امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278802
۸۸۶
۲
۰
نسخه چاپی

52 واقعیت در مورد مرگ که جالب است بدانید!

واقعیت در مورد مرگ

52 واقعیت در مورد مرگ

1. تنها سه روز پس از مرگ، آنزیم هایی که به تجزیه غذای فرد کمک می کنند شروع به خوردن بدن آن شخص می کنند.

2. تقریباً 150000 نفر در هر روز در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند.

3. به گفته متخصصان، وقتی مردم متوجه می شوند که در حال مرگ هستند، چیزی را تجربه می کنند که به عنوان "سیلی وجودی" شناخته می شود. لحظه ای است که انسان می داند که مرگ نزدیک است.

4. در طی فرآیند مرگ، حنجره رفلکس سرفه خود را از دست می دهد که باعث ایجاد مخاط می شود. این باعث می‌شود که صدای خرخر در حال مرگ به وجود بیاید.

5. اندکی پس از مرگ، کره چشم فرد به دلیل کاهش فشار خون صاف می شود.

6. بین 1 تا 9 دقیقه پس از مرگ، مردمک چشم فرد شروع به گشاد شدن و کدر شدن می کند. ظاهر کدر ناشی از تجزیه پتاسیم موجود در گلبول های قرمز است. از آنجایی که اکثر مردم با چشمان باز می میرند، این روند معمولاً به سرعت اتفاق می افتد، اگرچه در برخی موارد ممکن است تا 3 ساعت طول بکشد.

7. اشتباهات روی یادداشت پزشک، عمدتاً به دلیل دستخط نامرتب، سالانه بیش از 7000 نفر را در ایالات متحده می کشد.

8. پیدایش مراسم تشییع جنازه بهترین نشانه ظهور انسان مدرن (هوموساپینس) است.

9. حتی پس از 6 ساعت مرگ، ماهیچه های فرد به صورت دوره ای به اسپاسم ادامه می دهند.

10. در مقایسه با راست دست ها، چپ دست ها حداقل 3 سال زودتر می میرند.

www.newslaw.net

11. وقتی انسان می میرد، شنوایی او آخرین حسی است که از بین می رود.

12. کوسه ها سالانه حدود 12 نفر را می کشند. مردم حدود 11417 کوسه را در یک ساعت می کشند.

13. در اتیوپی، احتمال مرگ یک کودک تا پنجمین سالگرد تولدش 30 برابر بیشتر از یک کودک در اروپای غربی است.

14. فقدان ورزش بدنی یکی از علل اصلی مرگ و میرهای قابل پیشگیری در سراسر جهان است.

15. آلودگی هوا سالانه بیش از 7 میلیون نفر را می کشد.

16. ماشین های فروش خودکار حدود 13 نفر را در سال می کشند.

17. تخمین زده می شود که تعداد افراد کشته شده در جنگ ها در طول تاریخ بین 150 میلیون تا 1 میلیارد نفر باشد.

18. در طول جنگ جهانی دوم، حدود 80 درصد از تمام مردان شوروی که در سال 1923 متولد شده بودند، مردند.

19. در سال 1900، طول عمر در آمریکا به طور متوسط 47 سال، در سال 1950 به 68 و در سال 2000 به 77 سال رسید.

20. در هر دقیقه 300 میلیون سلول در بدن انسان می میرند.

مرگ

21. مو و ناخن بعد از مرگ رشد نمی کند. این یک تصور غلط است که مو و ناخن ها پس از مرگ رشد می کنند. به دلیل خشک شدن پوست سر و پوست انتهای مو و ناخن و عقب نشینی و افتادن پوست باعث می‌شود که مو و ناخن بلندتر به نظر برسند.

22. پس از مرگ، تمام عضلات بدن شل می شوند. این منجر به گشاد شدن مردمک ها، چشم هایی که کمی باز هستند و سستی فک می شود (بستن پلک ها و دهان به فعالیت ماهیچه ای نیاز دارد). برای مراسم تشییع جنازه، یک سردخانه ممکن است کلاه های پلاستیکی را زیر پلک ها قرار دهد تا از ظاهر فرورفته جلوگیری کند و آنها را بسته نگه دارد. آنها همچنین اغلب فک را سیم کشی می کنند.

23. دانشمندان شواهدی یافته اند که نشان می دهد آگاهی می تواند حداقل برای چند دقیقه پس از مرگ بالینی ادامه یابد.

24. Livor mortis (لاتین livor، "رنگ مایل به آبی" + mortis "مرگ") زمانی اتفاق می‌افتد که گلبول‌های قرمز سنگین خون در قسمت‌های پایینی بدن جمع می‌شوند و باعث ایجاد لکه‌های بنفش می‌شوند. پس از حدود 8 ساعت پس از مرگ، الگوهای ارغوانی تغییر نمی کند، حتی اگر بدن حرکت کند.

25. هنگامی که قلب از تپش باز می ایستد، بدن آلگور مورتیس یا "لرز مرگ" را تجربه می کند. با سرد شدن خون، با ایجاد دی اکسید کربن، اسیدی تر می شود. این فرآیند باعث می‌شود که سلول‌ها از هم جدا شوند و آنزیم‌های بافت‌خوار را در بدن آزاد کنند.

26. بیش از 200 جسد در قله اورست وجود دارد. بدن آنها به خوبی حفظ شده است که از آنها به عنوان نشانگر دنباله استفاده می شود.

27. در 3-5 روز پس از مرگ، پوسیدگی شروع به ایجاد تاول های بزرگ روی بدن انسان می کند. اگر جسدی تا این زمن پیدا نشود، برای مشاهده در مراسم تدفین قابل ارائه نخواهد بود. علاوه بر این، در مرحله بعدی مرگ، کف خونی از بینی و دهان شروع به نشت می کند.

28. پس از مرگ، مکانیسم دفاعی از بین می رود و باکتری ها شروع به تکثیر کرده و بدن را می خورند.

29. دانشمندان حشراتی را که از گوشت در حال پوسیدگی تغذیه می کنند، نکروفاژ می نامند که به معنی «مرده» و «خوردن» است. مگس‌ها معمولاً اولین حشراتی هستند که به بدن مرده می‌رسند، عمدتاً برای تخم‌گذاری در مکان‌های مرطوب مانند دهان، بینی، چشم‌ها، مقعد، زخم‌ها یا دستگاه تناسلی زنانه.

30. تخمین زده می شود که از زمان ظهور انسان خردمند در بیش از 200000 سال پیش، حدود 100 میلیارد نفر مرده اند.

مرگ

31. بسیاری از مردمان باستان، مانند مصریان باستان، به جای تلقی مرگ به عنوان یک نوع شکست، معتقد بودند که مرگ یکی از گذرگاه های زندگی است.

32. آخرین کلمات توماس ادیسون این بود: «آنجا بسیار زیباست».

33. تقریباً 99 درصد از همه گونه هایی که در طول تاریخ زندگی کرده اند به دلیل تغییرات آب و هوایی متعدد و رویدادهای دیگر از سیاره ناپدید شده اند.

34. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان بیماری ایسکمیک قلبی، سکته مغزی، عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی و بیماری انسدادی مزمن ریه است. سایر علل اصلی مرگ عبارتند از HIV/AIDS، بیماریهای اسهالی و دیابت.

35. زیگموند فروید در اثر برجسته‌اش تمدن‌ها و نارضایتی‌هایش بیان می‌کند که تمدن‌ها توسط دو نوع انگیزه متضاد اداره می‌شوند، اروس (محرک به سوی میل و عشق) و تاناتوس (راش به سوی نابودی و مرگ).

36. خون‌آشام‌ها، گرگینه‌ها، زامبی‌ها و دیگر موجودات قبر نشان‌دهنده ناراحتی انسان‌ها از مرگ است.

37. محققان نشان می‌دهند که کسانی که کالری کمتری مصرف می‌کنند (تا زمانی که کمبودهای تغذیه‌ای نداشته باشند) نسبت به کسانی که مقادیر بیشتری غذا می‌خورند، بیشتر عمر می‌کنند.

38. تخمین زده می شود که مالاریا مسئول نیمی از مرگ و میر همه کسانی است که تا به حال زندگی کرده اند.

39. به طور متوسط، 21 نفر در ایالات متحده هر روز به دلیل کمبود اعضای در دسترس برای پیوند جان خود را از دست می دهند.

40. در طول مرگ‌های ناشی از ازدحام انسانی، مانند مواردی که در مکه رخ داد، افراد بیشتری در اثر خفگی فشاری جان خود را از دست می‌دهند تا با زیر پا گذاشتن. افراد همچنین در صورتی که در حالت ایستاده غش کنند و جایی برای افتادن وجود نداشته باشد دچار ایست قلبی می شوند.

مرگ‌

41. از زمان شروع همه گیری ایدز در سال 1985، بیش از 22000000 میلیون نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. اچ‌آی‌وی بیش از 3600000 نفر را در سراسر جهان آلوده می‌کند، بنابراین انتظار می‌رود که تعداد مرگ و میر افزایش یابد.

42. در سال 1918، ویروس آنفولانزا میلیون ها نفر را در سراسر سال از بین برد، و آن را به مرگبارترین ویروس در تاریخ بشر تبدیل کرد.

43. بین سالهای 1347-1352 طاعون بوبونیک حدود 7500000 میلیون نفر را در سراسر جهان از جمله 1/3 کل جمعیت اروپا را کشت.

44. هر سال، تصادفات رانندگی باعث مرگ 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان می شود، علاوه بر این، 140000 مجروح و 15000 معلول مادام العمر خواهند بود.

45. حلق آویز کردن، وسیله ارجح خودکشی در اکثر نقاط جهان است.

46. ایالات متحده بیش از 5 برابر بیشتر از تمام کشورهای اروپای غربی تعداد تلفات ناشی از اسلحه را دارد.

47. اگر ایالات متحده در خاورمیانه بود، دومین نرخ مرگ و میر ناشی از سلاح گرم را داشت که بیشتر از مجموع لیبی، مصر، سودان و اسرائیل بود. تنها عراق دارای سطح بالاتری از مرگ و میرهای غیرمرتبط با اسلحه است.

48. هر روز حدود 29000 کودک - یا 21 کودک در دقیقه - به دلیل فقر می میرند.

49. در سال 2013، یک گاو در حال سقوط یک مرد برزیلی 45 ساله را کشت. گاو روی سقف موجدار مرد در حال چرا بود که سقف خم شد. هم زن آن مرد که کنارش دراز کشیده بود و هم گاو، آسیبی ندیدند.

50. کمک به خودکشی یا کمک پزشک در هنگام مرگ (PAD) در واشنگتن، اورگان، کالیفرنیا، ورمونت و مونتانا قانونی است. (اتانازی)

51. مرگبارترین نبرد تاریخ، نبرد استالینگراد (1942-1943) بین آلمان نازی و اتحاد جماهیر شوروی است. مجموع تلفات به 1971000 نفر رسید.

52. تقریباً 830 زن در هر روز بر اثر بارداری یا عوارض مربوط به زایمان در سراسر جهان جان خود را از دست می دهند. بیشتر این مرگ‌ها در کشورهای در حال توسعه اتفاق می‌افتد و می‌توان از بسیاری از آنها پیشگیری کرد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید