امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 276935
۳۸۸
۱
۰
نسخه چاپی

آزمون‌های وکالت و کارشناسان رسمی مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌قضائیه شهریور برگزار می‌شود

آزمون‌های وکالت و کارشناسان رسمی مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌قضائیه شهریور برگزار می‌شود

توضیحات رئیس مرکز وکلا و کارشناسان قوه‌قضائیه درباره آزمون ۱۴۰۰

رئیس مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه‌قضائیه اعلام کرد که آزمون‌های وکالت و کارشناسان رسمی این مرکز در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود و منبع درس حقوق اساسی -نیز که به دروس آزمون وکالت اضافه شده است- به زودی معرفی خواهد شد.

علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با ایسنا در ارتباط با زمان برگزاری آزمون وکالت و کارشناسان رسمی قوه قضاییه، گفت: آزمون وکالت و آزمون کارشناسی ۱۴۰۰، به شرط این‌که مشکلی پیش نیاید در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود. من دیدم که مصاحبه‌ای به نقل از من منتشر شده که تاریخ آزمون را ۲۰ شهریور اعلام کردم اما من در آن مصاحبه گفتم که پیش‌بینی ما این است که حوالی ۲۰ شهریور یعنی بیستم به بعد آزمون برگزار می‌شود پس دو روز از نیمه دوم شهریور مشخص شده است اما چون هنوز نهایی نشده نمی‌توانم تاریخ دقیق را اعلام کنم بنابراین همانگونه که اعلام کردیم آزمون ما هم در وکالت و هم در کارشناسی نیمه دوم شهریور در سراسر کشور برگزار خواهد شد.  

وی با بیان این‌که امسال درس حقوق اساسی به منابع آزمون اضافه شده است، گفت: امسال داوطلبان باید یک درس بیشتر از سال گذشته یعنی حقوق اساسی را بخوانند از آنجایی که داوطلبان تقاضای گسترده‌ای داشتند و تأکید داشتند که فرصت برای مطالعه ندارند، ما با شورای نگهبان هماهنگی داشتیم و دوستان در پژوهشکده شورای نگهبان زحمت کشیدند یک کتاب روشنی را به عنوان منبع آزمون آماده کردند که به زودی منتشر می‌شود. ما امسال سوال‌های آزمون حقوق اساسی را صرفاً از داخل آن منبع طراحی می‌کنیم. لذا ما در درس حقوق اساسی یک منبع روشن خواهیم داشت که به زودی منبع چاپ و معرفی می‌شود و فقط از آن منبع سوال مطرح می‌شود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: خواهش می‌کنم کسی برای درس حقوق اساسی به کلاس‌های متفرقه نرود صبر کنند که منبعی که رسماً معرفی خواهد شد را تهیه کنند. در مرکز اگر امکانش فراهم باشد سعی می‌کنیم آموزش الکترونیکی رایگان را نیز برای داوطلبان فراهم کنیم تا بتوانند آنلاین مراجعه کنند و آموزش ببینند.

انتهای پیام

  • منبع
  • ایسنا

    دیدگاه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



    کد امنیتی کد جدید