امروز: شنبه, ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ برابر با ۱۰ شوّال ۱۴۴۵ قمری و ۲۰ آوریل ۲۰۲۴ میلادی
کد خبر: 282578
۲۸۷
۱
۰
نسخه چاپی

آیا ظروف سیلیکونی ماده های سرطان زا وارد غذا می کنند؟

آیا ظروف سیلیکونی ماده های سرطان زا وارد غذا می کنند؟

می خواهیم ببینیم محصولات سیلیکونی که از آن ها استفاده می کنیم تا چه اندازه سالم هستند!

سیلیکون، از استحصال سیلیس که ماده خام شیشه نیز هست به دست می آید که ماده ای بهداشتی است. نقطه ذوب سیلیکون به طور میانگین ۳۵۷ درجه سانتیگراد است. به همین دلیل این ماده انعطاف پذیر را می توان به صورت شگفت آوری بدون اینکه در دمای فر ذوب شود استفاده کرد.

تفاوت قالب های سیلیکونی با سایر قالب ها کلاسیک در چیست؟

قالب های فلزی در اثر استفاده در شرایط عادی و روزمره به مرور زمان دچار تغییر شکل می شوند، و بعد از مدت زمان کوتاهی ویژگی های نچسبی و بهداشتی بودن را از دست می دهند. اما قالب های کیک سیلیکونی اگر طبق دستورالعمل مخصوص خود استفاده شوند می توان تا سال ها از آن ها استفاده کرد.

ظروف پلاستیکی در مقابل حرارت مقاوم نیستند و اگر در فر قرار گیرند و یا غذاهای داغ در درون آن ها استفاده شوند حقیقتا برای سلامتی انسان زیان آور هستند. در اصل ظروف شیشه ای مطمئن ترین، بهداشتی ترین در میان سایر قالب ها هستند اما مشکلاتی همچون شکستگی، ترک خوردگی و چسبندگی را دارند.

آیا ظروف سیلیکونی ماده های سرطان زا وارد غذا می کنند؟

محصولات سیلیکونی صد در صد بدون بو و طعم هستند و هیچ تاثیری بر بو و مزه غذا نمی گذارند. ظروف سیلیکونی هیچ ماده ی سرطان زایی را وارد غذای شما نمی کنند. در واقع هیچ ماده ای که برای سلامت انسان ضرر داشته باشند را در خود ندارند. انعطلاف پذیری، کاربردی، ترک نخوردن، نشکستن و استفاده به مدت چند سال از ویژگی های ظروف سیلیکونی هستند. به دلیل این که نچسب هستند نیازی به استفاده از روغن نیست و این باعث می شود که کالری اضافه دریافت نکنیم. همچنین در آوردن کیک از قالب های سیلیکونی نسبت به قالب های تفلون به مراتب ساده تر است. ظروف سیلیکونی به راحتی تمیز می شوند، نیازی به مواد شوینده ندارند. در دماهای منفی ۲۵ درجه سانتیگراد الی مثبت ۲۲۰ درجه سانتیگراد فر، مایکروویو، یخچال و فریزرها می توان استفاده کرد.

موقع خرید باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

ظروف سیلیکونی با توجه به امتیازاتی که دارد نسبت به دیگر ظروف بیشتر به چشم می آید، اما تنها ۱۰ سال است که چنین ظرف هایی تولید می شوند و تحقیقاتی که در مورد آن صورت گرفته متعلق به همین بازه زمانی است.

ظروف پخت و پز سیلیکونی با همه مزایایی که دارند به سختی ساخته می شوند و هزینه های سرمایه گذاری زیادی را می طلبند. هنگام خرید این ظروف باید دقت کرد که صد در صد از جنس سیلیکون باشند و هیچگونه پلاستیکی در ساخت آن ها به کار نرفته باشد، به نشان های استاندارد ظرف توجه کنید.  شایان ذکر می دانیم که هیچگاه کیفیت را فدای کمیت یا قیمت کم نکنیم، ظروف سیلیکونی ارزان و با مارک های نامعتبر خریداری نکنید و تا جایی که می توانید محصولات معتبر را انتخاب کنید.

در دراز مدت تاثیرات این ظروف بر سلامت مشخص نیست

استفاده از ظروف سیلیکونی آشپزخانه در سال های اخیر گسترش یافته است  ولی تاکنون هیچ عامل یا ماده ای در این ظروف کشف و شناسایی نشده است که بر سلامت انسان ها تاثیر منفی بگذارند. بنابراین در هنگام استفاده از این محصولات باید طبق دستورالعمل مخصوص ظروف سیلیکونی از آن ها استفاده کرد و حتی الامکان از برندهای معتبر خرید کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید