امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278410
۱۰۴۷
۱
۰
نسخه چاپی

5 قدم برای یافتن شادی بردارید تا خوشحال شوید

بسیاری از ما انسان ها در جستجوی خوشبختی به سر می بریم زیرا ما حقیقتی را که النور روزولت بانوی اول سابق آمریکا به خوبی می دانست نمی دانیم. او گفت: خوشبختی یک هدف نیست، یک محصول جانبی است

قدم هایی مهم برای یافتن شادی

قدم هایی مهم برای یافتن شادی

بسیاری از ما انسان ها در جستجوی خوشبختی به سر می بریم زیرا ما حقیقتی را که النور روزولت بانوی اول سابق آمریکا به خوبی می دانست نمی دانیم. او گفت: "خوشبختی یک هدف نیست، یک محصول جانبی است."

خوشبختی، مانند عشق، هنگامی که بیشترین تمایل را برای یافتن آن داریم، از ما فرار می کند - و زمانی ظاهر می شود که ما به سادگی به دنبال زندگی خود هستیم.

ما به احتمال زیاد متوجه می شویم که شاد هستیم در حالی که مشغول زندگی هستیم، کار می کنیم، به شیوه ای خاص رفتار می کنیم یا نقشی را ایفا می کنیم که به ما احساس هدف و معنا می دهد.

داشتن آن حس هدفمندی و استنباط معنی از تجربیات شما- دانستن چرای شما- کلید زندگی آگاهانه است. همچنین یکی از اجزای مهم تاب آوری است. این همان چیزی است که شما را در نزدیک شدن به روابط با دیگران، با کار و جهان با خودآگاهی همراه می کند.

بنابراین ما به این نتیجه می رسیم که آیا ما زندگی هدفمند و با معنی داریم - یا به سادگی در زندگی سرگردانیم بدون لذت بردن از خوشی و رضایت (به جرات می توانم بگویم شادی) که از آنها ناشی می شود.

شما ارزش تلاش اندکی را دارید که می توانید بفهمید، اگر هنوز این کار را نکرده اید، چه چیزی را می توانید به عنوان تفکر یا حرفه خود، هدف خود، و معنای آن برای خود در نظر بگیرید.

چگونه می توان هدف و معنا را پیدا کرد؟

اگر فکر کرده اید که هدف خود را از کجا پیدا کنید و چگونه در زندگی خود معنا را پرورش دهید، نقطه شروع یک شیرجه عمیق در درون خودتان است. در اینجا پنج قدم است که می توانید برای کشف حس هدف و معنا از درون خود و تجربیات زندگی خود استفاده کنید.

چه چیزی برای شما مهم است؟

روابط؟ کار؟ تحصیلات؟ معنویت؟ محیط زیست؟ رفاه حیوانات؟ کمک به دیگران؟ به این فکر کنید که در زندگی بیشتر برای چه چیزی ارزش قائل هستید - و اینکه چرا برای آن ارزش قائل هستید؟ برای شما چه معنایی دارد؟

چه چیزی به شما انگیزه می دهد؟

چه زمانی فعالیتی داشته اید که در آن شگفت زده متوجه شدید چقدر زمان گذشته است زیرا در آن بسیار جذب شده بودید؟ این چه حسی را به شما می دهد؟ چه احساسی به شما دست داد؟

در چه کاری خوب هستید؟

از کجا و چگونه در آن مهارت پیدا کردید؟ آیا مربی یا معلمی داشتید که آن را به شما آموزش داده باشند؟ نظر شما در مورد این مهارت شما چیست؟ چگونه آن را برای استفاده قرار می دهید؟

چگونه کار شما نشان دهنده هدف شماست؟

آیا هدف کارفرمای شما با شما تطبیق دارد؟ آیا کار دیگری وجود دارد که با درک شما از هدف شما سازگارتر باشد؟

می خواهید به خاطر چه چیزی به خاطر سپرده شوید؟

کاری که ساختید یا انجام دادید؟ شما چه احساسی به دیگران می دهید؟ چگونه گوشه جهان خود را بهبود بخشید؟ چگونه کنج جهان خود را بهبود می بخشید؟

مزایای هدف و معنا در زندگی

چیزی که در صحبت درباره هدف و معنا در زندگی آشکار می شود این است که احساس هدف از نگاه عمیق به درون ناشی می شود، در حالی که ما تا حد زیادی در تعاملات خود با دیگران معنی پیدا می کنیم. هدیه دادن به دیگران، چه در خانواده ما، چه در جامعه بزرگتر و چه حتی در جهان، اینگونه است که اقدامات هدفمند ما معنی دار می شوند.

زندگی با صداقت و اصالت به عنوان مفهوم هدف شما با انتخاب هایی که انجام می دهید - برای کار، نحوه ارائه خود، نحوه گذراندن وقت - نوعی زندگی است که محصول جانبی آن شادی است و قطعاً ارزش پیگیری دارد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید