امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278309
۷۶۶
۲
۰
نسخه چاپی

8 فعالیت بی دردسر برای مراقبت از خود که انجام آنها فقط 5 دقیقه طول می کشد

8 فعالیت بی دردسر برای مراقبت از خود که انجام آنها فقط 5 دقیقه طول می کشد

اولویت دادن به مراقبت از خود نه تنها ضروری است بلکه برای سلامت مطلوب بسیار مهم است.

جسیکا گلد استادیار گروه روانپزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس گفت: مرخصی از کار و سایر مسئولیت ها برای توقف، تامل و تجدید قوا مهم است، حتی اگر برای 5 دقیقه باشد. با انجام این استراحت های کوچک مراقبت از خود، شما متوجه بهبود روحیه، تمرکز، کارآیی و موارد دیگر خواهید شد.

کووید - 19 روال زندگی ما را تغییر داد و ارتباط اجتماعی را برای بیش از یک سال کاهش داد و ما هنوز استرس و آسیب ناشی از آن را تجربه می کنیم.

همانطور که ما عادات جدیدی را در خود را تقویت می کنیم، مهم است که عادات سالم تری را در نظر بگیریم که بهزیستی جسمی و روحی ما را افزایش می دهد.

ما از متخصصان سلامت روان خواسته ایم تا تمرینات مراقبت از خود به مدت پنج دقیقه که آسان و در دسترس هستند را به اشتراک بگذارند. در اینجا آنچه آنها می گویند را مشاهده می کنید:

1- بار ذهنی خود را سبک کنید.

ممکن است احساس طاقت فرسایی باشد هنگامی که چیزهای زیادی در ذهن شما انباشته شده باشد. 

پنج دقیقه به این فکر کنید که امروز یا حتی این هفته می توانید بشقاب مغز خود را بردارید.

آیا می توانید تصمیم گیری در مورد برنامه های مدرسه را برای چند روز به تعویق بیندازید؟ آیا می توانید از برنامه ریزی ذهنی این آخر هفته تا فردا جلوگیری کنید؟

نها چودری روانپزشک کودک و نوجوان در بیمارستان عمومی ماساچوست و دانشکده پزشکی هاروارد گفت: هرچه بیشتر بتوانید بار ذهنی خود را سبک کنید ، آزادی بیشتری احساس خواهید کرد که در اینجا و اکنون حضور داشته باشید بدون اینکه افکار اضافی شما را تحت فشار قرار دهد.

2- تمرین تنفسی را امتحان کنید.

تنفس عمیق یک عادت ساده است که به پرورش ذهن آگاهی کمک می کند و به تمرین حضور معروف است. ذهن آگاهی می تواند به ذهن شلوغ شما کمک کند، خلق و خوی شما را بهبود بخشد و هرگونه تنشی را که ممکن است تجربه کنید کاهش دهد.

بسیاری از تمرینات تنفسی وجود دارد که می توانید در پنج دقیقه یا کمتر انجام دهید، مانند تنفس جعبه ای (دم به مدت چهار ثانیه، حبس نفس، سپس بازدم به مدت چهار ثانیه) یا تنفس دیافراگمی (که شامل نفس عمیق در معده و درگیر شدن کامل شکم شما می شود)

اگر احساس اضطراب یا استرس دارید، چند نفس عمیق بکشید تا خودتان را آرام کنید. این کاری است که می توانید در هر زمان و هر مکان مانند یک جلسه یا تماس تلفنی انجام دهید.

8 فعالیت بی دردسر برای مراقبت از خود که انجام آنها فقط 5 دقیقه طول می کشد

3- آهنگ مورد علاقه خود را پخش کنید.

میگان رایس روانشناس بالینی دارای می گوید: برای شنیدن آهنگی که روحیه شما را بالا می برد و به شما انرژی مثبت می دهد دکمه پخش را فشار دهید.

اگر بیش از یک آهنگ وجود دارد که حال شما را بهتر می کند یک لیست پخش "مراقبت از خود" با همه موسیقی های مورد علاقه خود ایجاد کنید. پنج دقیقه در آن لیست پخش قرار بگیرید و با ملودی ها برقصید. حرکت اضافی باعث ترشح اندورفین می شود که باعث افزایش شادی می شود.

4- یک مجله راه اندازی کنید.

با ثبت افکار خود در یک مجله پنج دقیقه برای خوداندیشی اختصاص دهید. این تمرین به شما کمک می کند تا آرام شوید و آگاهی خود را افزایش دهید.

مجله خود را به دفتر یا مدرسه بیاورید و هر روز مدتی را صرف نوشتن احساسات خود کنید. همچنین بسیاری از برنامه های مختلف روزنامه نگاری به صورت آنلاین با درخواست ها و فعالیت هایی به شما در تأمل کمک می کند.

5- یک فصل از یک کتاب خلاصه را بخوانید.

کتاب خلاصه مجموعه ای از اطلاعات مربوط به یک موضوع خاص است. این کتاب ها دارای فصل های نسبتاً کوتاهی هستند که می توان آنها را در عرض چند دقیقه خواند.

چندان خاندایی، استادیار روانپزشکی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس در جنوب غربی در دالاس گفت. پنج دقیقه به خواندن یک داستان کوتاه یا یک فصل کتاب خلاصه اختصاص دهید. هر چند کوتاه شما احساس تحریک می کنید و از یادگیری چیزهای جدید در موضوعی که دوست دارید لذت خواهید برد.

8 فعالیت بی دردسر برای مراقبت از خود که انجام آنها فقط 5 دقیقه طول می کشد

6- قدم زدن

فعالیت بدنی می تواند برای سلامت روان شما معجزه کند. اگرچه ممکن است برای یک برنامه تمرینی کامل وقت نداشته باشید، اما می توانید در مدت پنج دقیقه یا کمتر پیاده روی کنید.

یک پیاده روی کوتاه در خارج از راهرو یا راهرو انجام دهید تا حرکتی آگاهانه در طول روز داشته باشید. گلد گفت ، این باعث می شود احساس راحتی کنید و همچنین تفکر شما را تحریک کند.

یک پیاده روی کوتاه در بیرون یا راهرو انجام دهید تا حرکتی آگاهانه در طول روز داشته باشید. این باعث می شود احساس راحتی کنید و  تفکر شما را تحریک شود.

7- یک لیست قدردانی ایجاد کنید.

اگر افکار منفی شما را تحت فشار قرار می دهد کمی وقت بگذارید تا بر آنچه سپاسگزار هستید تمرکز کنید. این می تواند آرامش بخش باشد زیرا باعث افزایش شادی و قدردانی از آنچه در حال انجام آن هستید شود.

در پنج دقیقه یک لیست قدردانی از چند موردی که برای آنها سپاسگزار هستید ایجاد کنید. این باعث می شود وقتی احساس خستگی می کنید فوراً خلق و خوی شما را بهبود می بخشد.

8- شفقت به خود را تمرین کنید.

زیاد به خود سخت نگیرید. اجازه ندهید صدای درونیتان شما را مورد انتقاد و قضاوت قرار دهد. شفقت به خود را تمرین کنید و با خودتان ملایم باشید.

کمی مکث کنید تا فقط خودتان را بررسی کنید و احساس خود را تأیید کنید. حتی اگر فقط پنج دقیقه باشد صحبت کردن با خود می تواند تغییر مثبتی در رفاه کلی شما ایجاد کند.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید