امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280210
۲۱۱
۱
۰
نسخه چاپی

آیا آزمون ورودی دانشکده حقوق (LSAT) در آمریکا حذف می شود؟

کانون وکلای آمریکا بار دیگر در نظر دارد آزمون ورودی دانشکده حقوق یا هر آزمون یکنواخت دیگر مورد استفاده دانشکده‎ های حقوق برای پذیرش دانشجویان را، حذف کند.

کانون وکلای آمریکا

تلاش کانون وکلای آمریکا برای حذف آزمون ورودی دانشکده حقوق

کمیته ۹ نفره کانون وکلای آمریکا (The American Bar Association) توصیه کرده است قانونی که طبق آن دانشکده‎ های حقوق در تصمیم گیری ه‎ای پذیرش باید از “آزمون معتبر و قابل اعتماد” استفاده کنند، حذف شود.

به گزارش گروه ترجمه پایگاه خبری اختبار، برای سال‌ها تنها آزمون استانداردی که به طور عادی استفاده می شد، Law School Admission Test) LSAT) بود تا اینکه در سال ۲۰۲۱ کانون وکلای آمریکا آزمون GRE را نیز به عنوان یک جایگزین اضافه کرد.

از آنجایی که آزمون LSAT نقش بزرگی در پذیرش دانشکده های حقوق و تصمیمات کمک مالی ایفا می کند، کنار گذاشتن الزامات آزمونی یک تغییر اساسی خواهد بود.

این اولین بار نیست که ABA (کانون وکلای آمریکا) برای حذف آزمون گامی برمی‎ دارد. ABA در سال ۲۰۱۸ نیز اقدام مشابهی را تصویب کرد اما چند لحظه قبل از تصویب نهایی، مجمع عمومی آن را رد کرد.

بخش آموزش حقوقی و پذیرش وکلا در کانون وکلای آمریکا قصد دارد در جلسه بیستم ماه می در شیکاگو این پیشنهاد را مطرح کند.

شورای آموزش حقوقی و پذیرش وکلا، که به امور اعتبارسنجی دانشکده های حقوق رسیدگی می کند، قرار است در جلسه آتی در شیکاگو این پیشنهاد بررسی کند.

شورا می‌تواند پیشنهاد را برای اظهارنظر عمومی منتشر کند، اما تا زمانی که شورا آن را تایید نکند و مجمع عمومی ABA آن را بررسی نکند، هیچ تغییری اعمال نخواهد شد.

حذف آزمون ورودی دانشکده حقوق به ضرر دانشجویان ضعیف تر خواهد بود

استدلال حامیان برگزاری آزمون LSAT این است که، با توجه به اینکه آزمون برای سنجش عملکرد سال اول دانشکده حقوق طراحی شده است، حذف آن به ضرر دانشجویان ضعیف ‎تر خواهد بود. آنها اظهار داشته‎ اند که بدون این آزمون، زمان و پول دانشجویانی که احتمالا در دانشکده موفق نمی‎ شوند، از بین خواهد رفت.

نگرانی ها از تاثیر بر تنوع قومی و نژادی دانشجویان رشته حقوق

(انجمنی غیرانتفاعی که آزمون LSAT را طراحی و مدیریت می‌کند) در بیانیه‌ ای به همین موضوع اشاره و اعلام کرده است که: «تحقیقات نشان داده است که روش سنجش اختیاری، اغلب علیه اقلیت های قومی و نژادی عمل می کند، بنابراین امیدواریم ABA این مسائل را با دقت بررسی کند.»

این انجمن اضافه کرده است که معتقد است آزمون LSAT همچنان یک ابزار مهم برای دانشکده های حقوق و متقاضیان است و هنگامی که در بررسی کامل متقاضیان استفاده شود تنوع قومی و نژادی پذیرفته شدگان را به میزان قابل توجهی افزایش می‎ دهد.

برخی دیگر مخالفت کرده اند که سلطه آزمون LSAT به تلاش ها برای تنوع بخشیدن قومی و نژادی در زمینه آموزش حقوقی و حرفه های حقوقی آسیب می زند.

مطالعات نشان داده اند که تفاوت قابل توجهی در نمرات آزمون LSAT در بین گروه های نژادی وجود دارد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ نشان داد که میانگین نمره آزمون LSAT شرکت کنندگان سیاهپوست ۱۴۲ بود، در حالی که برای شرکت کنندگان سفیدپوست و آسیایی ۱۵۳ بوده است.

انتقاد به هزینه دوره های آمادگی آزمون و ثبت نام در آزمون LSAT

منتقدان همچنین به دسترسی نابرابر به دوره های امادگی برای شرکت در آزمون LSAT و هزینه های مربوط به خود آزمون اشاره می کنند.

آزمون LSAT که  ۱۲۱.۰۰۰ نفر داوطلب در طول سال ۲۰۲۱ داشته است، برای شرکت کنندگان در آزمون ۲۰۰ دلار هزینه دارد.

انجمن پذیرش دانشکده حقوق LSAC برای خدمات خود نیز ۱۹۵ دلار دیگر دریافت می کند. البته این سازمان غیرانتفاعی معافیت هایی را به کسانی که نیاز مالی دارند ارائه می دهد.

جو گسترده‌ آزمون‌های پذیرش استاندارد از سال ۲۰۱۸ تغییر کرده است. تعداد قابل توجهی از دانشکده ها و دانشگاه‌ها به‌ویژه در دوره همه‌گیری کووید-۱۹، پذیرش بدون آزمون داشته اند.

  • منبع
  • رویترز
  • اختبار

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید