امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280146
۵۸۰
۱
۰
نسخه چاپی

آبله میمون چقدر خطرناک است؟

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که عوارض ابتلا به آبله میمون در اغلب موارد به شدت واقعی نیست و میزان مرگ‌ومیر آن نیز کمتر است.

آبله میمون

سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که عوارض ابتلا به آبله میمون در اغلب موارد به شدت آبله واقعی نیست و میزان کشندگی و قدرت سرایت آن نیز کمتر است. البته متخصصان معتقدند اگرچه ابتلا به آبله ویروس میمون در اغلب موارد خود به خود برطرف می‌شود و آسیب جسمی دائمی باقی نمی‌گذارد، اما باید یک بیماری جدی در نظر گرفته شود.

با وجود کشندگی و قدرت سرایت به مراتب کمتر آبله میمون در مقایسه با آبله واقعی، ابتلا به این بیماری برای کودکان خطرناک‌تر است، در اغلب موارد نیز مرگ‌ومیر در میان کودکان گزارش شده است. زنان باردار نیز از جمله گروه‌هایی هستند که بیشتر در معرض پیامدهای ابتلا به آبله میمون قرار دارند، این بیماری ممکن است به جنین سرایت کند یا باعث بروز اختلال در زایمان و سقط جنین شود.

یکی از رایج‌ترین عوارض ابتلا به آبله میمون عفونت‌های همراه با آن است که ممکن است به ذات‌الریه، مننژیت یا کوری ناشی از عفونت شبکه چشم منجر شود. سازمان جهانی بهداشت (WHO) مهمترین راه پیشگیری از گسترش شیوع بیماری آبله میمون را شناسایی افراد مرتبط با مبتلایان برای قطع زنجیره ابتلاء در نظر گرفته است. دیگر روش پیشگیری از ابتلا به آبله میمون دریافت واکسن است، توصیه شده است که افراد مرتبط با مبتلایان که بیشتر در معرض خطر هستند بهتر است واکسن آبله را دریافت کنند.

  • منبع
  • ایسنا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید