امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 284393
۲۰۸
۱
۰
نسخه چاپی

آمازون برای رقابت با گوگل و OpenAI، از سرویس هوش مصنوعی ابری Bedrock رونمایی کرد

مشتریان خدمات وب آمازون می‌توانند از Bedrock برای نوشتن، ساخت چت‌بات، خلاصه‌کردن متن، طبقه‌بندی تصاویر و موارد دیگری براساس درخواست‌های متنی خود استفاده کنند.

آمازون برای رقابت با گوگل و OpenAI، از سرویس هوش مصنوعی ابری Bedrock رونمایی کرد

آمازون از API جدیدی تحت عنوان Bedrock برای خدمات وب خود (AWS) رونمایی کرده که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد از ابزارهای هوش مصنوعی تولیدکننده متن یا تصویر استفاده کنند. درواقع، از این API به عنوان یک جایگزین ابری و قابل تنظیم برای مدل‌های ChatGPT و DALL-E 2 یاد شده که کسب‌و‌کارها و توسعه‌دهندگان می‌توانند از آن استفاده کنند.

مشتریان خدمات وب آمازون می‌توانند از Bedrock برای نوشتن، ساخت چت‌بات، خلاصه‌کردن متن، طبقه‌بندی تصاویر و موارد دیگری براساس درخواست‌های متنی خود استفاده کنند. همچنین این شرکت در Bedrock به کاربران خود امکان انتخاب مدل پایه آمازون تایتان (FM) و چندین مدل نوپا ازجمله Claude (رقیب تحت حمایت گوگل از ChatGPT که توسط کارکنان سابق OpenAI ساخته شده)، Jurassic-2 (یک مدل زبانی متخصص در اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، پرتغالی، ایتالیایی و هلندی) و Stable Diffusion (یک تولیدکننده تصویر منبع باز محبوب) را فراهم می‌کند.

علاوه‌براین، کسب‌و‌کارها و توسعه‌دهندگان می‌توانند نحوه عملکرد مدل‌ها را براساس ورودی‌های خود شخصی‌سازی کنند که به گفته CNBC، آمازون می‌گوید برای آموزش مدل‌ها استفاده نخواهد شد. این ویژگی به لحاظ تئوری، می‌تواند نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی شرکت‌هایی که از داده‌های حساس استفاده می‌کنند را از بین ببرد.

آمازون به‌عنوان راهی برای ارائه انعطاف‌پذیری به مشتریان خود، طیف وسیعی از مدل‌های هوش مصنوعی را به مشتریان خود ارائه کرده است. در توضیحات رسمی این شرکت آمده است:

«با تجربه بدون سرور Bedrock، می‌توانید به‌سرعت شروع به کار کنید، FMها را به‌طور خصوصی با داده‌های خود شخصی‌سازی کنید و با استفاده از ابزارها و قابلیت‌های AWS که با آن‌ها آشنا هستید، بدون نیاز به مدیریت زیرساخت، به‌راحتی آن‌ها را در برنامه‌های خود ادغام کنید.»

نظر مدیرعامل آمازون درباره هوش مصنوعی Bedrock

«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون به CNBC گفت:

«بیشتر شرکت‌ها می‌خواهند از این مدل‌های زبانی بزرگ استفاده کنند، اما توسعه و آموزش مدل‌های واقعاً خوب به چندین میلیارد دلار هزینه و سال‌ها زمان نیاز دارد و بیشتر شرکت‌ها نمی‌خواهند به این شیوه پیش بروند. بنابراین آن‌ها دوست دارند از یک مدل بنیادی استفاده کنند که درحال‌حاضر بزرگ و فوق‌العاده است و قابلیت شخصی‌سازی داشته باشد و این همان کاری است که Bedrock انجام خواهد داد.»

به گفته آمازون، C3.ai ،Pegasystems و Accenture ازجمله اولین کسب‌و‌کارهایی هستند که برای آزمایش Bedrock آمادگی خود را اعلام کرده‌اند. این شرکت هنوز قیمت ابزار هوش مصنوعی ابری خود را اعلام نکرده و درحال‌حاضر فقط از طریق لیست انتظار می‌توان به آن دسترسی داشت.

  • منبع
  • دیجیاتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید