امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282320
۳۵۲
۱
۰
نسخه چاپی

7 خوراکی که می توان همراه با قهوه سرو کرد

7 خوراکی که می توان همراه با قهوه سرو کرد

شاید شما از آن دسته افراد باشید که قهوه را تلخ و سیاه می‌خورند و ذائقه‌تان هیچ چیزی را کنارش بر نمی‌تابد. شاید اصلا قهوه‌تان را تلخ نخورید ولی دل‌تان بخواهد ترشی قهوه ترک یا اسپرسو در کام‌تان بماند و وقتی به خیابان می‌زنید، از راسته‌ی قهوه ریو تا دم در کافه نادری زبان‌تان به هر گوشه‌ی کام‌تان که سر می‌کشد همان مزه را سراغ بگیرد.

شما تنها نیستید. خیلی‌ها توی همان خیابان از کنارتان با همان طعم در کام رد می‌شوند ولی نه همه. خیلی‌ها هستند که دوست دارند قهوه را در کام تنها نگذارند. دوست دارند طعمی همراهش باشد. که مزه‌ای میانش بدود و اینجوری دوست‌تر دارند که کنار نعلبکی قهوه چیزی بگذارند که برای قهوه مثل همان دوستی باشد که روبروی‌شان نشسته.

یا اندکی، یک‌پر یا یک قطره از چیزی توی فنجان بریزند و هم بزنند یا نزنند و معجزه کنند.

1. آبمیوه‌ ها

ترکیب طعم قهوه اسپرسو با آبمیوه‌ها اندکی جسارت و نوجویی می‌خواهد و چندین بار آزمون و خطا. تنها نکته اینکه آبمیوه‌هایی که اندک‌مایه ترشی در خود دارند و اسیدی هستند، ساده‌تر در رگ و پی قهوه جا می‌افتند و دیگر معلوم که محبوب‌ترین آبمیوه برای ترکیب با قهوه آب پرتقال است. آب پرتقال رنگ اسپرسو را اندکی روشن می‌کند و دهان‌مزه‌اش را به سوی ترشی لطیف معطری می‌برد که خیلی‌ها دوست دارند. سوای پرتقال، رده‌ی بری‌ها هم آبمیوه‌های خوبی برای ترکیب با قهوه هستند که البته در میان این‌ها طعم شیرینی بر ترشی می چربد و محبوب شیرین‌دوست‌هاست.

2. ادویه

معمولا دامان گسترده‌ای از ادویه‌ی متفاوت با قهوه ترکیب می‌شود که هر کدام انگار امضای خودشان را دارند و قهوه را به نوشیدنی دیگری تبدیل می‌کنند. خاستگاه همه ادویه از شرق است و به همین خاطر وقتی مثلا دارچین را با آن ترکیب می‌کنید یا چند قطره نعنا به قهوه می‌افزایید. یک‌دفعه قهوه بدل به خوراکی خوشمزه‌ای می‌شود که انگار مادربزرگ موسفیدتان در کودکی دست‌تان داده. همه ادویه در خود فیبر دارند  و به همین خاطر خوب در میان قهوه جا می‌افتند. هل، جوزهندی، وانیل و فلفل از دیگر ادویه‌ای هستند که طرفداران خود را دارند و روش‌های ترکیب آن‌ها از ترکیب پودر و ادویه تا ترکیب قهوه‌ی آماده و ادویه متفاوت است.

3. کاکائو و شکلات

قهوه و کاکائو تقریبا ریشه‌ی مشترکی دارند و به همین خاطر به سادگی با هم ترکیب می‌شوند. در این عرصه گزینه‌های متفاوت و گسترده‌ای در دست داریم که از ترکیب خود پودرهای کاکائو و قهوه هست تا کنار هم گذاشتن قهوه‌ی آماده و شکلات‌های متفاوت. برخی در این میانه شکلات‌های شیرین‌تر را دوست دارند برخی دیگر شکلات تلخ دارای کاکائو نزدیک به 100درصد را می‌پسندند. در هر حال شکلات‌ها با تنوع فراوان‌شان جوابگوی خواست هر ذائقه‌ای هستند و صدالبته که خود شکلات‌ها هم ممکن است با افزودنی‌های ویژه‌ی خود، سلیقه‌ای متناسب با روند تولیدشان را تربیت کنند.

4. مغزها

این هم گزینه‌ی محبوب کسانی است که دوست‌تر دارند در کنار مزه‌ی قهوه، طعم یک چیز کاملا متفاوت را در دهان حس کنند. گردو، بادام، بادام زمینی، بادام هندی، پسته و فندق از رایج‌ترین مغزهایی است که به شکل خام یا بوداده با قهوه به مصرف می‌شود. در این میانه حتی کسانی هستند که طعم مغزهای بوداده‌ی نمکین را با قهوه می‌پسندند ولی در شکل کلی اولویت با مغزهای چرب‌تر و دارای طعم خام است. از اینجا راه‌پای مغز نارگیل خام به عرصه‌ی قهوه باز می‌شود که هم طعمی قدرتمند دارد و هم چربی‌اش در بطن طعم قهوه جایی ویژه پیدا می‌کند. گاهی مغز نارگیل را هم به شکل رنده شده با پودر قهوه دم می‌کنند که این هم به جای خود داستانی است.

5. کیک‌ ها

اینجای کار آنچنان گزینه‌ها فراوان‌اند که شاید بشود ازش کتاب نوشت. هر کسی که قهوه را جلوی‌تان می‌گذارد می‌تواند کیک یا همپای متناسب با سلیقه و هنر خودش را به شما پیشنهاد کند. از کیک‌های شکلاتی تا میوه‌ای و از شیرین ساده تا طعمدار و انواع موس‌ها و تارت‌ها و دونات و کرواسان. فصل مشترک بسیاری از این خوراکی‌ها که برای کوتاه کردن حرف زیر عنوان کیک‌ها دسته‌‌بندی‌شان کرده‌ایم، شکلات است. بسیاری به‌پیروی از میل به نوشیدن قهوه با طعم شکلات، کیک‌ها را هم به همین مزه دوست دارند چون هم قهوه را طعمدار می‌کند و هم میل به شیرینی را فرو می‌نشاند.

6. میوه‌ها

شاید به چشم شما هم غریب بیاید که ببینید برخی زردآلود را همراه قهوه می‌خورند ولی این کار در بسیاری از جاهای دنیا متداول است. این کار به‌ویژه محبوب کسانی است که قهوه را شیرین دوست دارند ولی دوست‌تر دارند که شیرینی قهوه‌شان طبیعی باشد. به همین خاطر انواع توت‌ها، خرما، آلوها و حتی موز راه‌شان را به قهوه‌خانه‌ها گشوده و کنار سینی‌های قهوه سرو می‌شوند. به این نکته اضافه کنید که از دید حس چشایی بسیاری، قهوه باید مزه‌ی فصل را بدهد و به همین خاطر حتی خربزه و موز را هم با قهوه می‌خورند که البته گزینه‌ی شگفتی است و توصیه نمی‌شود و همین را بدانید که این کار را هم برخی می‌کنند.

7. گوشت

این آخرین مورد از همه عجیب‌تر به نظر می‌آید ولی حقیقت دارد. استیک‌های چرب بهترین گزینه برای همنشینی با قهوه‌های قوی هستند. گزینه‌ی محبوب کسانی که طعم گوشت را حتی در برشته‌ترین حالت هم چندان دوست نمی‌دارند. قهوه‌های تیره به سادگی بافت گوشت را در دهان می‌شکنند و طعم گوشت را می برند و خودشان جایش می‌نشینند. شاید بد نباشد این بار در کنار کباب خودمان هم امتحانش کنید. به یک بار آزمودن می‌ارزد.

  • منبع
  • ستاره

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید