امروز: جمعه, ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۶ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 279206
۶۲۵
۱
۰
نسخه چاپی

8 نویسنده مشهور که از نام مستعار مخفی استفاده می کردند

8 نویسنده مشهور که از نام مستعار مخفی استفاده می کردند

1. آگاتا کریستی: مری وستمکات

این نویسنده جنایی انگلیسی 66 رمان پلیسی و بیش از 15 مجموعه داستان کوتاه به نام خود نوشت، اما شش رمان عاشقانه را نیز با نام مری وستمکات نوشت.

2. بنجامین فرانکلین: خانم سایلنس دوگود

فرانکلین برای اولین بار در سال ۱۷۲۲ با نام مستعار خانم سایلنس دوگود (به انگلیسی: Mrs. Silence Dogood) در روزنامهٔ برادرش چهارده مقالهٔ طنزآمیز و کوتاه منتشر کرد.

4. آیزاک آسیموف: پل فرنچ

از نویسنده و پروفسور ایزاک آسیموف که بیشتر به خاطر آثار علمی تخیلی و کتاب های علمی محبوبش شهرت دارد، از او خواسته شد تا رمانی علمی-تخیلی برای نوجوانان بنویسد که پایه و اساس یک سریال تلویزیونی باشد.

او ترس از اینکه سریال Lucky Starr با برنامه‌های یکنواخت افتضاح معمول تلویزیون مطابق گردد، تصمیم گرفت آن را با نام مستعار Paul French منتشر کند. برنامه های سریال تلویزیونی به شکست انجامید، اما او به نوشتن کتاب ها ادامه داد و در نهایت شش رمان در این مجموعه تولید کرد.

5. جی.کی. رولینگ: رابرت گالبریت

جوآن رولینگ که قبلاً نام خود را به مجموعه ای از حروف مبهم جنسیتی کوتاه کرده بود، اخیراً دنیای کتابخوانی را در متحول کرده است. زمانی که فاش شد که پرفروش‌ترین نویسنده جهان صدای پشت سر رابرت گالبریت است. نویسنده در سفر خود گفت: «امید داشتم این راز را برای مدتی بیشتر حفظ کنم، زیرا رابرت گالبریت بودن تجربه‌ای رهایی بخش بوده است. انتشار بدون هیاهو یا توقع، و دریافت بازخورد با نامی دیگر بسیار لذت بخش بوده است.

6. مایکل کرایتون: جان لانگ، جفری هادسون و مایکل داگلاس

در دوران تحصیل در دانشکده پزشکی هاروارد، این نویسنده پرفروش شروع به انتشار با نام خود کرد، اما سپس با نام های جان لانژ، جفری هادسون و مایکل داگلاس نیز شروع به انتشار کرد - که دومی ترکیبی از نام او و برادرش بود.

7. استیون کینگ: ریچارد باخمن

در اوایل کار استفان کینگ نویسنده داستان های ترسناک، ناشران اغلب نویسندگان را به یک کتاب در سال محدود می کردند، که منجر به ایجاد نام مستعار برای افزایش انتشارات بدون محدودیت برند کینگ شد.

او ناشر خود را متقاعد کرد که رمان های اضافی را با نام مستعار ریچارد باخمن چاپ کند. کتاب‌هایی که با نام مستعار منتشر شده‌اند عبارتند از: «خشم» (1977)، «پیاده روی طولانی» (1979)، «جاده‌کاری» (1981)، «مرد دونده» (1982)، «لاغرتر» (1984)، «تنظیم‌کنندگان» " (1996) و درخشندگی (2007).

8. واشنگتن ایروینگ: جاناتان اولداستایل، دیدریش نیکربوکر و جفری کریون

واشنگتن ایروینگ نویسنده مشهور آمریکایی "افسانه اسلیپی هالو" و "ریپ ون وینکل" اولین کار خود را در سال 1802 با نام جاناتان اولداستایل انجام داد. در سال 1809، او اولین کتاب بلند خود را با عنوان "تاریخ نیویورک از آغاز جهان تا پایان سلسله هلند" به پایان رساند، یک طنز سیاسی و تاریخی که با نام مستعار دیدریش نیکربوکر منتشر شد.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید