امروز: پنج شنبه, ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۰۸ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280287
۸۷۷
۱
۰
نسخه چاپی

6 نکته برای جلوگیری در اهمال کاری در زندگی

6 نکته برای جلوگیری در اهمال کاری در زندگی

همه ما قبلا این کار را انجام داده ایم. شما یک کار مهم برای انجام دارید، اما نمی توانید تا آخرین شب خود را مجبور به انجام آن کنید. در نهایت، ضرب الاجل فرا می رسد، و شما کار را کامل می کنید، اما زمان زیادی را تلف کرده اید و در این روند باعث ایجاد اضطراب بسیار غیر ضروری برای خود شده اید.

به تعویق انداختن کار در ابتدا بی ضرر به نظر می رسد، اما زمانی که بعد از یک سال (یا حتی یک روز) به گذشته نگاه می کنید، متوجه می شوید که می توانستید خیلی بیشتر از اینها انجام دهید. با این حسرت ها زندگی نکنید. با کنار گذاشتن تمایلات به تعویق انداختن برای همیشه همه چیز قابل کنترل تر می شود.

واضح ترین جایی که اهمال کاری انجام می شود در تجارت شماست. اما شما می خواهید شروع به حذف اهمال کاری در تمام زمینه های زندگی خود کنید، نه فقط در کسب و کارتان، زیرا به تعویق انداختن کار مانند سرماخوردگی است – شیوع می یابد. نکات زیر به شما کمک می کند تا تحول خود را شروع کنید:

1. عادات خود را تغییر دهید

اولین مورد در جهت لغو تعلل، صرفاً به معنای تغییر یا اصلاح عادات شماست. به تعویق انداختن کارها به سطح انرژی شما مربوط می شود و چند تغییر عادت می تواند به شما کمک کند در طول روز انرژی بیشتری داشته باشید.

برای شروع، روی برنامه خواب و رژیم غذایی خود کار کنید. وقتی به اندازه کافی بخوابید و مواد مغذی مناسب را وارد بدن خود کنید، انرژی فیزیکی و عاطفی برای انجام کارهای بسیار دشوارتر خواهید داشت - حداقل احساس می کنید که می توانید - و این نیمی از کار است (و این یک نبرد است). این یک راه حل ساده و کلیشه ای است، اما واقعا کار خواهد کرد.

عادات دیگر عبارتند از سازماندهی، وضعیت بدنی، و اقدامات بهداشت روانی (من فقط صاف تر نشستم و لبخند زدم، آن را امتحان کنید). هر عادت مثبتی که بتوانید در خود ایجاد کنید به شما کمک می‌کند تا زمانی که بدن و ذهن خود را در جای مناسبی قرار می‌دهید، از تعلل دوری کنید.

2. پیشرفت خود را گزارش دهید

مسئولیت پذیری به سمت تبدیل اهمال کاری به بهره وری بسیار پیش می رود. وقتی کسی را دارید که باید به او گزارش دهید، به احتمال زیاد خود را به کار می اندازید تا از ناامید شدن او جلوگیری کنید. علاوه بر این، آنها می توانند شما را بررسی کنند و مطمئن شوند که پیشرفت می کنید. حتی بیشتر - افرادی که به آنها گزارش می دهید - از جمله خودتان - می توانند به شما وابسته باشند.

اینکه چه کسی شما را مسئول نگه دارد بستگی به ماهیت کاری دارد که به تعویق انداختن آن ادامه می دهید. برای کارهای مربوط به کار، احتمالاً یک رهبر یا مدیر تیم دارید که از قبل بر شما نظارت دارد. اگر مستقیماً به کسی گزارش نمی دهید، از کسی بپرسید که آیا می تواند به شما کمک کند تا در قبال پروژه هایتان پاسخگو باشید.

برای وظایف شخصی، چه کسی را انتخاب می کنید تا شما را پاسخگو نگه دارد؟ اگر در حال انجام کاری مانند تلاش برای کاهش وزن هستید، یک دوست نزدیک یا یک همسر شما را به یک شریک ورزشی خوب تبدیل می کند - یا حداقل می توانند بررسی کنند که آیا به اهداف خود دست یافته اید یا خیر. می‌توانید ورزش و وعده‌های غذایی روزانه را با استفاده از یک برنامه گزارش دهید و زمان‌ها را برای رفتن به باشگاه با استفاده از تقویم خود هماهنگ کنید.

3. احساس فوریت ایجاد کنید

پربازدیدترین تد تاک در یوتیوب «درون ذهن یک استاد معطل» نام دارد. تیم اربن مجری از قیاس های خنده دار و قابل ربط برای تشریح ذهن یک معطل کننده استفاده می کند. این ارائه ای است که باید ببینید، اما ما فقط یک جزئیات مهم را برای این مقاله بیان می کنیم. اوربان بیان می‌کند که هیچ چیز مانند احساس اضطرار باعث نمی‌شود یک اهمال‌کننده به حرکت درآید.

شما احتمالاً در زمان نزدیک شدن یک ضرب الاجل، فوریتی را احساس کرده اید که اوربان توصیف می کند. ممکن است در تمام طول هفته از یک تکلیف مدرسه اطلاع داشته باشید، اما احساس فوریت تا شب قبل به وجود نیامد. برای جلوگیری از ادامه این چرخه، فوریت خود را ایجاد کنید.

مشوق ها روشی محکم برای برانگیختن احساس اضطرار در زمانی که همه چیز شکست خورده است می باشد. اگر و تنها در صورتی که آن کاری را که تمام روز از آن دوری می‌کردید، کامل کنید، می‌توانید به خودتان وعده یک غذای خوب یا یک استراحت بسیار ضروری را بدهید.

4. وظایف خود را تجزیه کنید

یکی از نمونه هایی که تیم اوربان در ارائه خود استفاده کرد، پایان نامه دانشگاهی او بود. با وجود اینکه ماه‌ها به او فرصت داده شده بود تا روی این تکلیف ۹۰ صفحه‌ای کار کند، او حتی نمی‌توانست تا سه روز قبل از پایان مهلت، پروژه را شروع کند.

برای جلوگیری از استرس و اضطرابی که اوربان باید در آن روزهای کوتاه شب‌های شلوغ و بی‌خوابی احساس کرده باشد، سعی کنید وظایف و پروژه‌های بزرگ خود را از بین ببرید. همانطور که وظایف بزرگ را به بخش های قابل مدیریت تر تقسیم می کنید، می توانید ضرب الاجل های کوتاه مدتی را برای تکمیل قطعات پروژه تعیین کنید.

مثلاً آن پایان نامه را در نظر بگیریم. اگر مجبور باشید 90 صفحه را در طول سه ماه بنویسید، برنامه ریزی یک صفحه در روز آسان تر خواهد بود. این در حال حاضر بسیار عملی تر به نظر می رسد و ضرب الاجل های کمی برای ایجاد فوریت در اخلاق کاری شما دارد.

5. برای استراحت خود برنامه ریزی کنید

به تعویق انداختن کار فقط در دوره های زمانی طولانی اتفاق نمی افتد. می توانید یک کار را تا پایان روز یا حتی پایان ساعت به تعویق بیندازید. در حالی که این دوزهای کوچک به تعویق انداختن ممکن است کمتر مهم به نظر برسند، آنها واقعاً در طول زمان اضافه می شوند و بهره وری شما را از بین می برند.

چه چیزی باعث می شود در طول روز تعلل کنید؟ برای اکثر افراد، ممکن است این میل شدیدی باشد که در رسانه‌های اجتماعی پیمایش کنند یا در یک بازی موبایلی شرکت کنند. اگر در طول روز همچنان تلفن خود را برمی دارید، به ناچار ضرب الاجل های خود را تا پایان روز به تعویق خواهید انداخت. شما ساعت های زیادی را در این چرخه تلف خواهید کرد.

به جای اینکه اجازه دهید تلفن یا سایر عوامل حواس پرتی شما را از این طریق کنترل کنند، سعی کنید زمان استراحت خود را با تقویم خود برنامه ریزی کنید. سپس، تلاش خود را بر چک نکردن اعلان‌های تلفن یا سرگردانی برای خوردن میان‌وعده تا زمان استراحت برنامه‌ریزی‌شده‌تان متمرکز کنید. سپس، به‌جای اینکه به خودتان اجازه دهید برای مدت‌های بی‌پایان به سمت هر حواس‌پرتی کشیده شوید، مطمئن خواهید شد که حداقل کاری را قبل از اینکه پاهایتان را بالا بیاورید انجام داده‌اید.

6. اهداف خود را تجسم کنید

بیشتر افراد در زندگی اهداف و آرزوهایی دارند. با این حال، افراد کمی ابتکار عمل را برای تعقیب آنها به دست می گیرند. به تعویق انداختن کار دلیل بزرگی برای تحقق نیافتن آن رویاها است.

یکی از راه‌های جلوگیری از تعلل در اهداف، تجسم آنهاست. این می تواند به سادگی قرار دادن تصویری از خانواده یا خانه رویایی خود در ایستگاه کاری شما باشد. یادآوری بصری دائمی به شما کمک می کند تا حتی زمانی که ناخودآگاه شما می خواهد به عقب راندن کار ادامه دهید، به شما انگیزه می دهد که جلو بروید.

  • منبع
  • حقوق نیوز

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید