امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 280493
۱۴۷۸
۱
۰
نسخه چاپی

آیا داشتن فانتزی جنسی طبیعی است؟!

فانتزی جنسی یک تصویر، الگو یا موقعیت شهوانی است که باعث تحریک جنسی فرد می‌شود. همه انسان‌هایی که فانتزی جنسی دارند، الزاما نمی‌خواهند به آن عمل کنند.

فانتزی جنسی

فانتزی جنسی

تخیل جنسی به هر تصویر ذهنی ای گفته می شود که از نظر جنسی برای فرد تحریک کننده یا وابسته به عشق شهوانی باشد. یک خیال جنسی که خیال اروتیک نیز نامیده می شود، یک خیال یا الگوی افکار عمدی با هدف ایجاد یا تقویت احساسات جنسی است. یک خیال می تواند یک داستان طولانی یا یک فلاش ذهنی سریع از تصاویر جنسی باشد. هدف آن می تواند از انگیزه های جنسی مانند برانگیختگی جنسی و رسیدن به ارگاسم تا گذراندن ساده زمان یا کمک به خواب رفتن فرد باشد.

خیال پردازی جنسی ممکن است یک تجربه مثبت یا منفی یا حتی هر دو باشد که می تواند تجربه گذشته را منعکس کند و بر برخوردهای جنسی آینده تأثیر بگذارد. ممکن است فردی تمایل نداشته باشد که یک خیال جنسی را در زندگی واقعی خود به اجرا بگذارد و از آنجا که روند کار کاملاً خیالی است، محدود به خیالات قابل قبول یا عملی نمی شود. همین مساله می تواند اطلاعاتی در مورد روندهای روانشناختی پشت رفتارهای جنسی فراهم کند. تقریباً 90٪ از جمعیت عمومی بزرگسالان عنوان می کنند که تخیلات جنسی دارند. این نوع تصویرسازی ذهنی برای رابــطه جنسی مهم است. زیرا ارتباط نزدیکی با تحریک جنسی بهتر دارد.

انواع فانتزی جنسی

مردم در مورد چیزهای زیادی خیال پردازی می کنند. به عنوان مثال، یک تعطیلات باورنکردنی، یا به دست آوردن یک شغل بزرگ و متحول کننده زندگی. و چه کسی می‌داند؟ ممکن است روزی آن رویاها را به واقعیت تبدیل کنید. با این حال، وقتی صحبت از تخیلات جنسی به میان می‌آید‌، هر سناریویی هم نباید در دنیای واقعی محقق شود. در بیشتر فانتزی‌های جنسی، ما مایل به انجام آن نیستیم و فقط در حد تخیل به آنها فکر می‌کنیم. محققان معتقدند که خیال‌پردازی‌ها می‌توانند دریچه‌ای به جنبه‌هایی از احساسات غیرجنسی ما ارائه دهند که سعی می‌کنیم در زندگی روزمره‌مان با آنها آشتی دهیم.

داشتن یک فانتزی جنسی کاملا طبیعی است، به شرطی که خارج از عرف و فرهنگ نباشد. در ادامه رایج‌ترین فانتزی‌های جنسی را بررسی خواهیم کرد.

1. فانتزی جنسی تابو و حرام

در داخل و خارج از اتاق خواب، ما چیزی را می‌خواهیم که نمی‌توانیم داشته باشیم. این روشی است که مغز ما کار می‌کند. هر رابطه جنسی یا عملی که ممکن است ما را به دردسر بیندازد یا خارج از فرهنگ باشد، با عنوان فانتزی جنسی تابو شناخته می‌شود. تخیلات تابو رایج عبارتند از:

• فوت فتیش (لیسیدن پا) یا برخی از دیگر انواع فتیش

• رابطه ارباب برده‌ای

• رابطه جنسی با محارم

فضول گرایی (تماشای افراد بدون اطلاع یا رضایت آنها) و نمایش گرایی (در معرض دید قرار دادن اندام تناسلی خود در حالی که دیگران به آن نگاه می‌کنند) نیز نمونه‌های دیگری از فانتزی جنسی ممنوعه هستند.

چگونه با فانتزی جنسی ممنوعه مقابله کنیم؟

رابطه با محارم، نمایش گرایی و فضول گرایی توافقی، غیرقانونی هستند و مشمول مجازات خواهند بود. چرا که افرادی که در معرض اندام تناسلی شما قرار می‌گیرند، شرکت کننده مایل نیستند. در حالی که ممکن است خیال پردازی در مورد این موضوعات هیجان انگیز باشد، اما نباید در زندگی واقعی انجام شوند.

قرار دادن یک آینه جلوی تخت خواب برا اینکه خودتان را تماشا کنید، یا نقش بازی کردن با شریک زندگی‌تان در رابطه با این مسائل، ممکن است به شما کمک کند حس مشابهی را کشف و درک کنید. در میان گذاشتن این تصورات جنسی با شریک زندگی یا سکس تراپیست، می‌تواند شما را از جوانب مخرب این تخیلات جنسی آگاه کند.

2. فانتزی جنسی خشن

ایده مطیع بودن از نظر جنسی می‌تواند برای افرادی که همیشه خارج از اتاق خواب کنترل را در دست دارند، تحریک‌کننده باشد. همچنین ایده کنترل کننده بودن به دلیل ماهیت جنسی خشن و احساس قدرت می‌تواند برای شریک جنسی دیگر رابطه نیز بسیار هیجان انگیز باشد.

رابطه جنسی خشن که با عنوان BDSM نیز شناخته می‌شود، دومین فانتزی جنسی محبوب در بین جهانیان است که می‌تواند نشان دهنده اختلالات روانی شدید در هر فردی باشد. بسیاری از افراد مبتلا به سادیسم جنسی و مازوخیسم جنسی به این نوع رابطه جنسی و تخیلات جنسی علاقه دارند. ناگفته نماند رابطه جنسی خشن همیشه بد نیست و در برخی موارد می‌تواند مفید باشد، به شرطی که حد و مرز در این رابطه مشخص شده باشد و طرفین به یکدیگر آسیب نرسانند.

چگونه تخیلات جنسی خشن را تحت کنترل داشته باشیم؟

اولین قدم برای اجرا کردن این فانتزی جنسی این است که مطمئن شوید، تخیلات شما ایمن، عاقلانه و توافقی هستند. سپس این تخیلات خود را با به اشتراک گذاشتن آن با شریک جنسی خود، بهتر درک کنید.

فانتزی هر چه که باشد، باید برنامه‌ای در مورد اتفاقاتی که در آن صحنه جنسی رخ می‌دهد وجود داشته باشد. به این ترتیب می‌توانید خطر اعمال ناخواسته یا غیر توافقی را از بین ببرید. برا مثال برنامه رابطه جنسی خشن خود را به شکل زیر تنظیم کنید:

• روی یک کلمه مطمئن برای توقف رابطه توافق کنید.

• در مورد نقش‌ها صحبت کنید.

• مرزها را تعیین کنید.

• به طور آهسته در طول رابطه پیش بروید.

• به طور مداوم راحتی شریک جنسی‌تان را بررسی کنید.

3. فانتزی جنسی چند همسری

روابط باز که در ایران بیشتر با عنوان خیانت و زنا شناخته می‌شود، تخیلات جنسی هستند که در آن فرد با افراد دیگری جز همسر خود رابطه دارد. ممکن است این نوع روابط در خارج‌ از مرزهای ایران به عنوان یک رابطه شاد شناخته شود، اما در ایران این روابط بنیانگذار جرم و جنایات بسیار زیادی هستند.

در برخی موارد عدم تک همسری توافقی است و طرفین در این رابطه توافق دارند. گفته می‌شود کمتر از ۰.۵ درصد مردم دنیا به این نوع روابط اعتقاد دارند.

در رابطه با خیال پردازی جنسی چند همسری باید چه کار کنیم؟

قبل از هرکاری در این فانتزی، از خودتان چند سوال بپرسید:

• آیا از رابطه خود راضی نیستید؟

• آ‌یا هوس افزایش آدرنالین دارید؟

• آیا درگیری داخلی دیگری در جریان است؟

تغییر ساختار رابطه زناشویی در ایران جرم است و انجام آن امکان‌پذیر نیست. بنابراین شما نمی‌توانید به داشتن روابط باز یا چند همسری فکر کنید. در اولین مرحله سعی کنید این خیال پردازی‌های جنسی را با شریک زندگی خود در میان بگذارید. سپس سعی کنید، درک کنید این فانتزی جنسی چه احساسی برای شما دارد. بررسی احساسات‌تان ممکن است سرنخ‌هایی از نیازهای برآورده نشده به شما بدهد.

اگر احساس می‌کنید این تمایل به رابطه چند همسری به دلیل شریک جنسی‌تان است، سعی کنید برای زوج درمانی به یک سکس تراپیست مراجعه کنید. یا اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید با همسرتان در رابطه جنسی کنار بیایید، قبل از هر کاری با یک روانشناس مشورت کنید. ممکن است نیاز باشد، شما از همسرتان جدا شوید!

4. فانتزی جنسی چند نفره یا تری سام

رابطه جنسی چند نفره به معنای برقرار سکس با چند نفر در زمان‌های مختلف نیست. در واقع این فانتزی به معنای داشتن رابطه جنسی با چندین نفر به طور همزمان است. داشتن همچین روابطی در دین اسلام نامشروع است، اما در دیگر ادیان چنین رابطه‌ای خلاف به شمار نمی‌آید.

در رابطه با خیال پردازی جنسی تری سام چه کار می‌توان کرد؟

اگر این فانتزی برای شما صرفا یک خیال است، بیش از حد به آن فکر نکنید. اگر می‌خواهید با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید، اما لزوماً این فانتزی را اجرا نکنید، با دریافت رضایت از همسرتان، از هیجان زبانی در زمان نزدیکی استفاده کنید. برای مثال، در زمان سکس تظاهر کنید فرد سومی هم در رابطه شما حضور دارد. یا اینکه از همسر خود بخواهید نقش دو نفر را برای شما بازی کند. شاید این کار در نظر اول سخت به نظر برسد، اما با گذشت زمان متوجه هیجان این کار در رابطه‌تان خواهید شد.

5. فانتزی جنسی رمانتیک

پیاده روی طولانی در ساحل، شام با نور شمع و تماس چشمی در طول عشق ورزی فقط یک توهم عاشقانه نیستند. همه آنها بخشی از رمانتیک بودن هستند. بسیاری از مردم می‌خواهند با آنها مانند خانواده سلطنتی رفتار شود. حرکات عاشقانه نیازمند مقدار زیادی زمان، تلاش و شاید حتی پول باشد، اما می‌تواند باعث شود که فرد مقابل احساس ارزشمند بودن پیدا کند. تحقیقات نشان داده است، افرادی که اعتماد بِنفس بیشتری دارند در طول رابطه جنسی بیشتر می‌توانند شریک جنسی‌شان را تحریک کنند. شما با رمانتیک بودن می‌توانید به شریک زندگی‌تان اعتماد بنفس ببخشید.

چنانچه تخیلات جنسی رمانتیک داشته باشیم، به چه معناست؟

اگر متوجه شدید که در مورد این موضوع خیال پردازی می‌کنید، ممکن است به این دلیل باشد که در زندگی واقعی احساس قدردانی نمی‌کنید.

اگر در یک رابطه هستید، ممکن است شما و همسرتان نیاز داشته باشید که زمان بیشتری را با هم بگذرانید، زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید یا در موقعیت‌هایی که به شما امکان می‌دهد تماس چشمی را حفظ کنید، رابطه جنسی داشته باشید.

برای داشتن خیال پردازی جنسی رمانتیک نیازی نیست شما حتما شریک جنسی داشته باشید. شما می‌توانید خودتان را به یک ماساژ خوب دعوت کنید یا اینکه در زیر نور شمع یا مهتاب با خود عشق بازی کنید.

فانتزی جنسی

6. فانتزی جنسی در فضاهای خاص

برای زنان، عوامل عاطفی و زمینه‌ای در فانتزی‌ها برجسته‌تر هستند و یک فضای رمانتیک می‌تواند به شما کمک کند تا سرحال شوید و هیجان بیشتری در زمان معاشقه داشته باشید.

اگر این خیال جنسی را در سر خود می‌پرورانید، در اولین فرصت به دنبال عملی کردن آن باشید. فانتزی رابطه جنسی در ساحل یا جنگل بسیار رایج است و نه تنها هیچ ضرری ندارد، بلکه می‌تواند جان دوباره‌ای به رابطه شما دهد.

7. خیال پردازی جنسی در لباس‌ها و شخصیت‌های خاص

داشتن فانتزی جنسی در رابطه با سلبریتی‌ها بسیار عام است و هر فردی حداقل یک بار آن را تجربه می‌کند. این نوع تخیل جنسی می‌تواند ماجراجویی شما را ترغیب کند.

اگر علاقمند به این نوع رابطه جنسی هستید، اول شخصیت مناسب خودتان و همسرتان را پیدا کنید. برای مثال فانتزی جنسی پلیس و مجرم، پرستار و بیمار یا یک ورزشکار با یک هنرمند، بسیار محبوب هستند و شما نیاز به ابزار خاصی برای عملی کردن این موارد نخواهید داشت.

8. فانتزی جنسی رابطه جنسی دهانی

تخیل جنسی سکس دهانی در بین مردان بسیار شایع است، به طوری که برخی افراد سکس دهانی را به دخول ترجیح می‌دهند. محققان معتقدند داشتن رابطه دهانی برای زوج‌هایی که تا حالا آن را امتحان نکرده‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد. آن‌ها معتقدند احساس رویارویی با ناشناخته و تلاش کردن برای اولین بار می‌تواند یک ضربه آدرنالین هیجان‌انگیز به زوج‌ها بدهد و در برخی افراد، برانگیختگی جنسی با احساس آدرنالین همراه است.

9. فانتزی جنسی رابطه جنسی مقعدی

یکی دیگر از فانتزی‌های جنسی رایج مردان، داشتن سکس مقعدی با شریکی است که هرگز رابطه مقعدی نداشته است. مردان به طور معمول درباره چیزهایی خیال پردازی می‌کنند که نمی‌توانند، آن را به دست بیاورند. تجربه رابطه مقعدی در دفعات اول می‌تواند برای زوجین بسیار هیجان انگیز باشد، اما باید توجه داشته باشید که این نوع رابطه در طولانی مدت می‌تواند باعث مشکلات زیادی شود.

دلایل به وجود آمدن فانتزی جنسی

دلایل مختلفی می‌تواند پشت خیال پردازی‌های جنسی ما باشد. نمونه‌های زیر فقط بخش کوچکی از دلایل هستند.

• برای کسب تجربه جدید با چاشنی هیجان

• برای درک احساسات مختلف

• رفع نیازهای برآورده نشده

• برای فرار از واقعیت

• کشف یک میل جنسی تابو و ممنوعه

• برای طراحی یک برخورد جنسی در آینده

• آرام کردن ذهن و کاهش اضطراب

• کسب اعتماد به نفس جنسی بیشتر.

فانتزی جنسی

فانتزی‌ جنسی، بازتاب چیست؟

فانتزی جنسی بازتابی از شخصیت، سبک دلبستگی و هویت فرهنگی فرد است.

1. شخصیت

بسیاری از فانتزی‌ها برعکس شخصیت زندگی واقعی افراد را منعکس می‌کنند. به عنوان مثال، درونگراها در مورد تسلط بیشتر و افرادی که روان رنجورتر هستند در مورد تغییر بدن و شخصیت خود خیال پردازی می‌کنند.

2. سبک دلبستگی

افراد دارای سبک دلبستگی مضطرب و اجتنابی بیشتر احتمال دارد خود را در تخیلات جنسی از هر نظر تغییر دهند. افراد مضطرب که مسائل مربوط به رها شدن را دارند، از خیال‌پردازی‌های خود برای تبدیل شدن به نسخه‌ای از خود استفاده می‌کنند که نیازی به نگرانی در مورد طرد شدن ندارند و افراد اجتنابی که در رابطه با صمیمیت مشکل دارند، از خیال‌پردازی‌های خود برای ایجاد فاصله عاطفی بیشتر استفاده می‌کنند.

3. فرهنگ

فانتزی‌ها به وضوح چیزی در مورد فرهنگ ما می‌گویند. برای مثال، زنان، مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا، بیشترین تمرکز را روی تغییر ویژگی‌های فیزیکی خود دارند. مردان بیشتر تمایل دارند که اندام تناسلی خود را در فانتزی‌های خود تقویت کنند، که واکنشی واضح به ایده‌آل‌های فرهنگی بدن است.

 همچنین فانتزی‌های جنسی اغلب منعکس کننده نحوه نمایش مردان و زنان در فیلم‌ها و رمان‌های عاشقانه‌ای است که در فرهنگ هر فرد به نمایش در می‌آید. ناگفته نماند گرایش جنسی در هر فرهنگ نیز بی‌تاثیر نیستند. یعنی اینکه اگر شما یک فانتزی جنسی دارید، ممکن است این گرایش در فرهنگ شما معمول‌تر باشد.

چه زمانی باید برای فانتزی‌ های جنسی به مشاور مراجعه کرد؟

به خاطر داشته باشید که فقط به این دلیل که در مورد چیزی فانتزی دارید به این معنی نیست که باید به آن عمل کنید. اگر در یک رابطه شاد هستید و در مورد خیانت به شریک زندگی خود فانتزی دارید، این لزوماً به این معنی نیست که ناخودآگاه شما سعی دارد به شما بگوید که با شخص دیگری خوشحال‌تر خواهید بود.

از آنجایی که فانتزی‌ها، تخیلات بی حد و مرزی هستند، ما اغلب نسخه‌های ایده‌آلی از خودمان را در آن‌ها می‌سازیم. اگر کمبود اعتماد به نفس یا ترس از رها شدن شما را از دستیابی به نسخه ایده‌آل خود باز می‌دارد، ممکن است وقت آن باشد که با یک روانشناس یا سکس تراپیست مشاوره کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید به این الگوهای منفی تفکر رسیدگی کنید.

  • منبع
  • هنر زندگی
  • دکترتو

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید