امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282274
۷۶۵
۱
۰
نسخه چاپی

آیا سرکه سیب برای کاهش وزن مؤثر است؟

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که سرکه سیب می‌تواند کاهش وزن را بدون ورزش یا تغییر در رژیم غذایی افزایش دهد.

آیا سرکه سیب برای کاهش وزن مؤثر است؟

فواید سرکه سیب برای کاهش وزن همیشه مورد توجه افراد بوده است. اما این باور تا چه میزان درست است؟ محققان برای صحت سنجی این باور تحقیقی انجام داده‌اند.

فواید سرکه سیب برای کاهش وزن

افراد شرکت‌کننده در یک تحقیق با افزودن دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود وزن کم کردند. آنان بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی خود یا انجام ورزش بیشتر به این امر دست یافتند.

سرکه همچنین منجر به کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود که نشان دهنده سلامت بهتر قلب است. البته در این که آیا تاثیر سرکه بر اساس انواع سیب متفاوت است یا نه، احتمالا تفاوت کمی وجود دارد.

برای خوش طعم‌تر کردن سرکه، می‌توان به سادگی آن را در یک لیوان آب یا هر نوشیدنی دیگری افزود تا طعم تند آن کاهش یابد. از طرف دیگر، می‌توان آن را روی سالاد ریخت به اسموتی اضافه کرد یا به عنوان طعم دهنده غذا استفاده کرد. از دیگر فواید سرکه می‌توان به کاهش فشار خون و جلوگیری از افزایش قند خون بعد از غذا اشاره کرد.

۲ قاشق سرکه سیب بهتر است یا ۱ قاشق از آن؟

برای این مطالعه، ۱۷۵ فرد ژاپنی به سه گروه تقسیم شدند. یک گروه به‌عنوان گروه کنترل رژیم غذایی معمولی خود را ادامه داد، گروهی دیگر یک قاشق چایخوری سرکه به غذای روزانه خود افزودند، در حالی که گروه سوم روزانه دو قاشق چایخوری با غذای خود مصرف کردند.

نتایج نشان داد که پس از ۱۲ هفته، کسانی که دو قاشق چایخوری سرکه به رژیم غذایی خود اضافه کرده بودند بین دو تا چهار پوند وزن کم کردند. آنان همچنین سطح تری گلیسیرید کمتری داشتند اما دو گروه دیگر به میزان قابل توجهی وزن کم نکردند.

محققان اظهار کردند: مطالعه حاضر، اولین تحقیقی است که نشان می‌دهد سرکه وزن بدن، شاخص توده بدنی و توده چربی بدن را در افراد چاق ژاپنی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، دریافت مداوم سرکه باعث کاهش سطح تری گلیسیرید می‌شود.

چرا سرکه چربی را کاهش می‌دهد؟

نتایج مطالعات حیوانی پیشین نشان داده بود که اسید استیک، جز اصلی سرکه، می‌تواند چربی بدن را کاهش دهد. محققان خاطرنشان کردند که سرکه قدمتی بسیار طولانی دارد و به بابل در ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد برمی‌گردد. طبق نتایج تحقیقات مصرف سرکه فشار خون را کاهش می‌دهد، کلسترول خون را بهبود می‌بخشد و هیپرگلیسمی پس از غذا را مهار می‌کند.

  • منبع
  • دلتا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید