امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278408
۹۷۱
۱
۰
نسخه چاپی

6 راه برای پاسخ به این که؛ من می خواهم با زندگی ام چه کنم؟

بنابراین از خود بپرسید می خواهید چه نوع زندگی ای داشته باشید؟ این زندگی چه احساساتی دارد؟ قطعات چگونه در کنار هم قرار می گیرند؟ وقتی از بیرون به آن نگاه می کنید چگونه به نظر می رسد؟ پرسیدن این سوالات می تواند به شما در درک بهتر آنچه که در زندگی می خواهید کمک کند

6 راه برای پاسخ به این که؛ من می خواهم با زندگی ام چه کنم؟

6 راه برای پاسخ به این که "من می خواهم با زندگی ام چه کنم؟

دقیقا نمیدانم چی میخواهید؟ اما در اینجا چند سوال مهم وجود دارد که می توانید از خود بپرسید.

مسیر هر کس برای تحقق در زندگی کمی متفاوت به نظر می رسد.

درک نیازها و ارزشهای اصلی شما می تواند به شما کمک کند تا شادی خود را به حداکثر برسانید.

شناسایی فعالیت های خاص که برای شما معنی دار هستند می تواند به شما در کشف تصویر بزرگتر از زندگی شما کمک کند.

"می خواهم با زندگی ام چه کنم؟" سوالی است که همه ما در مقطعی از خود می پرسیم. ما تعجب می کنیم: چه شغلی می خواهیم؟ چگونه می خواهیم وقت خود را صرف کنیم؟ واقعاً چه چیزی منجر به زندگی ارزشمند می شود؟

پاسخ به آنچه می خواهیم با زندگی خود انجام دهیم به موارد زیادی بستگی دارد. بنابراین اجازه دهید در مورد برخی از سوالاتی که ممکن است برای یافتن پاسخ خود از خود بپرسید صحبت کنیم.

1. چه چیزی شما را خوشحال می کند؟

همه ما خوشبختی می خواهیم. ما می خواهیم احساسات مثبت و یا معنای زندگی را تجربه کنیم. بنابراین وقتی نوبت به این می رسد که بدانیم واقعاً در زندگی چه می خواهیم ممکن است ابتدا از خود بپرسیم که چه چیزی ما را خوشحال می کند.

به عنوان مثال ما دوست داریم چه کار کنیم؟ چه وقت خوشبخت ترین هستیم؟ با چه کسی خوشبخت ترین هستیم؟ چه اهدافی لبخند بر لب ما می آورد؟ حال چه نوع زندگی به شما کمک می کند این کارها را انجام دهید و بیشتر اوقات این احساس را داشته باشید؟

2. نیازهای شما چیست؟

در مرحله بعد می توان از خود بپرسیم که در حال حاضر کدام نیازها برای ما مهمتر هستند. حالا مراقب باشید که نیازها را با خواسته ها اشتباه نگیرید. ما ممکن است یک میلیون دلار بخواهیم در حالی که ممکن است به امنیت مالی نیاز داشته باشیم. ما ممکن است شریک ایده آل بخواهیم  اما ممکن است به شریکی نیاز داشته باشیم که ما را دوست داشته باشد و با ما خوب رفتار کند.

با توجه به سلسله مراتب نیازهای مزلو، نیازهای اجتماعی/عشق و نیازهای عزت نفس از اولویت بالاتری نسبت به خودشکوفایی برخوردار هستند. سایر نیازها مانند شایستگی، خودمختاری و وابستگی نیز کلید رفاه و زندگی خوب است.

3. ارزش های شما چیست؟

ارزش ها به عنوان اصولی راهنما عمل می کنند که به ما کمک می کند از راه هایی که برای ما اهمیت دارد جلو برویم . بنابراین تأمل بر ارزش های ما می تواند ما را در مسیر درست حرکت دهد. ما ممکن است به ارتباطات اجتماعی اهمیت دهیم و این به ما کمک می کند ببینیم آنچه در زندگی می خواهیم شامل بودن در کنار دیگران است یا ما ممکن است برای مهربانی ارزش قائل شویم و این نشان می دهد که آنچه ما در زندگی می خواهیم شغلی است که به دیگران کمک می کند. با تأمل در ارزش های اصلی خود می توانید بهتر متوجه شوید که چه می خواهید.

4- جذب چه فعالیت هایی می شوید؟

آیا وقتی آنقدر در کار یا فعالیت های خود غرق می شوید که زمان را از دست می دهید، آن احساس را می شناسید؟ از این احساس به عنوان جریان - یا احساس مثبت ارتباط کامل با عملکرد ما یاد می شود. این احساس زمانی اتفاق می افتد که ما کارهایی را انجام می دهیم که واقعاً دوست داریم و مناسب سطح مهارت ما است.

بنابراین فعالیتهایی که بیش از حد جذب آنها می شوید چیست؟ دانستن پاسخ این سوال می تواند سرنخ هایی در مورد آنچه در زندگی می خواهید به شما ارائه دهد.

5- اگر بتوانید در زندگی کاری انجام دهید چه می کنید؟

من دوست ندارم امیدها و انتظارات مردم را بیش از حد بالا ببرم - حقیقت این است که ما قادر نخواهیم بود به هر بی پرواترین رویایی که ممکن است فکر کنیم برسیم. اما از طرف دیگر ما اغلب محدودیت هایی را برای توانایی های خودمان تعیین می کنیم که نیازی به وجود آنها نیست. بنابراین  وقت گذاشتن حداقل برای تصدیق آنچه واقعاً می خواهید می تواند به شما کمک کند تا در مورد راههای حرکت در آن جهت کلی فکر کنید.

6- گشتالت زندگی شما چیست؟

گشتالت در زبان آلمانی به معنای "الگو" ، "شکل" یا "پیکربندی" است. در روانشناسی، گشتالت به ایده نوعی تصویر اشاره دارد - قسمتهای مختلف یک کل را تولید می کنند. در زندگی ما اغلب روی چیزهای کوچکی که ممکن است بخواهیم تغییر دهیم تمرکز می کنیم - شغل، خانه، ماشین - بدون تمرکز چندان روی تصویر کلی زندگی خود. بنابراین وقتی به آنچه در زندگی می خواهیم فکر می کنیم، ممکن است از برداشتن یک قدم به عقب سود ببریم.

بنابراین از خود بپرسید می خواهید چه نوع زندگی ای داشته باشید؟ این زندگی چه احساساتی دارد؟ قطعات چگونه در کنار هم قرار می گیرند؟ وقتی از بیرون به آن نگاه می کنید چگونه به نظر می رسد؟ پرسیدن این سوالات می تواند به شما در درک بهتر آنچه که در زندگی می خواهید کمک کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید