امروز: پنج شنبه, ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۵ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280107
۳۷۶
۱
۰
نسخه چاپی

9 تفاوت فرهنگی منحصر به فرد در سراسر جهان

9 تفاوت فرهنگی منحصر به فرد در سراسر جهان

همه ما شنیده ایم که این دنیای کوچکی است، اما آیا واقعاً این است؟ مردم تمایل دارند سنت ها و آداب و رسوم را در مورد همه چیز از ژست ها گرفته تا عادات غذایی ایجاد کنند. این امر منجر به ایجاد جهانی غنی شده با هزاران فرهنگ مختلف از طلوع تمدن شده است. چیزی که برای شما یک عمل معمولی به نظر می رسد ممکن است برای دیگران عجیب به نظر برسد.

در سراسر جهان، تفاوت های فرهنگی فراوان است! در اینجا نه نمونه شگفت انگیز آورده شده است.

1. مردم مالزی از انگشت شست خود برای اشاره استفاده می کنند

برخی کشورها اشاره با انگشت اشاره را بی ادبانه می دانند. در حالی که بسیاری از فرهنگ‌ها احتمالاً فکر می‌کنند که اشاره کردن با انگشت خیلی خوب نیست، برخی از کشورها مانند اندونزی و مالزی این ژست را بسیار توهین‌آمیز می‌دانند. در آنجا، اشاره کردن با انگشت شست نسبت به چیزها بسیار مؤدبانه‌تر در نظر گرفته می‌شود. در بسیاری از کشورهای آفریقایی، اشاره کردن فقط برای اشیاء بی جان مناسب است، نه برای افراد.

2. نیکاراگوئه ای ها با لب هایشان اشاره می کنند

در برخی از کشورها، مردم با انحراف دهان خود اشاره می کنند. به عنوان مثال، در نیکاراگوئه، به جای انگشت شست یا اشاره، با لب ها اشاره می شود. تعجب می کنید که دقیقا چگونه این کار انجام می شود؟ همه چیز با چروکیدن در نوعی صورت اردک شروع می شود. سپس لب ها را می توان به سمت جلو یا پهلو به پهلو هدایت کرد تا نشان دهد که فرد می خواهد به چه چیزی اشاره کند. این حرکت معمولاً با یک حرکت جهت دار سر همراه است که برای نشان دادن اتفاقی در نزدیکی رخ می دهد.

3. فرانسوی ها برای بوسیدن وارد می شوند

از تکان دادن دست گرفته تا لبخند، بیشتر فرهنگ ها آیین های تبریک خاصی دارند. بسیاری از فرهنگ‌ها رسم مشترک بوسیدن گونه‌ها را به عنوان نوعی سلام مشترک دارند. با این حال، فرانسوی ها این را به سطح کاملاً جدیدی رسانده اند. برای مثال:

  • قوانین بوسیدن برای مردان و زنان در فرانسه متفاوت است.
  • از مردم فرانسه انتظار می رود که هر فردی را که به یک گردهمایی می رسد، چه آنها را بشناسند و چه ندانند، ببوسند.
  • تعداد بوسه های مورد نیاز برای تکمیل تبریک از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است.

4. نیجریه ای ها هنگام سلام کردن زانو می زنند یا سجده می کنند

اعضای قبیله یوروبا، یک گروه قومی در نیجریه، مراسم احوالپرسی را به ویژه با بزرگان خود جدی می گیرند. زمانی که یک فرد بالغ نزدیک می شود، رسم بر این است که جوانان با زانو زدن به او سلام می کنند. به عبارت دقیق‌تر، زنان زانو می‌زنند و مردان به سجده می‌روند. این حرکات سنتی نشانه احترام به بزرگان جامعه است. سایر اقوام در نیجریه درگیر این رسم نیستند.

5. مردم ممکن است در عروسی های یونانی به عروس تف کنند

آیا می دانستید که یونانی ها تف کردن را با خوش شانسی مرتبط می دانند؟ این به عنوان یک طلسم خوش شانسی سنتی در رویدادهایی مانند عروسی دیده می شود. امروزه، این رسم شامل تف کردن مهمانان عروسی بر روی عروس نیست. به جای آسیب رساندن به لباس عروس، این ژست به یک عمل بهداشتی تر و نمادین تر از مهمانان تبدیل شد که به زور «فتو فتو فتو» را به زبان می آورند. یونانی ها این کار را در مناسبت های خاص دیگری مانند غسل تعمید نیز انجام می دهند تا سلامت و زیبایی کودک را تایید کنند.

6. در روسیه، 12 سپتامبر به عنوان روز لقاح شناخته می شود

فرهنگ ها معمولاً به شیوه های منحصر به فردی به ازدواج، رابطه جنسی و تولید مثل می پردازند. به عنوان مثال، روسیه دارای کاهش نرخ زاد و ولد، نسبت نابرابر زنان به مردان، و به طرز نگران‌کننده‌ای طول عمر مردان کوتاه است. برای کمک به حل این مشکل، دولت روسیه در 12 سپتامبر یک تعطیلی رسمی برای زوج ها ایجاد کرد تا به زوج ها مرخصی داده شود تا بچه دار شوند. جوایز به والدین موفقی که نوزادانشان تقریباً نه ماه بعد به دنیا می آیند اهدا می شود.

7. دانمارکی ها در گورستان ها پاتوق می کنند

گورستان ها در بسیاری از کشورها مکان های ترسناکی هستند، اما در دانمارک اینطور نیست. دانمارکی ها به جای تجمع در پارک ها، گورستان های خود را به مناطق اجتماعی تبدیل کرده اند. گورستان های دانمارکی به خوبی آراسته شده اند و وقتی هوا بعد از زمستان شروع به گرم شدن می کند، پر از مردم محلی است. در کپنهاگ، پایتخت این کشور، در یک شرکت عالی می‌نشینید. بسیاری از دانمارکی های مشهور از جمله هانس کریستین اندرسن در گورستان های شهر دفن شده اند.

8. ژاپنی ها صدا دادن هنگام غذا لذت می برند

بیشتر فرهنگ ها قوانینی در مورد آداب سفره دارند. در جوامع غربی، مصرف پر سر و صدا مواد غذایی بی ادبانه تلقی می شود. با این حال، در ژاپن، ایجاد صدا هنگام غذا خوردن قابل قبول است. این احتمالاً ربطی به نحوه خوردن نودل دارد. در کشورهای غربی، نودل های خود را قبل از گذاشتن در دهان، روی قاشق یا چنگال می چرخانید. ژاپنی‌ها رشته‌های خود را بدون پیچاندن دور ظرف می‌چپند. این روش نودل خوردن به طور طبیعی پر سر و صداتر است. هنگام خوردن نودل در ژاپن صداهای خرخر کردنشان نشان می دهد که از آنها لذت می برید. برخی از مردم بر این باورند که له کردن طعم نودل را افزایش می دهد.

9. استفاده از دست چپ ممکن است بی ادبانه باشد

در برخی کشورها استفاده از دست چپ برای غذا خوردن یا فعالیت های دیگر توهین آمیز تلقی می شود. مردم این کشورها پس از استفاده از توالت از دست چپ خود برای نظافت استفاده می کنند و به همین دلیل دست چپ را کثیف می دانند. این رسم در بسیاری از خاورمیانه، هند، سریلانکا و بخش‌هایی از آفریقا اعمال می‌شود. هنگام گذراندن وقت در این نقاط جهان، همیشه از دست راست خود برای احوالپرسی، مبادله پول، دست زدن به کالا و البته غذا خوردن استفاده کنید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید