امروز: چهارشنبه, ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۴ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۴ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 278036
۸۸۳
۱
۰
نسخه چاپی

call of duty یا ندای وظیفه | بازی پر طرفدار هواخواهان بازی های رایانه ای

بازی رایانه ای call of duty پیشرفت های جدیدی را در ژانر تیراندازی اول شخص به ارمغان آورد و پس از اولین بازی 2003 در سال 2003 و 2004 برنده جوایز متعدد بازی سال شد . این بازی از جنگ جهانی دوم به عنوان محیطی استفاده کرده است که به بازیکنان اجازه می دهد جنگ را از چشم سربازان آمریکایی ، شوروی و انگلیسی ببینند.

بازی رایانه ای ندای وظیفه

بازی Call of Duty یا ندای وظیفه چیست و چرا اینقدر پرطرفدار است ؟

بازی رایانه ای call of duty که پیشرفت های جدیدی را در ژانر تیراندازی اول شخص به ارمغان آورد و پس از اولین بازی 2003 در سال 2003 و 2004 برنده جوایز متعدد بازی سال شد توسط شرکت آمریکایی Infinity Ward طراحی شده و توسط Activision تولید شده است .

این بازی از جنگ جهانی دوم به عنوان محیطی استفاده کرده است که به بازیکنان اجازه می دهد جنگ را از چشم سربازان آمریکایی ، شوروی و انگلیسی ببینند. Call of Duty ماموریت های چالش برانگیز تک نفره را با شیوه ی چند نفره ترکیب کرد و به این ترتیب جان جدیدی را در ژانری ایجاد کرد که توسط بازیگران بزرگی مانند Doom و Quake به وجود آمد .

call of Duty به بازیکنان اجازه می دهد تا در جنگ جهانی دوم در مجموعه ای از مبارزات پیشرفت کرده و یا در حالت چند نفره با دشمنان انسانی مبارزه کنند. بازی انفرادی شامل گروهی از متحدان تحت کنترل رایانه برای شبیه سازی بهتر جنگ واقعی بود ، که طی آن یک سرباز به جای اینکه همیشه به تنهایی بجنگد ، بخشی از یک گروه بزرگ بود.

توانایی بالا کشیدن و هدف قرار دادن سلاح گرم ، زنده ماندن چند ثانیه آخر زندگی یک رفیق کشته شده ، و واقعاً مبهوت ماندن در برابر انفجارهای مجاور ، ویژگی های قابل توجهی بودند که باعث فاصله گرفتن بازی از رقبای خود شد.

محبوبیت Call of Duty باعث ایجاد دنباله ها و توسعه های متعددی مانند Call of Duty II ، Call of Duty: Finest Hour و Call of Duty III شد.

این سری در سال 2007 هنگامی که Call of Duty 4: Modern Warfare منتشر شد ، زمینه جدیدی را کشف کرد و به بازیکنان این فرصت را داد تا در درگیری های آینده بین ایالات متحده ، انگلستان و روسیه غرق شوند.

Modern Warfare پرفروش ترین بازی سال 2007 بود که به بازیگران و منتقدان نیز کمک کرد و به سری کمک کرد تا جایگاه خود را در بالای ژانر بازی های جنگی حفظ کنند. دنباله آن ، Call of Duty: Modern Warfare 2 ، در پنج روز اول انتشار خود در نوامبر 2009 رکوردهای صنعت سرگرمی را ثبت کرد و بیش از 550 میلیون دلار فروش جهانی داشت.

 

call of duty  بازی رایانه ای ندای وظیفه یا

حالت تک نفره بازی دارای یک خط داستانی ضد تروریسم بسیار جذاب بود و حالت چند نفره قوی آن بیش از دو میلیون کاربر را به Xbox Live کشاند ، که یک رکورد یک روزه برای خدمات بازی آنلاین را رقم زد.

نسخه بعدی این فرانچایز ، Call of Duty: Black Ops ، در اولین روز انتشار خود در نوامبر 2010 از فروش 360 میلیون دلاری عبور کرد و به راحتی بزرگترین افتتاحیه سرگرمی سال شد.

این بازی دارای یک داستان تک نفره بود که ریشه در حوادث جنگ سرد داشت و یک حالت چند نفره متعادل و بسیار قابل تنظیم را ارائه می داد.

مجموعه Modern Warfare در نوامبر 2011 با Call of Duty: Modern Warfare 3 به پایان رسید ، بازی ای که با فروش 775 میلیون دلار در پنج روز اول انتشار خود رکوردهای جهانی را شکست.

  • منبع
  • britannica

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید