، اما صرفاً تاکتیکی است که ما را وادار به لایک و دنبال کردن آنها می کند. این از صمیم قلب نیست، و آنها می توانند با یک سکه به شما حمله کنند. این یک بازی دستکاری است.

5. ما قدرت خود را واگذار می کنیم و از بررسی های لازم که باید انجام دهیم صرف نظر می کنیم تا مطمئن شویم این حرکت خوبی است

حتی اگر قرار است با یک فرد درگیر موضوع بسیار مهمی شوند، بسیاری از افراد ارزیابی لازم را از فرد انجام نمی دهند.

اگر در فرهنگ لغت «قابل اعتماد» را جستجو کنیم، این توصیفات و مترادف‌ها را می‌بینیم:

  • قابل اطمینان
  • می توان برای انجام یا ارائه آنچه که لازم است و درست است به آن تکیه کرد
  • قوی
  • امن است
  • بی خطر
  • مسئول
  • امتحان شده و واقعی

چگونه متوجه می شوید که کسی قابل اعتماد است؟

در ارزیابی رفتار، نگرش، ارزش‌ها و صداقت، نشانه‌های قابل اعتمادی وجود دارد که نشان می‌دهد آیا این فرد فردی است که می‌توانید به آن اعتماد کنید یا خیر. تنها با کلمات آنها پیش نروید - عمیق تر تحقیق کنید. کلمات ارزان هستند.

اگر اعتماد به افراد نامناسب یک مشکل مزمن برای شما است، می توانید آن را تغییر دهید. اولین قدم این است که قبل از اینکه به هر چیزی یا هر کسی که متضمن تعهد شماست، «بله» بگویید، در مسیر خود متوقف شوید. زمان آرامی را به تنهایی اختصاص دهید و تمام دلایلی که احساس می کنید مجبور به دنبال کردن و اعتماد به این شخص هستید را یادداشت کنید.

اگر به طور مزمن به افراد اشتباه اعتماد می کنید، نکته کلیدی این است که سرعت خود را کم کنید، ارزیابی کامل، متعادل و غیر عاطفی از این فرد و این فرصت انجام دهید، و همچنین برای ارزیابی موثر بهترین گام بعدی در زندگی خود، اطلاعات خارجی قابل اعتماد را بخواهید.

در حالت ایده آل، راهنمای درونی ما به اندازه کافی قدرتمند و قابل اعتماد خواهد بود که ما را به بهترین افراد برای تعامل راهنمایی کند. اما برای بسیاری، آنها از دوران کودکی و گذشته خود آموزش دیده اند که صدایی که در درونشان فریاد می زند «ایست کن» را نشنوند یا به آن توجه نکنند.

گام نهایی برای یک زندگی و شغل موفق تر، ایجاد شجاعت، اعتماد به نفس، عزت نفس و قدرت بیشتر برای درک واضح آنچه راهنمایی های درونی شما به شما می گوید، و "شجاعت یافتن" برای بلند شدن، صحبت کردن و ایستادن قوی است. برای آنچه می خواهید، برای آنچه هستید، و برای نتایج عالی که به شدت سزاوار آن هستید.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید