امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 281236
۲۳۶۴
۴
۰
نسخه چاپی

8 مورد از مضرات پورن که فکرش را هم نمی کردید!

8 مورد از مضرات پورن که فکرش را هم نمی کردید!

فکر می کنید تماشای پورنوگرافی صرفاً یک عمل انحرافی بی ضرر و لذت بخش است؟ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا از مضرات و عوارض پورن برایتان بگوییم.

مضرات و عوارض پورن

در دسترس بودن و تنوع پورن از زمان معرفی اینترنت منجر به مشکلات اجتماعی، بین فردی و فیزیکی در بین کاربران پورن شده است. در ادامه با شرح عوارض پورن در خدمت شما هستیم.

پورن باعث بروز تغییراتی در مغز می شود

مغز از سلول‌های عصبی یا سلول‌های مغزی تشکیل شده است که توسط انواع مختلفی از محرک‌ها مانند بو یا صدا یا بینایی فعال می‌شوند. هنگامی که آنها فعال می شوند، مواد شیمیایی آزاد می کنند که اتصالات بین نورون ها را تقویت می کند. یک ماده شیمیایی که در هنگام استفاده از پورن آزاد می شود دوپامین است که در هنگام استفاده از مواد اعتیاد آور نیز آزاد می شود.

با قرار گرفتن مکرر در معرض فیلم های مستهجن، دوپامین مغز را خسته می کند، و واکنش مغز برای مقابله با هجوم دوپامین، حذف برخی از گیرنده های دوپامین است که به نوبه خود توانایی فرد را برای احساس تأثیرات به همان شدتی که قبلا داشته است، از بین می برد. در نتیجه، مغز را آموزش می‌دهد تا به دوپامین بیشتری نیاز داشته باشد تا اثر اولیه را احساس کند. هنگامی که استفاده از پورن مکرر است، سطح دوپامین مورد نیاز برای احساس هیجان به قدری افزایش می‌یابد که فرد دیگر نمی‌تواند تنها از چیزهایی که قبلاً او را خوشحال می‌کرد احساس لذت کند.

پورن می تواند بر رفتار تأثیر بگذارد

به دلیل نیاز به افزایش سطح دوپامین برای تجربه خوبی که در ابتدا پورنو به فرد می داد، افراد تمایل دارند برای احساس هیجان اولیه بیشتر در اینترنت بگردند و فیلم هایی را ببینند که محتوای متفاوت یا انحرافی تری داشته باشند. مغز تصاویر را به حس لذت و هیجان متصل می کند. این گونه است که افراد پس از مدتی به تماشای فیلم های پورنی می نشینند که در گذشته از تماشای آنها احساس انزجار می کردند.

دیدن این نوع تصاویر به طور مکرر آن ها را برای کاربر عادی می کند و باعث می شود قابل قبول و حتی رایج به نظر برسند. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کاربران پورن رفتار تسلط‌آمیز و آزاردهنده‌تری نسبت به زنان از خود نشان می‌دهند، نسبت به قربانیان تجاوز کمتر دلسوزی می‌کنند، و نگرش‌های خشونت‌آمیزتری نسبت به زنان دارند که حتی منجر به خشونت واقعی علیه زنان می‌شود. این یکی از جدی ترین عوارض پورن است.

پورن می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود

مشکلات فیزیکی رایجی که کاربران پورن با پارتنر واقعی خود تجربه می کنند عبارتند از: مشکل در نعوظ و حفظ آن، نیاز به تصاویر مستهجن برای انزال، و مشکل حتی در ارگاسم. در طول رابطه جنسی واقعی، یک مرد ممکن است احساس کند نمی تواند با پارتنر خود ارتباط برقرار کند و مدت زیادی طول می کشد تا به ارگاسم برسد. او ممکن است برای رسیدن به ارگاسم به تصاویر مستهجن نیاز داشته باشد و یا آنها را در ذهن خود مجسم کند. اما هنگام استفاده از پورن قادر به نعوظ و ارگاسم است.

پورن می تواند تصور شما از تمایلات جنسی سالم را مخدوش کند

استفاده منظم از پورن می تواند منجر به کمتر برانگیخته شدن توسط پارتنر واقعی شود. وقتی فردی وقت و انرژی زیادی را صرف پورن می کند، نتیجه دور شدن از یک رابطه نزدیک انسانی و روی برگرداندن به سمت منبع تحریک روی صفحه نمایش است. پورن می تواند سلایق و ترجیحات جنسی را به سمت چیزهایی که منحرف تر، خطرناک تر یا غیرقانونی تر از آنچه قبلاً تحریک کننده بود، تغییر دهد.

پورن توانایی داشتن روابط معنادار و رضایت بخش در زندگی واقعی را کاهش می دهد

صرف زمان زیادی برای استفاده از پورن می تواند منزوی باشد زیرا کاربر بیشتر و بیشتر به پورن روی می آورد و از افراد واقعی دور می شود. از آنجایی که بیشتر مردم سعی می کنند استفاده خود را پنهان کنند، در “حفظ” عادت پورن خود در بخش جداگانه ای از ذهن خود مهارت پیدا می کنند، و بسیاری اوقات احساس می کنند که این چیزی است که بخشی از زندگی “واقعی” آنها نیست. آنها اکنون رازهایی از افراد زندگی خود دارند که صداقت واقعی را غیرممکن می کند.

پورن به افراد می آموزد که زنان اشیاء جنسی هستند

زنان صرفا به‌عنوان اشیائی به تصویر کشیده می‌شوند که در هر زمان برای هر چیزی که مرد بخواهد آماده است و هیچ نیاز انسانی یا جنسی از خود ندارد و شایسته کرامت و احترام ساده انسانی نیست، بلکه صرفا برای رضایت مردان استفاده می شود. از او هرگز به عنوان یک زن یاد نمی شود، بلکه با مجموعه ای از نام های تحقیرآمیز از او نام برده می شود. اینگونه پورن همدلی را از بین می برد و کاربر را نسبت به انسانیت زنان حساسیت زدایی می کند.

پورن می تواند احساس بدی در مورد خودتان در شما ایجاد کند

استفاده از پورن می تواند به راحتی و خیلی سریع از کنترل خارج شود و تصویر و عزت نفس فرد را از بین ببرد. ناهماهنگی بین ارزش ها و باورهای او و اعمالش می تواند باعث استرس شدید شود. او می تواند به طور همزمان بداند که کاری که انجام می دهد اشتباه است و احساس کند در یک چرخه بی پایان اعتیاد گرفتار شده است.

حتی زمانی که هنگام استفاده از فیلم های مستهجن دستگیر می شود، ممکن است توجیه کند و کارش را بی اهمیت جلوه دهد و احساس ناتوانی در برابر آن داشته باشد. ممکن است پیش خود بگوید من چه جور انسانی هستم که می توانم این تصاویر را ببینم و حتی هیجان زده نیز بشوم. او می تواند احساس ریاکاری و تضعیف روحیه کند.

پورن می تواند تغییرات قابل توجهی در خلق و خوی روزمره شما ایجاد کند

بسیاری از کاربران پورن به راحتی از چیزهایی که قبلاً آنها را تحریک نمی کرد عصبانی می شوند و احساس افسردگی یا خشم می کنند. این می تواند ناشی از احساسات متناقضی باشد که فرد در مورد استفاده از پورن دارد – او می داند که به طور کلی جامعه و اطرافیانش به کاربران پورن به عنوان افراد منحرف نگاه می کنند، و او انرژی زیادی را صرف مخفی نگه داشتن آن می کند. وقتی از آن استفاده نمی کند، در مورد آن خیال پردازی می کند و همزمان از نیاز و عدم کنترلش بر آن خجالت می کشد.

دیدیم که عوارض پورن جدی هستند و واضح است که استفاده از پورن یک سرگرمی بی ضرر نیست. خبر خوب این است که افراد می توانند از مصرف پورن و اعتیاد به پورن رهایی یابند و رفتارهای جنسی و رابطه ای سالم را دوباره بیاموزند. هنگامی که یک فرد از تأثیر پورن بر زندگی خود آگاه شود، می تواند با آن روبرو شود و بر آن غلبه کند.

  • منبع
  • وارونه

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید